זוכרים את אופנועי ג'אווה, שהיו פופולאריים בארץ בשנות ה-80 וה-90? אז יש סיכוי שהם יעשו קאמבק לישראל...
http://fullgaz.co.il/%d7%94%d7%90%d7...8%d7%90%d7%9c/
זוכרים את אופנועי ג'אווה, שהיו פופולאריים בארץ בשנות ה-80 וה-90? אז יש סיכוי שהם יעשו קאמבק לישראל...
http://fullgaz.co.il/%d7%94%d7%90%d7...8%d7%90%d7%9c/
בלקסיקון שלי יאווה היא דו פעימתי מעשן ומיושן.
לצערי הדו"פ אבד וזה כבר לא ממש יאווה.
Nc750 שפוי לא בהכרח רצוי
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
בספק אם נעשה אי פעם סרטון תדמית לאופנוע שבקושי נראה בבירור בסרטון![]()
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
"פופולאריים"?
אם הייתי ישראלי בשנות התשעים של האלף הקודמת והייתה לך ג'אווה היית משול למצורע, עדיף היה ללכת ברגל ולא לשמוע את הבדיחות.
היא הייתה בעיניי רבים המקבילה לדלתא הרומנית (גם אתה יכול 88).
היית מחנה אותה 2 רחובות מהמקום שהיית צריך ומגיע רק עם הקסדה והמעיל בשביל להיחשב אופנוען, בעליות פקחים של "איכות הסביבה" היו
רודפים אחריך ושוטרים לא היו נותנים לך דוחות מתוך רחמים, לא פעם כשנכנסת לפאב והתיישבת ליד חברים אופנוענים מישהו היה מעקם את האף
ושואל "איייף למי יש ג'אווה".
היית מאבד תמיד את אחד האגזוזים כי הם היו תפוסים בסופית שלהם בין מגרעת כזו שהיתה נקרעת ויורה את המשתיק אחורה כמו RPG.
לכל מקום היא הייתה מגיעה כמו וספה גדולה של 350 סמ"ק אבל ברעש עשן וצלצולים, היא טחנה לי פלאג ע"י נבי שמואל והגעתי לי-ם על
צלינדר אחד במהירות של 10 קמ"ש מהמילואים ביום גשם נורא. אבל היא עלתה לי רק 1000 ש"ח, ישרתי את הזנב שלה עם ברזל בניין,
והעברתי אותה לבחור הבא, תמורת 850 ש"ח אחרי ארבע שנים עם יותר מרק אפוקסי ממתכת באגזוזים.
ה-250 ש"ח הכי טובים שהשקעתי בחיים.
![]()
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
חבוב אז מי שהיתה לו ג'אווה היתה לו אמירה
אני גרתי ליד אורטופד באחת מהסימטאות של קינג ג'ורג' (ההפך משינקין) שהיה חוצה מדבר עם הג'אווה שלו (סימן היכר של החנות - פרוטזות ושילדה של ג'אווה על הקיר החיצוני)
היו כאלו שאפילו קנו קצי ג'אווה והחנו אותה באלנבי (CZ - חצי ג'אווה)
אני קניתי את הג'אווה של הביוקר מאיזה טחון ברמת אפעל - 640 כסופה עם מיכל טיפה וישיבת אדוונצ'ר ובלם דיסק מקדימה.
את ארץ ישראל שעשיתי בצבא עשיתי שוב עם הג'אווה. ועם מזרח גרמניה לא דקיקה. ועם אוהל. ומזרנים. וגזיה. ואלתוש. ומחבת. ו...
הייתי משאיר את האופנוע לא נעול על מדרכה בשוק הכרמל (שם גרתי) - מי שגונב מגיע לו!
טפי חרא של אופנוע אבל יש מה לספר![]()
האמירה היחידה הייתה "אני מת להיות אופנוען, אבל אין לי שקל על התחת.... לפחות אצלי.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
האמירה היתה "אין לי שקל על התחת אבל מה שיש בין הרגליים יעשה את העבודה... ואפילו אהנה מזה"
עובדה
ג'אוה 350
האופנוע הכי גרוע שהיה לי.
קניתי חדש דנדש ב 1988 מבחור ממוצא רוסי שבדיוק עשה עליה. הג'אוה היתה אצלו בסלון בקומה הראשונה כי פחד שתיגנב. היינו צריכים 4 אנשים כדי להצליח להוריד אותה אחרי הקניה דרך המרפסת עם חבלים.
חודש בערך אחרי שקניתי אותה נסעתי לאילת ונתקעתי באמצע כביש הערבה עם פלג וקרבורטור מוצף ועוד משהו בלתי מזוהה שהשתחרר. הזעקתי חילוץ מאילת.
דבש לא ליקקתי ממנה. כנראה החום האילתי לא עובד טוב עם אופנוע צ'כי מאותגר טכנולוגית :-)
אחרי שנה קנה אותה שוטר אילתי נמוך קומה כמעט בחצי מחיר. (אני מציין את העובדה כי הג'אוה גבוהה יחסית. גם לי "ממרום" ה 170 שלי היה קשה להתרגל לגובהו של הכלי והשוטר היה בחצי ראש נמוך ממני...). שמחתי שקנה אותה ונפטרתי ממנה. לקח לי הרבה זמן להתגבר על הטראומה עד שחזרתי ל דו גלגלי והפעם על קטנוע אלמותי - וספה 150
היאווה אומנם לא סמל האמינות.
אבל הפשטות המכנית אפשרה לכל אדם שיש לו ידע בסיסי במכונאות לתחזק אותה בעצמו.
אם הזמן לומדים להכיר את המחלות של היאווה ולסדר אותן כמו פלטינות ועוד כלמני שגעונות של הכלי.
כתפרן היו לי 3 יאוות שכולן יחד לא עברו את 6000 שקל מתוכן אחת שחורה שרכשתי מבחור נחמד בשם מרזל (חברי מועדון האופנועים בטח מכירים אותו) הייתה יד ראשונה ומעט קילומטרים ואחלה כלי.
הגעתי איתן לכל הארץ כולל אילת בהרכבה.
באחת מהן באמת הלך לי מיישר הזרם מה שהצריך שיקום של מערכת החשמל.
בגדול אני מאוד נהנתי מהעגלות האלו ואולי בגלל הגיל הצעיר שהייתי היא זכורה לי כאופנוע נוח מאוד.
כאמור לי היו חוויות טובות מהיאווה.
Nc750 שפוי לא בהכרח רצוי
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI