אפשר רק לנחש שנראה הנחות די גדולות מהרגיל.
בסופו של דבר יש מלאי שצריך למכור ולעומת זאת לא הרבה לקוחות עם כסף פנוי.
מי שחסך לכלי חדש והמצב לא דפק אותו כלכלית, כנראה הרוויח.
מדברים הרבה על שוק הרכבים עכשיו, שהוא הולך להשתנות בגלל הקורונה. אין עבודות, אין הכנסות, יש חובות, בינואר ייותר מלאי של דגמי 2020 שצריך להיפטר מהם ועוד שלל סיבות או דעות. אבל זה שוק הרכב, מה לגבי הדו גלגלי? לעיתים ההוצאות על דו גלגלי הרבה יותר גבוהות מהוצאות על רכב.
מה לדעתכם יקרה לשוק? מה אתם תעשו?
אפשר רק לנחש שנראה הנחות די גדולות מהרגיל.
בסופו של דבר יש מלאי שצריך למכור ולעומת זאת לא הרבה לקוחות עם כסף פנוי.
מי שחסך לכלי חדש והמצב לא דפק אותו כלכלית, כנראה הרוויח.
בו נחזור ל2009 שהמשק העולמי קרס לכמה חודשים, היה הנחות? לי לא זכור לכן שואל, בכל מקרה מה שהיה ב2009 יהיה גם עכשיו אם רוב העולם יפתח את המשק בזמן המאוד קרוב.
אני לא זוכר מיליון מובטלים ב-2009 (כן, גם אם רוב זה חל"ת, זה עדיין 30% פחות בסוף החודש).
אני לא זוכר משק כמעט בשיתוק מוחלט למשך חודש+.
המשבר ב-2008/9 והמשבר ב-2011 די חלף מעלינו והשפיע בעיקר על ארה"ב ואירופה.
למרות זאת, לא ניתן לדעת מה יהיה אבל אפשר להניח כמה דברים:
1. חלק מאלה שבחל"ת לא יחזרו לעבודה.
2. יותר עסקים יקרסו משנה ממוצעת.
3. הבנקים יהיו יותר קצרים עם אשראי (מה שישפיע באופן ישיר על עסקאות מימון).
4. בסופו של דבר, ייקח זמן לאנשים לחזור למסלול ורכישת כלי רכב חדש כנראה לא תהיה בראש הרשימה.
מהמר שתהייה האטה מסויימת.
למרות שאולי הקטנועים הקטנים ואופנועים קטני נפח יזכו לעדנה מסויימת בגלל עלויות.
בגדול את הפצעים נמשיך ללקק במשך זמן לא קצר כי בישראל הבכירים ימשיכו לדאוג לעצמם והמעמד הבינוני ( אם נשאר כזה דבר) ימשיך להחזיק את המשק.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
בשוק הרכב אני מאמין שהממשלה כן תעניק הקלות מסוימות ליבואנים או תעשה משהו כדי שאנשים ימשיכו לרכוש רכבים חדשים - היא רק מרוויחה מזה.
לא יודע עד כמה זה נכון לגבי הדו גלגלי. אני חושב שהקורונה תשפיע רק על שוק הכלים המשומשים.
הבנקים לא סופרים כמעט את העסקים הקטנים והבינוניים בישראל, הלוואות אפשר לקבל רק לבלטות.
לעסקים גדולים שממונפים בהלוואות רכש הם כמובן שיעזרו.
בנוסף אני משער שקווי היצור של האופנועים גם נפגעו והמותגים צריכים מזומן אוויר לא פחות מהדילרים- כולל הסוכנויות המקומיות.
מהצד של הלקוחות חלק ממי שהתכוון לקנות עוצר בגלל אי וודאות והשילוב יביא לירידות מחירים משמעותיות.
צריך לזכור שאמנם יש הקלות בסגר אבל בשורה התחתונה אין חיסון, אין מסקנות ואף אחד לא יודע מתי ייגמר הסיפור.
לא כאן ולא בשאר העולם. אם המצב יתמשך עוד חודשים סביר מאוד שהממשלה תזרים כסף לתחומים מסויימים כדי להניע את הכלכלה מחדש. אני לא חושב ששוק הרכב והאופנועים (שרובו מתנהל באשראי) הוא אחד מהם. מבחינת כלכלית עדיף שאנשים ישקיעו בפיתוח עסקים מאשר ישקעו בעוד חובות. עסקים ישלמו במהלך יותר מהמס על רכבים חדשים. אנחנו בסימן שאלה.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021