תוצאות 1 עד 11 מ 11

אשכול: טיפול לרכב - איך לעשות לבד?

צפייה משולבת

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363

    טיפול לרכב - איך לעשות לבד?

    היי חברים.
    ברצוני לבצע טיפול לרכב של אחותי, פוקוס שנת 2004. הטיפול יכלול החלפת שמן ופילטר, פילטר אוויר, נוזל קירור ופלאגים.
    אני יודע איך לעשות את כל זה על אופנוע, יש לי כלים ולא מעט, השאלה היא האם זה אפשרי בתנאים ביתיים? האם להעלות את הרכב למדרכה מצד אחד יספיק לי כדי להכנס למטה ולהחליף את הנוזלים? ברכב לא טיפלתי מעולם אבל זה נראה על פניו דומה לאחזקת אופנוע.
    3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
    106,200KM and counting

    Not all who wander are lost




  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    55
    יש בפייסבוק קבוצה שנקראת "כנופצון" או משהו דומה.
    להבנתי הם עוזרים בדיוק בשאלות כמו זו שהעלית.

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    החלפת מים ברכב יכולה להיות פעולה טריקית.
    אין צורך להיכנס מתחת לרכב בשביל להחליף מים.
    על הקצה התחתון הימני של הרדיאטור יש בדכ ברז.

    להחלפת שמן כדאי להרים את הרכב.
    מדרכה היא גם אופציה כנראה לא נוחה.
    לא כדאי להיות מתחת לרכב שמורם על ג'יק ללא בוק.
    אם אתה מתחיל לטפל ברכב אופן קבוע קנה זוג בוקים וג'יק גלגלים עם מהלך הרמה שגבוהה מהמצב הכי נמוך בבוק.
    לעיתים גם לג'ק פנצ'ר שבא עם הרכב יהיה מספיק גובה להכנסת בוק.

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי eringel צפיה בהודעה
    יש בפייסבוק קבוצה שנקראת "כנופצון" או משהו דומה.
    להבנתי הם עוזרים בדיוק בשאלות כמו זו שהעלית.
    הכנופייה עוזרת לאנשים שרוצים לעשות טיפולים לבד.
    בדר"כ הם נענים לבקשה ומישהו בא לעזור לך בטיפול- חינם אין כסף.

    ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
    היי חברים.
    ברצוני לבצע טיפול לרכב של אחותי, פוקוס שנת 2004. הטיפול יכלול החלפת שמן ופילטר, פילטר אוויר, נוזל קירור ופלאגים.
    אני יודע איך לעשות את כל זה על אופנוע, יש לי כלים ולא מעט, השאלה היא האם זה אפשרי בתנאים ביתיים? האם להעלות את הרכב למדרכה מצד אחד יספיק לי כדי להכנס למטה ולהחליף את הנוזלים? ברכב לא טיפלתי מעולם אבל זה נראה על פניו דומה לאחזקת אופנוע.
    להעלות את הרכב על מדרכה לא ממש יעזור לך כי אתה שואף שהרכב יהיה +- ישר כשאתה מרוקן שמן.
    אם אתה לא בחור גדול מדי אתה יכול פשוט לזחול מתחת לרכב. זה לא סיפור.
    שמן ופילטר זה שטויות, כנל פילטר אויר.
    פלאגים- יש רכבים שבהם הגישה קצת מסובכת אבל בטח לא יותר מסובכת מאופנועים צפופים.
    נוזל קירור- אותו עקרון כמו באופנוע, מן הסתם כמות גדולה יותר.
    שים לב טוב (חפש ביוטיוב או משהו) איזה בורג ריקון זה של השמן מנוע. שלא תפתח בורג ריקון של משהו אחר. באופנוע אין דילמה כזו. ברכב אתה יכול להכין את הכל, להתכופף מתחת לרכב ולמצוא שני ברגים ששניהם חשודים כברגי ריקון- באסה. לכן מוטב לעשות שיעורי בית מבעוד מועד.

    יש גם פילטר מזגן ("פילטר תא נוסעים"). חלופי עולה גרושים, רצוי להחליף.
    וכמובן מבט על הברקסים. בדר"כ לא צריך לפרק גלגל בכדי לראות עובי רפידות.
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    עשיית ילדים גם גורמת לשתיית אלכוהול, בדיוק כמו ששתיית אלכוהול גורמת לעשיית ילדים.

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ירושמלי נראה לי שהגזמת עם הגישה מתחת לרכב ולבלמים.

    קשה מאוד להחליף את השמן כשהרכב לא מורם מאף צד - לא משנה כמה תהיה קטן.
    רק ברכב שטח המצב יהיה שונה.
    הרכב גם לא חייב להיות ישר כשאתה מרוקן את השמן.
    לרוב בורג הריקון יהיה בזווית - לעיתים קדימה ולעיתים אחורה וכל השמן שיש בקרטר ייצא.
    לעניין הבלמים - בג'אנט ברזל רגיל,לרוב תהיה חייב להיות מתחת לרכב בשביל לראות מה קורה שם \ להסיר את הג'אנט.

  6. #6
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    כמו בכל דבר- חפש את הספר רכב באינטרנט.
    שנים טיפלתי בג'יפ ובפרייבט המשפחתי.

    באיזשהו שלב הבנתי שלא משתלם לעשות את הקרקס הזה עם הפרייבט, ובמילא טיפול לא עולה כל כך הרבה במוסך (עם הג'יפ זה סיפור אחר, גם כי הכל נגיש ונוח, וגם כי במוסכים המתמחים, המחירים גבוהים).

