ה Z 900 החדש 2020 הוא אופנוע יפהפה. מבלי להתייחס למחיר שלו בהחלט היה יכול להיות קישוט בסלון.
אהלן אנשים,
כיום אני רוכב על honda cb650f 2015 ומעוניין להתחדש בנייקד חדש.התקציב שלי הוא בערך 65K, ומבחינת הצרכים שלי - בעיקר כל יום לעבודה מרחק של 20 ק''מ לצד, פעם בשבוע לפחות נסיעה של 45 ק''מ לצד וקצת טיולים.
האופנועים שכרגע סימנתי לעצמי הם:
1. suzuki gsxs750
2. z900 2019
3. z900 2020
עד כתיבת ההודעה הזו הספקתי לעשות נסיעת מבחן על הgsxs והרשמים שלי ממנו: חזק מאוד (הרגשתי שכמעט בכל מהירות או סלד יש כוח שמספיק, לפחות לטעמי, לזרוק אותך קדימה כדי לעקוף או סתם כדי להרגיש את השערות בגב סומרות טיפה), מאוד יפה לדעתי, האלקטרוניקה (בקרת החלקה 3 מצבים, ABS, בקרת סל''ד והצתה בנגיעה). עוד קראתי עליו שהוא מאוד אמין ומרווח הטיפולים הוא 12K.
הדבר היחיד שהפריע לי (או לפחות כן הרגשתי כשונה) הוא תנוחת הנסיעה שהייתה לי אולי קצת זקופה מידי ואולי קצת צפופה מידי (הגובה שלי 1.83) - אני אומר אולי כי בכל זאת נסיעה ראשונה עליו למשך משהו כמו 100 קמ וצריך בכל זאת להתרגל קצת.
קבעתי כבר נסיעת מבחן על הz900 (הדגם של 2019) לעוד כמה ימים מהיום ככה שאין לי רשמים עד כתיבת ההודעה, אך בכל זאת המחיר שלו עדיף ב7K שזה לא מעט, אך לעומת זאת אין לו את האלקטרוניקה שיש לסוזוקי ועפ''י מה שקראתי האמינות היא לא אותה אמינות ומרווח הטיפולים שלו הוא 6K.
מכיוון שהייתי אצל מטרו לקבוע את נסיעת המבחן (אחרי שבטלפון זה לא צלח כי הם לא ממש אוהבים לחזור לאנשים מסתבר) גיליתי שישנו הדגם החדש של הz900 והוא מגיע עם אלקטרוניקה דומה לסוזוקי (בקרת החלקה וכו' וכו') ומחירו הוא אלף שקל מעל מחיר המבצע של הסוזוקי.
המחירים של כל אחד מהכלים נכון לכרגע ולמבצעים הקיימים:
1. סוזוקי 64K (מבצע)
2. קוואסקי 2019 - 57K (מבצע)
3. קוואסקי 2020 -65K
הייתי שמח לקבל קצת פידבק או אולי דברים רלוונטים שיכולים לעזור לי בבחירה ושאולי פספסתי בחקר שלי על הכלים הללו, מיותר לציין שראיתי המון מבחנים ביוטיוב בין הכלים וקראתי המון גם בפורום הזה וגם בעוד מקומות על מנת לבוא חכם לבחירה הזו.
תודה רבה לעוזרים ולעונים.
ה Z 900 החדש 2020 הוא אופנוע יפהפה. מבלי להתייחס למחיר שלו בהחלט היה יכול להיות קישוט בסלון.
מבחינת תמורה למחיר בסוזוקי אתה מקבל יותר ולא נמצא במטרו
היי,
בסופו של דבר אני מאמין שבעיקר רכיבת מבחן תתן לך תשובה טובה יותר אילו מבין השניים אתה מעדיף באופן אישי, למה אתה מתחבר יותר, איזה מרגיש לך יותר נח, מה עושה לך את זה יותר וכד.
באופן כללי לכל כלי יש את היתרונות והחסרונות שלו, אבל אין כאן נכון או לא נכון, יש כאן מה יותר נכון עבורך, באופן אישי.
מה שכתבת למעלה הוא דיי מדויק לגבי כל אחד מהכלים, בנוסף הייתי אומר שבעוד שהיתרון של הזד הוא כנראה בכוח המנוע שלו והמומנט, לפחות בהשוואה לסוזוקי (לפחות על הנייר כי לא רכבתי על הזד עדיין), היתרון של הסוזוקי הוא בהתנהגות הספורטיבית והדיוק שלו, אבל גם לו יש מנוע נהדר עם כוח מספק ובכלל מרגיש כלי משובח (אני בעליו של אחד כזה שנת 2018).
מלבד הנתונים על הנייר, השאלה מה ירגיש לך מתאים יותר כחבילה הכוללת וחווית הרכיבה הכוללת. ישנם גם שיקולים נוספים אשר לחלק חשובים יותר ולחלק פחות כגון זהות היבואן וכד. לי למשל זה חשוב ואחד השיקולים גם כן.
הסוזוקי הוא האופנוע מספר 15 שלי במהלך יותר מ 20 שנות רכיבה. אני חושב שהוא אופנוע משובח, מהנה, איכותי, שנותן תמורה מעולה למחיר, בעל אמינות מופלגת והתנהגות דינאמית מצויינת שחשובה לי כל כך (למשל לקחתי לשעה את רב המכר, ה 09 ולא התחברתי אליו בכלל - שוב הכול אישי, אין טוב או רע, נכון או לא נכון).
סליחה על החפירה.
שיהיה בהצלחה.
נערך לאחרונה על ידי Maxi; 10-05-2020 בשעה 18:02.
לפי מבחנים שראיתי הזד 900 הישן יותר מהנה לרכיבה מהגיקסס. אישית הייתי בוחר בזד החדש או בגיקסס בזכות מערכות הבטיחות. אני רוכב היום על z1000sx עם שלוש מערכות בטיחות (asc, tcs ו-abs לפניות) שעושות עבודה מדהימה. בונוס נוסף הוא הנחה קטנה בביטוח חובה עבור כל אחת מהמערכות הנ''ל.
מכיוון שהתקציב שלך מאפשר זאת, לא הייתי מתפשר על הz900 2019.
אז או הסוזוקי או הz 2020.
כן ברור זה בעצם מה שעובר לי בראש, אבל בעצם אולי השאלה הכי חשובה היא מה שהצגתי כאן מעל - האם כדאי "להתפשר" על אמינות של קוואסקי לטובת נגיד נוחות נסיעה (כמובן מותנה בנסיעת מבחן שתאשר או תפריך את זה).
כמו כן ידוע לי שמרווח הטיפולים של הסוזוקי הוא 12K ואילו של הקוואסקי 2019 הוא 6K, לגבי ה2020 לפי מה שראיתי כנראה שהם השוו את סיפור הטיפולים לסוזוקי וגם ה900 2020 מרווח הטיפולים שלו הוא 12K (אבל זה רק מבדיקה בעלות הטיפולים ולא כי מישהו ממטרו אישר את זה.
אני לא בטוח כמה האמינות של קוואסקי גרועה.
נכון, לסוזוקי יש שם בנוגע לאמינות, אבל זה לא אומר שה-z ישפוך מנוע ב50,000 אלף ק"מ.
מציע שתחכה לנסיעת מבחן ואז יהיה לך פרמטר להשוואה.
לגבי טיפולים, בעיניי זה פרמטר חשוב (לא הכי חשוב כמובן אבל חשוב מספיק) ולכן הייתי בודק את זה מוודא הכל.
זה ההבדל בין ללכת כול חצי שנה למוסך לכול 10-12 חודשים.
ודרך אגב - ספר איך הזד אחרי שתרכב עליו. אני כבר מנסה לא מעט זמן לקבוע נסיעת מבחן ללא הצלחה... הזוי
לכל היפנים אמינות דומה וטובה. החזקתי גם סוזוקים וגם קאואקקים, לא הייתי מתעדף אף כלי על הבסיס הזה.
באופן אישי הייתי הולך על הג'קסס, הוא פשוט אופנוע מאוד עגול ושלם.
לא יודע מאיפה הבאתם את זה שקוואסאקי פחות אמינים מסוזוקי. לגבי עלות הטיפולים תזמין חלפים מפרטזליה ותחליף במורשה - עלות הטיפולים תהיה פחות מחצי.
לי מזה שנתיים יש gsxs750 אחרי שנים רבות על כלים לא מעטים. פחות וגם יותר כבדים.
ללא קשר לכלל הנתונים הטכניים שלעיל, רק מהבטן, זה האופנוע הכי "חבר טוב" שהיה לי בחיים. ממש בכל היבט.
לא יכול להסביר לך את זה מעבר לכך ולא יודע אם זה תורם לך משהו, אך תנסה להרגיש בעת רכיבות המבחן מה האופנוע עושה לך בנשמה.
האם יבוא לך כבר לגשת אל האופנוע על הבוקר ולעוף.
האם תגיד לעצמך: לא משנה לי איך עובר היום שלי כשעוד מעט אני שוב על הג'יקסס.
זה מאד אינדוודואלי.
בהצלחה בבחירה ותרכב בדרכים טובות.
(הכותב הוא ילד בן 51)