שנים אני אומר שלהארלי קהל שמרני, אורתודוקסי ונאמן רק לעצמו, כל ניסיון אחר להמציא את הגלגל מחדש נכשל.
הארליסטים רוצים הארלי ולא מעניין אותם מה קורה בחוץ. מי שמחפש משהו אחר הוא לא לקוח של הארלי. באד בוייס.
אחרי התכניות הגרנדיוזיות והיציאה מהקופסה של השנים האחרונות, בהארלי דיווידסון 'מחווטים מחדש' בעקבות המשבר ומציגים אסטרטגיה שמרנית של חזרה למקורות עם דגמים מסורתיים; הפרטים כולם בפנים.
http://fullgaz.co.il/%d7%94%d7%90%d7...7%d7%93%d7%a9/
שנים אני אומר שלהארלי קהל שמרני, אורתודוקסי ונאמן רק לעצמו, כל ניסיון אחר להמציא את הגלגל מחדש נכשל.
הארליסטים רוצים הארלי ולא מעניין אותם מה קורה בחוץ. מי שמחפש משהו אחר הוא לא לקוח של הארלי. באד בוייס.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
נכון. הקהל שלהם שמרני ואורתודוקסי, וכמו כן גם מורכב ברובו מגברים לבנים בגיל העמידה שאינם נעשים צעירים יותר.
הארלי הם אייקון אמריקאי, אבל הם לא מכוונים לדור הצעיר ורואים את זה. במדינה בה הלוואות הסטודנטים מגיעות לעשרות אלפי דולרים ואף יותר מזה, מי יקנה רואד גלייד ב-30 אלף דולר?
הדור הצעיר באמריקה רוכב פחות. באופן כללי, נמצא בחוץ פחות (גם לפני המגפה). לשלב את זה עם כלכלה לא מזהירה ואפשר להבין למה יש עליה כה חדה בכמות דגמי הביניים שמיוצרים ונמכרים בעולם, מבייבי אדוונצ'רים ועד אופנועי ספורט קטנים. שלא לדבר על העובדה שבאמריקה, אופנועים נחשבים יותר בגדר צעצועים ולא ככלי תחבורה בניגוד לחלקים אחרים בעולם.
הארלי תקעו את עצמם עם הגב לקיר. מצד אחד, הם מותג פרימיום עם מחירים בהתאם ולכן הם מושכים קהל יעד מסויים, ומצד שני הם לא מצליחים למשוך את הקהל הצעיר, שלא יכול/רוצה לקנות את הכלים האלו במחירים האלו. להרוג את ביואל הייתה טעות, הם יכלו לשווק כלים זולים ונגישים מבלי לפגוע במותג האם, בערך כמו שחברות הגיטרות האמריקאיות נוסח פנדר וגיבסון עושות עם חברות הבת שלהן.
קהל שבפחות מ20 שנה לא יהיה קיים או לא יוכל לרכב.
הם כבר רואים את זה במכירות.
חוץ מדגמים בקטגוריות שונות הארלי החליטו שהכלים שלהם צריכים גם לדעת לפנות, להיות נוחים ופחות מוברצים ואפשר לראות את זה כבר בדגמים של 2019 אם גם את השימושיות הוא יקח להם ויחזיר אותם לתקופה ששיחררה חוליות בגב והרסה סתימות בפה הלך עליהם.
It is what it is
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אפילו רויאל אנפילד הבינו שעם כל האהבה למסורת, צריך להתקדם הלאה.
הארלי צריכים לשנות אסטרטגיה, או שהם יהפכו לצל של העבר.
ואני חושב הפוך, (זה לא חדש). להארלי קהל לקוחות שבוי שיודע מה הוא רוצה, כל שינוי בתפיסה וניסיון לשינוי הוביל לירידה במכירות זאת עובדה.
לכן אולי הארלי צריכה להתפצל, (בדיוק כמו שעשתה קוקה-קולה) תהיה חטיבה של קלסיק הארלי, וחטיבה של מותגים "אחרים". אם נלמד ממקרה
קוקה-קולה. הלקחות הצביעו ברגלים וסרבו לקבל את המותג החדש רק שחזר היצור המקורי הקלסי הוכפלו שוב המכירות אפילו עברו את הממוצע.
הלקוחות מתמעטים זה נכון אבל השאלה היא מה קדם למה הביצה אות התרנגולת. אני לא רואה סיבה למה בן רוכב לא ירצה לרכוב על מה שאבא
שלו רכב, ולמה האופנוע של סבא יהיה פחות נחשק מאופנוע חדש אם בכל מקרה לאמריקאי הממוצה מדובר בצעצוע למבוגרים בתוך ה-מן קייב שלו.
אין לו צורך באופנוע ספורט, אין לו צורך באופנוע קצה, האמריקאים המבוגרים והעשרים אוהבים גולדווינג BMW והראלי.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אז אתה רואה אתה גם מסכים שעם ה"קלאסיק" אין מספיק לקוחות כדי להחזיק מותג.
כרגע נראה שהבנים לא רוצים את האופנוע של אביהם כי הוא לא יודע להתנהג, לא נוח ובקושי עוצר, הארלי כבר הבינו את זה לפני כמה שנים לכן אמרו במפורש שהם עומדים לעשות את האופנועים שלהם עם יכולות של אופנוע מהתקופה הנוכחית, אם תקרא מבחנים על הסטריט בוב, הCX1200, או הפאט בוב תראה שכל בוחן כמעט מציין את העובדה שהכלים האלה עוצרים כמו שצריך ויודעים לשמור קו בסיבוב, אני מקווה שהre wire זה לא חזרה לאופנוע רועד בטרוף עם ברקסים חלשים ומתלים של אופניים
זו בדיוק הסיבה שצריך לפצל, בעידן של אובדן לקוחות אי אפשר לוותר על אף אחד, לכן ההארלי המסורתי ימשיך בייצור על פי דרישות שוק. בכל מקרה הוא יהיה חייב להתעדכן בגלל תקנות היורו המחמירות ושאר הביורוקרטיות.
ובנוסף יכוון גם לקהל קצת שונה ע"י החטיבה השנייה. השוק האמריקאי בעייתי וקשה להבין את ההפכפכות שלו, ולכן חייבים להבין אם אובדן הלקוחות היה לכיוון כלי דומה יפני (אמינות) או רצון לביצועים, או אולי בכלל סיבה חמקמקה אחרת.
בכל מקרה קשה לי להאמין שהארלי יסגרו שערים וידממו לעד, מקסימום הם יהפכו את עצמם למוצר שנמכר במספרים קטנים על פי דרישות ספציפיות ויפתרו משאר המשקל העודף והשומן שמעיק על התקציב.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
המנועים של הארלי החדשים (104, 108) עומדים בקלות בתקנות והם מאד מתקדמים טכנולוגית.
מבחינת אמינות כבר 10 שנים לפחות שהארלי מיצרים אופנועים סופר אמינים.
חלק מבעיה שלהם זה המחיר, זה בסדר שיש לך דגם אחד או שניים יקרים מאד אבל בהארלי זה כמעט כולם (לא מחשיב את הזבל מהודו), המחיר לא פופורציונאלי לאופנוע.
השאלה היא אם זאת חזירות של הארלי או חוסר יכולת ליצר אופנוע במחיר שמשתווה למתחרים, אם זה הסיבה השניה אז הם בבעיה רצינית
אתה צודק - הם בבעיה רצינית. רכב שמיוצר בארצה״ב יכול להיות הרבה דברים, רק זול הוא לא יהיה. איכשהו שחכו שהרלי לא נהיה פופולרי בגלל איכות או ביצועים או צורה. בניגוד למתחרים הם היו זמינים וזולים.
מצב היום שונה - יש הרבה מתחרים, ועידן של ״hell’s angels “ נגמר פחות או יותר.
כן, מנועים שלהם טובים ואמינים - אבל לא תשים אותם על קטנוע.
הם כנראה ירדו בגודל (של אופנועים) ובמחיר. או יהפכו לאופנוע בוטיק ויימכרו (כחברה).
Sent from my iPhone using Tapatalk
אתם קוברים את הארלי מוקדם מדי. הם עדיין יכולים לצאת מזה כמו דוקאטי או קטמ.
אם יתמחרו את הברונקס כמו ה797, הם יכולים למקם את עצמם כיצרן אמריקאי אקזוטי.
אני חושב שהם צריכים למצוא דרך להוריד את מחיר הכלים לרצפה ולדאוג על קשר טוב עם הלקוחות.
הרבה יותר קל למכור אבזור כשיש על מה להלביש אותו, ושם הם יכולים לעשות את הכסף.