נדמה לי שלוורסיס יש בולם קדמי עם כוונונים. אם כן שווה לנסות לכוון ולראות עוד פעם, המשקל שלך גבוה יחסית.
שלום
עד לאחרונה רכבתי על ימאהה סופר טנרה 2017 כשנה. מכרתי אותו כי הרגשתי שהוא חלש לי מדי.
עשיתי נסיעות מבחן על ורסיס1000 וקטמ 1290.
אהבתי יותר את הורסיס יותר נוח ומנוע חלק אבל..הרגיש לי שהפרונט לא יציב...
היות ואני בחור גבוה 1.93 95 ק"ג, מבחר האופנועים שיתאימו לי די מצומצם.
אשמח לחוות דעתכם.
נדמה לי שלוורסיס יש בולם קדמי עם כוונונים. אם כן שווה לנסות לכוון ולראות עוד פעם, המשקל שלך גבוה יחסית.
לא מזמן הייתי במצב דומה, חיפשתי תורר ליטר. בסוף סיימתי עם חרגול, תמצא לינק לשירשור בחתימה.
במצב מושב גבוהה אני בקושי מגיע לריצפה עם הרגליים (אני 1.84), ככה שלדעתי הוא יהיה לך מאד נח
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
Grasshopper AT 2016
Vstrom 650 2011
CB250R 2011
כמו שנאמר לוורסיס יש את החבילה הטובה ביותר, אם מדובר בדגם עם הבולמים האלקטרונים הוא יתכוון לבד,
בדגם הפשוט יותר ניתן לכוון ידני, לדעתי בגלל הגובה אתה חווה מערבולות רוח שגורמות לך לחשוב שמדובר
בפרונט, נסה לשחק עם כיוון מגן הרוח או שתצטרך מגן גבוה יותר להגנה מושלמת.
קח בחשבון שהחבילה של הוורסיס מתייחסת בעיקר ביחס תמורה לרכיבת כביש אין לאופנוע נטיות שטח, וחוץ
מה-BMW המקביל בעל כ-160 כ"ס בנפחי הליטר הורסיס הוא החזק ביותר, לשאר האופנועים שמעל 1200 CC
יש כבר יעודים אחרים ונטיות שטח שפגמים ברכיבת כביש.
אני מניח שאופנועי הקצה של BMW הם מחוץ להישג ידם של רבים, לימאהה אין מתחרה ישיר, האפריקה טווין
1100 אופנוע נהדר אבל מתוקצב גבוה יותר במחיר ויש כאלה שלא אוהבים את חספוס המנוע, דגם האלף מכוון
לשטח וסובל יותר בכביש, KTM הוא מכונת שטח למכורים יתאים לך בגובה אבל יחייב גוף חסון והרבה מאמץ.
הוי סטרום אופנוע נהדר אבל חלש מהורסיס ותצורת המנוע בניגוד ל-4 בשורה של הורסיס לדעתי האישית קצת
מעייפת. הטרייסר 09 היא צירעה עצבנית ואופנוע פעלולים, איכות פחות טובה ומנוע 3 צלינדרים שמרגש
עסוק כל הזמן לא באמת אופנוע אדוונצ'ר אבל משתדל.
אני הבעלים של ורסיס 1000 שנקנה חדש בסוף 2017 עשיתי איתו כ-32000 ק"מ והוא מרגיש נשמע נראה
נהדר, רוכב הרבה בשתיים ועושה טיולים ארוכים, במשקל אני כמוך, בגובה הלוואי רק 178 ס"מ.
רכבתי בחו"ל על האפריקה הקודם, ועל הטרייסר 09 הורסיס לוקח בגדול.
אם יש לך אפשרות ללכת על הבימרים החדשים 1250 יתנו לך כלי כביש אוונגרדי מושלם ברמה אחרת, ה-BMW
R1000X הוא אופנוע בתצורת אדוונצ'ר אבל מחביא סממנים של אופנוע ספורט אדיר אם כל החסרונות של BMW.
הורסיס הוא כלי "עממי" החזקה זולה אם אתה יודע להסתדר קצת, מספיק כוח לתת תשובה טובה כמעט להכל, סחיר
ויפה לטעמי.
אל תוותר עליו כל כך מהר.
http://fullgaz.co.il/forums/showthre...A4%D7%99%D7%9D
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
לא מוותר על רעיון הוורסיס, רכבתי אמנם על הגרסה עם המתלים החשמליים וגם ניסיתי לשנות מצבים אבל לא הרגשתי שינוי בתחושה שהפרונט לא יציב בעיקר בסיבובים.
בכל מקרה אם ארכוש זו תהיה הגרסה הרגילה.
רציתי רק לבדוק אם מישהו חווה את התופעה הזו או שבאמת מצריך כיוון מתלים מדוייק יותר.
בקשר לאפריקה זה לא בכיוון כי אני בטוח שירגיש לי חלש לפחות כמו הטנרה.
לא חוויתי את מה שאתה מספר ואני לפעמים יודע לשחרר קצת...
מה שכן לצמיגי הבריג'סטון המקוריים שמגיעים עם האופנוע אחיזה פחות טובה מלפירלי GT, א' שרוכב איתי קבוע
אומר שהרכיבה שלי השתפרה מאד מיום שהחלפתי צמיגים, המקוריים החזיקו 18K בעוד ה-GT רק 14K אבל ההבדל
ברור.
בקש רכיבה נוספת ובדוק לחצי אוויר 36 קדמי, 42 אחורי זה משמעותי באופנוע הזה.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
לא ברור לי מה חלש בסופר טנרה?
אם אתה מחפש לרכב מעל 200 אתה מחפש בקטגוריה הלא נכונה.
העניין הוא שעברתי לסופר טנרה מפייזר 1000,
אז התרגלתי לכח שלא נגמר ומגיע בקלות .
לעומתו הטנרה "עגלה", ולכן לא הצלחתי להתחבר אליו.
בסופו של דבר אופנועים זה עניין סובייקטיבי.
יeran-go היה בטוח שחוויית הרכיבה מתחילה בפנייה הראשונה
לעניות דעתי, חלש אפשר להגיד על מומנט. ספורטסטר 883 (עם קיט 1340) זצוק"ל היה עם מומנט תולש זרועות.
מה זה כוח באופנוע?
הטנרה אמור לתת לך מענה להכל, כולבויניק. לא מצטיין בכלום. כמו רוב האדוונצ'רים.
אם ירדת מפייזר (עם ה-1.93 שלך, לא יודע איך הצלחת לרכב עליו), למה אתה מחפש אדוונצ'ר?
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
יכול להיות שרכבת עם לחץ אוויר נמוך מדי?
האדוונצ'ר הבכיר של KTM הוא מכונה מרשימה מאוד בעיני אבל כל הכלים שלהם ידועים כרוטטים יחסית עם נטיה להוכיח ולא באמת חלקים.
כלים ספורטיביים שעושים תיור בלי למצמץ. מושבים מרווחים ויש הרבה מקום לגבוהים.
נתון שאנשים נוטים להתעלם ממנו יחסית לנפח או הספק הוא היחס בין כוח למשקל הכלי כשהוא מתודלק ורטוב.
אדוונצ'ר 1290 238 ק"ג 160 כ"ס = 0.67
אדוונצ'ר 1090 228 ק"ג 123 כ"ס =0.53
וורסיס 1000 2017 239 ק"ג 118 כ"ס = 0.49
סופר טנרה 265 ק"ג 110 כ"ס = 0.41
הביצועים מושפעים גם ממפות הצתה וכיוון גיר ובולמים אבל זו נקודת הבסיס לתחושת הכוח בעיני.
נייקדים וכל אופנוע בריון שלא מספק הגנה מרוח במהירות לא חוקית חסרי הגיון שימושי מבחינתי.
במחיר הוורסיס לוקח בגדול. מבחינת הפאן תלוי איך אתה רוכב ומה השימוש. אם הייתי צריך כלי להתנהלות יומיומית כנראה שהייתי בוחר בורסיס.
לסופישבוע העדפתי את ה KTM 1090 שנותן הרבה (מדי) מאוד וזול משמעותית מהאח הבכור. לא משייט ב -200 אבל ב 160-150 ב- 6,000-5,000 סל"ד מתונים.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
לKTM הרבה בעיות אחרות.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
המירוץ אחר כח מיותר, הייתי במירוץ הזה ובחרתי בגלל זה אופנועים שלא מתאימים לי.
לכוח בסוף מתרגלים ולא משנה כמה ואז מבינים שלמרות כל הכח הזה אתה עדיין לא מהיר בסיבובים או בכבישים טכנים שכח המנוע לא משחק תפקיד.
אפשר לראות הרבה רוכבים שרכבו על 200 כח סוס ופתאום רוכבים על לא יותר ממאה וזה כי הם הגיעו למסקנה שיש באופנוע הרבה יותר מכח סוס, יש מתלים, משקל, חלוקת הכח בטווח הסל"ד ועוד שביחד נותנים משהוא שלא כתוב באף מפרט טכני.
בכל מקרה אם אתה רודף אחרי כח סוס הבמוו XR1000 או דוקאטי מולטי סטראדה 1260 יתנו לך הרבה מזה, אופנועים מעולים אגב ולא בגלל כח הסוס
תודה חברים על התגובות העינייניות.
לסיכום השיקולים והתגובות כנראה אבחר לרכוש ורסיס1000 .