עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
תוצאות 16 עד 30 מ 30

אשכול: ייעוץ בבחירת האופנוע הבא שלי

  1. #16
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,098
    בחירה נבונה

    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  2. #17
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה

    נתון שאנשים נוטים להתעלם ממנו יחסית לנפח או הספק הוא היחס בין כוח למשקל הכלי כשהוא מתודלק ורטוב.
    אדוונצ'ר 1290 238 ק"ג 160 כ"ס = 0.67
    אדוונצ'ר 1090 228 ק"ג 123 כ"ס =0.53
    וורסיס 1000 2017 239 ק"ג 118 כ"ס = 0.49
    סופר טנרה 265 ק"ג 110 כ"ס = 0.41
    ממממ... נראה לי שהכיוון נכון, אבל לא מדויק.

    החשבון הזה צריך להיעשות לגבי המשקל הכללי שמזיז האופנוע וכולל גם רוכב וציוד (לפעמים גם מורכב). אם אתה מוסיף 100 קילו למשקלי האופנוע, המספרים הם 0.47, 0.38, 0.34 ו-0.30, כך שההפרשים קטנים משמעותית.

    העניין הנוסף הוא המומנט בסל"ד מסוים והמשקל. ההרגשה של כוח היא, בעצם של מומנט. הבדיקה צריכה למעשה להיות השוואת המומנטים של כ"א מהאופנועים באותם סל"דים, נניח, בין 2000 ל-5000 מחולק במשקל. נראה לי שזה ייתן מדד נכון יותר להרגשת הכוח ברכיבה.

  3. #18
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,069
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    ממממ... נראה לי שהכיוון נכון, אבל לא מדויק.

    החשבון הזה צריך להיעשות לגבי המשקל הכללי שמזיז האופנוע וכולל גם רוכב וציוד (לפעמים גם מורכב). אם אתה מוסיף 100 קילו למשקלי האופנוע, המספרים הם 0.47, 0.38, 0.34 ו-0.30, כך שההפרשים קטנים משמעותית.
    אם המספרים נכונים אז זה ההפרש הנכון. נשמע הגיוני.

    העניין הנוסף הוא המומנט בסל"ד מסוים והמשקל. ההרגשה של כוח היא, בעצם של מומנט. הבדיקה צריכה למעשה להיות השוואת המומנטים של כ"א מהאופנועים באותם סל"דים, נניח, בין 2000 ל-5000 מחולק במשקל. נראה לי שזה ייתן מדד נכון יותר להרגשת הכוח ברכיבה.
    אם אני זוכר נכון את ההגדרה, מומנט לאורך זמן נתון הוא כ"ס (כוח ועבודה). המדד של מומנט בסל"ד X נראה פחות מדוייק ובכל מקרה מסורבל.
    הרי מנועים (כולל מפת ההצתה והגיר) מכוונים לספק כ"ס נתון בסל"ד שונה. ב NC למשל מנתק ההצתה מגיע באזור ה 5,000 סל"ד וב KTM עוד לא הגעתי אליו גם ב- 100 קמ"ש בהילוך שני. ב KTM מגיע הכוח המשמעותי בסל"ד שלא רלוונטי בכלל ל NC. אז יש לנו צמד מנועי 2 צילינדרים של אדוונצ'רים (אותו סגמנט כביכול) שאי אפשר להשוות ביניהם.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  4. #19
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    802
    אני רק אניח


  5. #20
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,098
    ציטוט נכתב במקור על ידי kaz צפיה בהודעה
    אני רק אניח


    אופנוע נחמד לכמה מהחברות של הבת שלי הקטנה יש כאלה.