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    הודעות
    772
    אני לא הייתי פותח את הברז של הרדיאטור.
    עדיף לפתוח את הצינור התחתון.
    ציטוט נכתב במקור על ידי erani99 צפיה בהודעה
    וכמו שאומר אחד השכנים שלי הטריפולתאי מנתניה שהיום הוא בכיר בחברת חשמל - "שהלכתי סתם ברחוב פעם אחת בערב בנתניה כשהייתי בן 18, עצרו על ידי מדורניקים ואחרי שאלה~שתיים הכניסו לי מכות, וואלה אולי היה מגיע לי, וחבל שאין אותם היום!!!"
    ציטוט נכתב במקור על ידי erani99 צפיה בהודעה
    מאז שהחלפתי הנאצי מניע כמו כלום בכל טמפ' שלא תהיה ובכל מצב.
    ציטוט נכתב במקור על ידי OneBiker צפיה בהודעה
    תעבור לאשכול הבא סבא

  8. #8
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מעלה אדומים
    הודעות
    437
    אם אתה מאיזור ירושלים,יש לי זוג בוקים,בוקסה מגנטית לפלאגים במידה המתאימה לדגם ומפתח אוניברסלי לפילטר שמן,אשאיל לך בשמחה.

    יש לי פוקס שנת 2006 וביצעתי טיפול לבד,אתה יכול להגיע לקרטר גם בלי להרים את הרכב,אבל קח בחשבון שהגישה לא כ"כ נוחה ותצטרך להפעיל הרבה כח כדי לפתוח אותו, מה שגם יכול לגרום לקלקל את הבורג ריקון(מדבר מנסיון,בטיפול שעשיתי ניסיתי לעבוד בלי להרים את הרכב והמפתח החליק והרס קצת את הבורג,הייתי חייב להפסיק את הטיפול ולקנות בורג חדש,אח"כ לא לקחתי סיכון והרמתי,היה הרבה יותר קל ונוח.)אל תשכח להחליף פילטר שמן גם שם הגישה די נוחה.
    פילטר אויר זה ממש שטויות,בנוסף בתיבת האויר מיתחת לפילטר יש מגרעת קטנה עם סוג של ספוג ספוג בשמן מלוכלך,בדקתי בזמנו כנראה שלמגרעת הזאת מחובר צינור עודפים כלשהו אני השארתי ככה בינתיים בטיפול הבא אנסה לקנות ספוג כזה ולהחליף.
    פלאגים, הגישה נוחה, טיפה עמוק אבל גישה נוחה,שים לב שכדאי לתת לרכב להתקרר לפני שאתה מנתק את הכובע פלג הוא עלול להתקלקל כשהפלאגים חמים ואתה מושך בכוח,בנוסף שים לב שהפלאגים של הפוקס הם ללא שייבת נחושת אלא סוג של קונוס ובמקרה זה יש להבריג עם היד ואח"כ להדק עם הבוקסה רק כרבע סיבוב לא יותר .(אם זה היה עם שייבה מדובר על כ שלושת רבעי סיבוב בפלאג חדש.אם אני זוכר נכון אתה צריך שם בוקסה 16 אבדוק מאוחר יותר ואעדכן.
    החלפת נוזל קירור כמו שאמרו לך כדאי לפרק צינור תחתון על פני פתיחת בורג ברדיאטור,יש לבדוק איך מנקזים אויר בדגם הזה,אישית לא החלפתי עדיין אז לא ממש יודע חוץ מזה שמדובר בנוזל קירור אדום.
    בהצלחה.

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    ירושמלי נראה לי שהגזמת עם הגישה מתחת לרכב ולבלמים.

    קשה מאוד להחליף את השמן כשהרכב לא מורם מאף צד - לא משנה כמה תהיה קטן.
    רק ברכב שטח המצב יהיה שונה.
    הרכב גם לא חייב להיות ישר כשאתה מרוקן את השמן.
    לרוב בורג הריקון יהיה בזווית - לעיתים קדימה ולעיתים אחורה וכל השמן שיש בקרטר ייצא.
    לעניין הבלמים - בג'אנט ברזל רגיל,לרוב תהיה חייב להיות מתחת לרכב בשביל לראות מה קורה שם \ להסיר את הג'אנט.
    ברכב שלי החלפתי שמן בלי בוקים. פשוט זחלתי מתחת לרכב- נכון, לא הכי נוח אך אפשרי אם אתה נחוש
    רפידות- עין טובה עם פנס + מיקום הגלגל בנקודה הנכונה מאפשרים לרוב התבוננות על מצב הרפידות.
    ומקסימום- לזחול מתחת לרכב. אני מתחיל לחשוב שאולי זה רק אני ויש לי פטיש לעניין הזה..

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    עד היום היו בבעלותי 3 רכבים.
    רכב שטח ושני פרייבטים.
    בשני הפרייבטים בלתי אפשרי היה להחליף את השמן מבלי להרים את הרכב ולא לראות את העובי של הבלמים.
    אבל כמובן שלא ראיתי את כל הרכבים בעולם.

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    תל-אביב
    הודעות
    63
    יש ביוטיוב כמה סרטונים מועילים, ביניהם של ChrisFix, הם יעזרו לך הרבה.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 53
    הודעה אחרונה: 09-11-2019, 15:19
  2. שטח B עד כמה בטוח לרכב?
    על ידי Busy בפורום כללי
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 07-03-2018, 11:16
  3. לרכב בשקט.
    על ידי levil בפורום הפורום החשמלי
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 28-11-2016, 19:40
  4. לרכב בשביל לרכב
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 11-10-2016, 12:25
  5. שאלה| כל כמה שעות צריך לעשות טיפול לktm exc 450 2008
    על ידי roirider בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 06-12-2015, 09:48

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO