כיוון שסתומים מתי בוצע? מה מצב הפלאג?
שלום חברים.
לפני שלושה שבועות החלה בעיה בהנעה של האופנוע. בא להדליק את האופנוע ופשוט לא מתניע. אחרי מאמצים רבים באותו הערב הצלחתי להניע ואיכשהו עוד להביא אותו הביתה. יום למחרת לא הניע בכלל. הבנתי שמשהו לא כשורה כי בדרך כלל בין אם המנוע חם או קר הוא נדלק בדיוק אחרי שתי ניסיונות.
החלטתי לפרק בעצמי את הקרבורטור ולנקות אותו באופן יסודי כולל כל הדיזות. התקנתי שבוע שעבר את הקרבורטור על האופנוע. אחרי כמה ניסיונות האופנוע הניע כמו גדול. אמנם לא החזיק סרק אבל כל עוד סובבתי את הגז המנוע עבד פרפקט.
החלטתי הסופ"ש לקחת את האופנוע למוסך כדי לכוון את הקרבורטור אחת ולתמיד כדי שגם בסרק יניע, אך היום כשבאתי להניע את האופנוע, תחילה עשה בעיות בהנעה כאילו כל המצבר פרק את עצמו בגלל ניסיונות ההנעה הרבים מהסוף שבוע הקודם. הטענתי עם כבלים מהאוטו שלי. האופנוע לבסוף הניע, אבל כשכבר הניע, הוא גימגם, עשה ורררממ... וררררמממ... ומת. קשה לי להסביר כאילו הצתות לא נכונות שגורמות לו לעבוד באופן לא עגול ופשוט להיחנק בסוף.
(דרך אגב את ההצעות שבנעוץ כמובן שעשיתי לפני שפניתי לפורום)
מה יכולה להיות הבעיה? חייב את עזרתכם הדחופה. כבר שבוע שלישי שאני לא רוכב עליו פשוט דיכאון.
על הדרך כשניקיתי את הקרבורטור החלפתי גם פלאג. כמו שאמרתי שבוע שעבר המנוע עבד פיקס אחרי הניקוי. בנוגע לכיוון שסתומים, הבעלים שמכר לי את האופנוע אמר שחודש לפני הקנייה עבר כיוון שסתומים. הבנאדם דובר אמת כי יכולתי לראות על גבי המנוע גם סימן של לק לצורך כיוון טיימינג.
וידאת שיש זרימה טובה של דלק מהברז דלק אצלך? במידה וכן, יש לך ידע לוודא שהטיימינג במקום והשרשרת לא קפצה שן או יותר?
מעדכן שמדדתי את מרווחי השסתומים מהפיקות עם מד מרווח (פילר גייג') והיה הרבה פחות ממה שצריך. לקחתי את האופנוע למוסך, את המרווחים כיוונו באמצעות שימסים, אבל אמרו שגם גרמתי לתקלה כשפירקתי את הקרבורטור בעצמי . טוענים שהחלפתי בין הדיזות. לא רואה איך יכולתי לעשות את זה, אם לכל דיזה יש הברגה שונה אבל זה מלמד אותי להיות יותר זהיר ולסמן אפילו יותר טוב בפעם הבאה שאיאלץ לעשות דבר כזה. לשמוע בעצתם לא לגעת בכלל... לא מתכוון ליישם. אם לא נפרק איך נלמד?
אמנם לא יצא לי לפרק קרבורטור ב DR400 אבל לרוב לכל דיזה קוטר שונה ככה שאי אפשר להחליף ביניהן.
לגבי החלק השני - אם תיישם לא תשלם.