מישהו מתכנן פניה לשרה החדשה? מירי רגב יכולה להיות נכס בהקשר הדו-גלגלי ואולי שווה לבדוק את העניין...
בניגוד להבטחות לוועדת הכספים - האוצר באמצעות רשות המסים יעלו את מס הקנייה לאופנועים ולקטנועים בתחילת יולי על-ידי ביטול הטבות מס למערכות בטיחות לדו-גלגלי; הפרטים כולם בפנים.
http://fullgaz.co.il/%d7%94%d7%90%d7...0%d7%95%d7%a2/
מישהו מתכנן פניה לשרה החדשה? מירי רגב יכולה להיות נכס בהקשר הדו-גלגלי ואולי שווה לבדוק את העניין...
אם רק היה בשלטון איזה ליברל שדוגל בכלכלה חופשית פחות מיסים... אה... צריך למכור את האזרחים בשביל הכיסא
https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=3823991
Sent from my Mi 9T Pro using Tapatalk
האוצר מתכנן העלאה חד-צדדית במס לאופנועים
אי פעם האוצר לא עשה משהוא "חד צדדי"? כאילו כשהעלו את הבלו עשו משאל עם ושאלו אותנו אם אנחנו מוכנים לשלם יותר על דלק - וכולנו פה אחד ענינו כן, בוודאי.
יש הבדל בין העלאת מס לבין ביטול הטבת מס.
המס לא הועלה - אלא בוטלה הטבה (שהייתה קיימת רק מספר שנים) שתפקידה היה לעודד אופנועים עם ABS או 3 גלגלים.
ABS הפך לסטנדרט גם בקטגוריות הנמוכות, ולכן אין סיבה לעודד אותו.
לגבי התלתים... בכל מקרה מדובר בכלים שיקרים בהרבה מקטנועים מקבילים, ומי שקונה אותם - כבר מוכן להוציא הרבה כסף בשביל כלי שנחשב בטיחותי יותר. תפרנים רוכבים על מובי או ג'וימקס, לא על MP. לקהל הזה ההנחה של שנבעה מהקלת המס לא הייתה משמעותית, וביטולה גם הוא לא מאוד משמעותי.
כך שאני חושב שהכותרת מעט מוגזמת. אני ציפיתי שבכתבה יהיה משהו בסגנון של "מס הקניה לאופנועים עולה ל-72% ללא תלות בנפח", ושמחתי מאוד לגלות שזה לא המצב.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
נכון, אבל בפועל המחיר עולה.יש הבדל בין העלאת מס לבין ביטול הטבת מס.
המס לא הועלה - אלא בוטלה הטבה (שהייתה קיימת רק מספר שנים) שתפקידה היה לעודד אופנועים עם ABS או 3 גלגלים.
ABS הפך לסטנדרט גם בקטגוריות הנמוכות, ולכן אין סיבה לעודד אותו.
זה דומה להקטנת אריזה של מוצר/הורדת כמות יחידות (אוכל,ניקיון וכו') והשארת המחיר זהה.
בסוף אתה משלם יותר על אותו מוצר.
אז נכון שזה *ביטול* הטבה ולא העלאת מס אבל במבחן התוצאה המחיר עולה.
במבחן התוצאה אם מדובר על 500 ש"ח עבור כלי שעולה 50,000 מדובר בעליה של אחוז. צריך לזכור שהכלכלנים מסתכלים על הקופה הגדולה ואנחנו משלמים מיסים בגלל פצועים ומתים (גם בגלל שלא היה להם ABS ו TC וכל השאר). בכל מקרה מדובר בכסף קטן לשני הצדדים- לאזרח ולמדינה. מה שיותר דחוף וחשוב הוא לסבסד בסכום משמעותי את הדרכות הרכיבה המתקדמות אבל זה לא יקרה כי אין נתונים. מאמין שרוכב מיומן משתלם יותר בלי ABS.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
מה עם כל הדברים שבצד?
למשל, פחות אנשים ילכו ללמוד רכיבה, משמע:
מורי רכיבה מפסידים כסף (שזה גם גזילת פרנסה), פחות כסף הולך לטסטים, פחות אגרות;
פחות אנשים ילכו להוציא כסף על ציוד וכו' והשוק יצטמצם (עוד פעם גזילת פרנסה) ;
בנוסף זה סתם להכביד עוד יותר על אנשים שאם עד עכשיו יוכלו להרשות לעצמם אופנוע פשוט ייקנו רכב והופה הפקק הוארך בעוד שעה והאוויר טיפה יותר מגעיל
לעומת זאת אפשר לראות את הצד החיובי:
עכשיו כשאופנועים זה תחביב בוטיק אז הארלי עכשיו יהיו במגמת עלייה! והמסים שייקחו על הדלקים היה יותר! שווה את זה.
I love the smell of corruption in the morning
על כל החגיגה של קורונה מישהו צריך לשלם? הנה זה.
אני לא מכיר אפילו בנאדם אחד שזה יהיה השיקול שלו אם לעבור לדו גלגלי או לא.
מי שאין לו כסף במילא קונה יד שניה ושם הסכומים הופכים להיות אפילו יותר קטנים.