    כל הנתונים הטכניים לא מספרים את הסיפור המלא, אופן העברת הכוח לגלגל זה בעצם החוויה, מנועי 4 בשורה מסוגלים לתת הרבה יותר בתחושה מבלי
    להיות תלויים בהילוך, מנוע גמיש מעניק חוויה אחרת ממנוע עסוק המחייב הילוך מדויק. יש כאלה שיעדיפו את החיספוס או התחושה של תצורת מנוע אחרת
    שזה בסדר גמור, אבל ברכיבה מנהלתית או כשאתה רץ למרחקים ארוכים תמיד עדיף מנוע שלא יעסוק אותך וייתן לך את השקט והביטחון שהוא יכול לחלץ
    אותך מכל בעיה, ממליץ לכולם לעשות ניסוי של רולאון ממהירות מסוימת למהירות הבאה בתצורות המנוע השונות בשביל להבין את החוויה.

    כשאתה בכביש הערבה ורוצה להשלים עקיפה בטוחה, טוב לדעת שסיבוב קל במצערת יביא אותך להשלמת העקיפה הרבה לפני הצורך האמתי.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  6. #21
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    אם אני זוכר נכון את ההגדרה, מומנט לאורך זמן נתון הוא כ"ס (כוח ועבודה).
    לא ממש.
    הספק (למשל כ"ס) זה כמות אנרגיה ביחידת זמן. אנרגיה (עבודה) זה כוח כפול מרחק. גם מומנט הוא כוח כפול מרחק – כלומר, היחידות של מומנט ושל אנרגיה זהות. אבל, מכיוון שמדובר על מכפלה וקטורית, אז בגלל שכיוון התנועה שונה (אנרגיה – כיוון הפעלת הכוח, מומנט - בניצב להפעלת הכוח) הם לא אותו גודל.
    אנחנו מתחילים להיכנס כאן לדיפרנציאלים ואינטגרלים, נדמה לי שזה לא המקום.
    תחשוב על הניסוי הבא: אתה רוכב ב-2500 סל"ד ורוצה לעלות מהירות ל-3500 סל"ד באותו הילוך. באופנוע גדול-מומנט (כבר בסל"ד נמוך) אתה פשוט מסובב את המצערת ועף. באופנוע דל-מומנט ייקח הרבה זמן להעלות את המהירות. הביטוי העממי הוא "אין לו כוח בסל"ד נמוך". כדי לעשות את זה יעיל אתה תוריד הילוך או שניים, תעלה סל"ד לתחום בו ההספק והמומנט גדולים ואז התאוצה תהיה טובה. השתמשת בתיבת ההילוכים על מנת לפצות על מומנט קטן בסל"ד נמוך.

    כמובן שאם מדובר על נפחים דומים ומשקל אופנוע דומה, המנוע דל-המומנט בסל"ד נמוך צפוי לתת הספקים גדולים יותר בסל"ד גבוה (יחסית למנוע עם מומנט גדול בסל"ד נמוך) ולכן מהירותו הסופית תהיה יותר גדולה.

    כמובן שלמשקל האופנוע יש מרכיב מהותי, כי גם ההספק וגם המומנט "מתחלקים" למספר הק"ג והתאוצה מושפעת.

    ועכשיו השאלה היא ממה מורכבת ההרגשה של "הרבה" או "מעט" כוח. לטעמי מדובר בעצם על מומנט ולא על הספק.

    דוגמה אישית: אחד האופנועים שהיו לי בעבר היה פייזר 1000 עם 150 כ"ס. האופנוע הנוכחי שלי הוא וורסיס 1000 עם פחות מ-120 כ"ס. אבל ההרגשה היא שלוורסיס יש יותר כוח, כי בפייזר, בכל פעם שרציתי להאיץ, הייתי צריך להוריד הילוכים כדי שהמנוע יהיה מעל 5000 סל"ד – רק שם הוא התחיל לחיות. בוורסיס אני פשוט מסובב את המצערת – לא משנה על איזה סל"ד אני נמצא – והאופנוע עף קדימה.

  7. #22
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    128
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    לא ממש.
    הספק (למשל כ"ס) זה כמות אנרגיה ביחידת זמן. אנרגיה (עבודה) זה כוח כפול מרחק. גם מומנט הוא כוח כפול מרחק – כלומר, היחידות של מומנט ושל אנרגיה זהות. אבל, מכיוון שמדובר על מכפלה וקטורית, אז בגלל שכיוון התנועה שונה (אנרגיה – כיוון הפעלת הכוח, מומנט - בניצב להפעלת הכוח) הם לא אותו גודל.
    אנחנו מתחילים להיכנס כאן לדיפרנציאלים ואינטגרלים, נדמה לי שזה לא המקום.
    תחשוב על הניסוי הבא: אתה רוכב ב-2500 סל"ד ורוצה לעלות מהירות ל-3500 סל"ד באותו הילוך. באופנוע גדול-מומנט (כבר בסל"ד נמוך) אתה פשוט מסובב את המצערת ועף. באופנוע דל-מומנט ייקח הרבה זמן להעלות את המהירות. הביטוי העממי הוא "אין לו כוח בסל"ד נמוך". כדי לעשות את זה יעיל אתה תוריד הילוך או שניים, תעלה סל"ד לתחום בו ההספק והמומנט גדולים ואז התאוצה תהיה טובה. השתמשת בתיבת ההילוכים על מנת לפצות על מומנט קטן בסל"ד נמוך.

    כמובן שאם מדובר על נפחים דומים ומשקל אופנוע דומה, המנוע דל-המומנט בסל"ד נמוך צפוי לתת הספקים גדולים יותר בסל"ד גבוה (יחסית למנוע עם מומנט גדול בסל"ד נמוך) ולכן מהירותו הסופית תהיה יותר גדולה.

    כמובן שלמשקל האופנוע יש מרכיב מהותי, כי גם ההספק וגם המומנט "מתחלקים" למספר הק"ג והתאוצה מושפעת.

    ועכשיו השאלה היא ממה מורכבת ההרגשה של "הרבה" או "מעט" כוח. לטעמי מדובר בעצם על מומנט ולא על הספק.

    דוגמה אישית: אחד האופנועים שהיו לי בעבר היה פייזר 1000 עם 150 כ"ס. האופנוע הנוכחי שלי הוא וורסיס 1000 עם פחות מ-120 כ"ס. אבל ההרגשה היא שלוורסיס יש יותר כוח, כי בפייזר, בכל פעם שרציתי להאיץ, הייתי צריך להוריד הילוכים כדי שהמנוע יהיה מעל 5000 סל"ד – רק שם הוא התחיל לחיות. בוורסיס אני פשוט מסובב את המצערת – לא משנה על איזה סל"ד אני נמצא – והאופנוע עף קדימה.
    אין פה כפתור לייק רשמי, אבל נהנה לקרוא את הפוסטים שלך.

    Sent from my SM-G965F using Tapatalk

  8. #23
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,098
    מה שזה שמעלי אמר.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  9. #24
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    לא ממש.
    הספק (למשל כ"ס) זה כמות אנרגיה ביחידת זמן. אנרגיה (עבודה) זה כוח כפול מרחק. גם מומנט הוא כוח כפול מרחק – כלומר, היחידות של מומנט ושל אנרגיה זהות.
    ההסבר שלך היה מצוין עד שהגעת לזה. יחידות של מומנט ואנרגיה לא ממש זהות. הם מאוד דומות. מומנט זה ניוטון-מטר לראדיאן. (N*m/rad). יש לזה משמעות פיזיקלית: מומנט של 1NM יתן 2*PI ג'אול של אנרגיה בסיבוב מלא.

  10. #25
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    681
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    לא ממש.
    הספק (למשל כ"ס) זה כמות אנרגיה ביחידת זמן. אנרגיה (עבודה) זה כוח כפול מרחק. גם מומנט הוא כוח כפול מרחק – כלומר, היחידות של מומנט ושל אנרגיה זהות. אבל, מכיוון שמדובר על מכפלה וקטורית, אז בגלל שכיוון התנועה שונה (אנרגיה – כיוון הפעלת הכוח, מומנט - בניצב להפעלת הכוח) הם לא אותו גודל.
    אנחנו מתחילים להיכנס כאן לדיפרנציאלים ואינטגרלים, נדמה לי שזה לא המקום.
    תחשוב על הניסוי הבא: אתה רוכב ב-2500 סל"ד ורוצה לעלות מהירות ל-3500 סל"ד באותו הילוך. באופנוע גדול-מומנט (כבר בסל"ד נמוך) אתה פשוט מסובב את המצערת ועף. באופנוע דל-מומנט ייקח הרבה זמן להעלות את המהירות. הביטוי העממי הוא "אין לו כוח בסל"ד נמוך". כדי לעשות את זה יעיל אתה תוריד הילוך או שניים, תעלה סל"ד לתחום בו ההספק והמומנט גדולים ואז התאוצה תהיה טובה. השתמשת בתיבת ההילוכים על מנת לפצות על מומנט קטן בסל"ד נמוך.

    כמובן שאם מדובר על נפחים דומים ומשקל אופנוע דומה, המנוע דל-המומנט בסל"ד נמוך צפוי לתת הספקים גדולים יותר בסל"ד גבוה (יחסית למנוע עם מומנט גדול בסל"ד נמוך) ולכן מהירותו הסופית תהיה יותר גדולה.

    כמובן שלמשקל האופנוע יש מרכיב מהותי, כי גם ההספק וגם המומנט "מתחלקים" למספר הק"ג והתאוצה מושפעת.

    ועכשיו השאלה היא ממה מורכבת ההרגשה של "הרבה" או "מעט" כוח. לטעמי מדובר בעצם על מומנט ולא על הספק.

    דוגמה אישית: אחד האופנועים שהיו לי בעבר היה פייזר 1000 עם 150 כ"ס. האופנוע הנוכחי שלי הוא וורסיס 1000 עם פחות מ-120 כ"ס. אבל ההרגשה היא שלוורסיס יש יותר כוח, כי בפייזר, בכל פעם שרציתי להאיץ, הייתי צריך להוריד הילוכים כדי שהמנוע יהיה מעל 5000 סל"ד – רק שם הוא התחיל לחיות. בוורסיס אני פשוט מסובב את המצערת – לא משנה על איזה סל"ד אני נמצא – והאופנוע עף קדימה.
    רק מוסיף שאסור לשכוח את הgearing. כנראה שהפייזר הרגיש לך "חלש" כי הוא מגיע מהמפעל עם גג"שים בתצורה של 16-44. זה עוד כלי שבעזרתו אפשר "לשלוט" על המומנט בקשת הסל"ד

    Sent from my GM1913 using Tapatalk

  11. #26
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
    ההסבר שלך היה מצוין עד שהגעת לזה. יחידות של מומנט ואנרגיה לא ממש זהות. הם מאוד דומות. מומנט זה ניוטון-מטר לראדיאן. (N*m/rad). יש לזה משמעות פיזיקלית: מומנט של 1NM יתן 2*PI ג'אול של אנרגיה בסיבוב מלא.
    אתה צודק. נדמה לי שזו פעם ראשונה שאני מסכים אתך ��
    זה מה שהתכוונתי לגבי האינטגרציה – לא רציתי להיכנס לזה.
    כשכתבתי את הפוסט הקודם התלבטתי איך להציג את זה. הדרך האלטרנטיבית שחשבתי עליה הייתה דרך אנרגיה. כלומר, כשאתה מאיץ אתה רוכש אנרגיה קינטית. את הפרש האנרגיות בין המהירות ההתחלתית והסופית אתה יכול לבטא כמומנט כפול מספר סיבובים או כהספק כפול הזמן שלוקח להאיץ. נראה לי שהדרך הזו הרבה יותר קשה להבנה אינטואיטיבית.

    Eran-go ושושני – תודה. אני מסמיק.

  12. #27
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    אם כבר התחילה פה שיחה טכנית.
    האם יש איזה נתון שמראה כמה מהר האופנוע עולה בסל״ד?

    תפעול בסל״ד גבוה הוא לא בעייתי במיוחד אם האופנוע מגיע לשם יחסית מהר.
    מה שחוויתי על אופנועי תיור, זה שהם נוטים לקחת את הזמן שלהם בדרך לסל״ד גבוה ואת מלוא הכח אתה מתחיל להרגיש רק כשאתה כבר ב100 בהילוך שני.

  13. #28
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    128
    זה הזמן להוסיף איזה קישור נחמד להרחבת האופקים

    מתוך המדור הטכני: על מומנט והספק

    http://fullgaz.co.il/%D7%98%D7%9B%D7...1%D7%A4%D7%A7/

    Sent from my SM-G965F using Tapatalk

  14. #29
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,069
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    האופנוע הנוכחי שלי הוא וורסיס 1000 עם פחות מ-120 כ"ס. אבל ההרגשה היא שלוורסיס יש יותר כוח, כי בפייזר, בכל פעם שרציתי להאיץ, הייתי צריך להוריד הילוכים כדי שהמנוע יהיה מעל 5000 סל"ד – רק שם הוא התחיל לחיות. בוורסיס אני פשוט מסובב את המצערת – לא משנה על איזה סל"ד אני נמצא – והאופנוע עף קדימה.
    ציטוט מהכתבה המקושרת:
    "תחום הסל"ד שבין שיא המומנט לבין שיא ההספק נקרא התחום הגמיש של המנוע. בתחום סל"ד זה המנוע ירגיש במיטבו ויספק את התאוצות הטובות ביותר. ככל שתחום זה יהיה רחב יותר, כך המנוע ירגיש חזק יותר על פני טווח גדול יותר של סל"ד וימנע את הצורך בהחלפות תכופות של הילוכים. ברוב כלי הרכב השינוי ביחסי התמסורת מתוכנן כך שאם מעלים הילוך בשיא ההספק, מהירות המנוע יורדת לאזור שיא המומנט, ובכך ניתן לשמור על תאוצה טובה ורציפה."
    _______
    אם המהנדסים תכננו את שיא ההספק \ מומנט בסל"ד שונה כנראה שאי אפשר להתייחס למדד בר השוואה שישקף את תחושת הכוח. התחום הגמיש בהסבר מלמד בעצם רק על הצורך בהעברת הילוכים ולא מידת ההספק.
    מהתחושה שלי ב KTM הכוח ממשיך לאורך כל סל"ד שתבחר להיות בו כשההילוך נמוך יחסית למהירות. גם כשהכלי צורח לא הגעתי לנקודה שהכוח יורד. ברור שהאופנוע לא תוכנן לעבוד "הפוך" כי באזור 70 ההילוך השישי מתקשה להאיץ. מכל הסמטוחה הפיסיקלית נשארנו עם תחושות בטן ואני חי עם זה בסדר. רלוונטי גם לבחירת בת הזוג, שכנים ושותפים
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  15. #30
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,069
    ציטוט נכתב במקור על ידי eran-go צפיה בהודעה
    זה הזמן להוסיף איזה קישור נחמד להרחבת האופקים

    מתוך המדור הטכני: על מומנט והספק

    http://fullgaz.co.il/%D7%98%D7%9B%D7...1%D7%A4%D7%A7/

    Sent from my SM-G965F using Tapatalk
    בא בול. מומלץ!
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


אשכולות דומים

  1. ייעוץ
    על ידי asaf_wisse בפורום כללי
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 09-03-2020, 10:08
  2. זקוק לעזרה בבחירת האופנוע הבא
    על ידי wile e בפורום כללי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 08-03-2017, 18:10
  3. ייעוץ בבחירת כפפות חורף
    על ידי newbalance בפורום פורום ציוד
    תגובות: 22
    הודעה אחרונה: 19-02-2017, 17:28
  4. יעוץ בבחירת האופנוע הבא
    על ידי Adirt בפורום כללי
    תגובות: 125
    הודעה אחרונה: 26-02-2016, 15:55
  5. ייעוץ : Gsr 750
    על ידי Mindblow בפורום כללי
    תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 08-07-2015, 16:55

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO