דף הבית / חדשות / האוצר מתכנן העלאה חד-צדדית במס לאופנועים
300-350cc-Scooters-Comp-125

האוצר מתכנן העלאה חד-צדדית במס לאופנועים

בניגוד להסכמות עם ועדת הכספים, רשות המסים תבצע את הפעימה השנייה ברפורמת אביזרי הבטיחות לדו-גלגלי, ומחירי האופנועים והקטנועים יעלו

בניגוד להסכמות שבין רשות המסים לבין ועדת הכספים של הכנסת בראשות ח"כ הרב משה גפני, רשות המסים מתכננת לבטל הטבות מס קנייה על מערכות בטיחות לאופנועים ולקטנועים, והתוצאה תהיה עלייה במס הקנייה ועלייה במחירי אופנועים וקטנועים.

כזכור, בחודש יולי 2018 החליטו ברשות המסים – באופן חד-צדדי וללא מחקר מעמיק – לבצע רפורמה במס הקנייה על מערכות בטיחות לאופנועים ולקטנועים. ביטול ההטבה היה אמור להעלות את מחירי הדו-גלגלי במאות עד אלפי שקלים. עיקרי הרפורמה: הטבת המס על מערכת ABS תבוטל (בפעימות) לכלים בנפח של מעל 125 סמ"ק, וגם ההטבה על תלת-גלגלי תקטן משמעותית. מאידך, יינתנו הטבות מס קנייה על מערכות כמו משכך היגוי, בקרת יציבות, בקרת אחיזה ומערכת בלמים משולבת – כלומר לכלים גדולים ויקרים המצוידים במערכות אלו. התכנית ייקרה בפועל את האופנועים והקטנועים הקטנים, למרות הבטחות האוצר שמחיריהם דווקא ירדו.

כצעד חירום וכמעין פשרה הגיעו בוועדת הכספים להבנות מול רשות המסים כי הרפורמה תתבצע ב-3 פעימות. בפעימה הראשונה שיצאה לפועל בספטמבר 2018, ולאחר מכן בוועדת הכספים הצליחו הח"כים לדחות את יישום הפעימה השנייה, כשהתכנון היה תחילת שנת 2020.

במקביל התחייבו נציגי רשות המסים – ובראשם מירי סביון, המשנה לראש רשות המסים – להביא לוועדת הכספים תכנית שתאפשר הורדת מחירים של כלים קטנים ובינוניים לרישיונות נהיגה A1 ו-A2 – כפי שוועדת הכספים כבר דרשה בעבר מרשות המסים, אך זו האחרונה לא סיפקה את התכנית; "יש התחייבות שלנו לבדוק את המציאות בשטח. אין מצב שנעלה מסים בתפיסה", אמרה סביון בדיון בוועדת הכספים ב-2018.

כעת מתברר כי ברשות המסים לא הכינו לוועדת הכספים תכנית כפי שהתחייבו, וכי ברשות מתכננים לבצע את הפעימה השנייה ביולי 2020 ולאחר מכן ביולי 2021 את הפעימה השלישית – בדיוק כמתוכנן. המשמעות היא שהטבת מס הקנייה למערכות ABS תרד מכ-600 ש"ח ל-250 ש"ח בפעימה השנייה, ותבוטל כליל בפעימה השלישית. עוד יקטנו ההטבות לתלת-גלגלי (350 ש"ח בממוצע) והטבות נוספות, והמשמעות הישירה היא עלייה של מאות עד אלפי שקלים במחירי אופנועים וקטנועים חדשים. ההכנסות לקופת המדינה מביטול הטבות המס אחרי השלישית צפויות להתסכם בכ-7 מיליון ש"ח בשנה בלבד.

ייתכן כי המחטף של רשות המסים והפרת ההתחייבות לוועדת הכספים נובעת מהמצב הפוליטי המסובך בשנה וחצי האחרונה ומכך שלא הייתה ממשלה מתפקדת באופן מלא. כעת, עם השבעת הממשלה החדשה ועם חזרתו של ח"כ גפני לראשות ועדת הכספים, אנו מאמינים שלא נאמרה המילה האחרונה וכי ועדת הכספים תדרוש הבהרות מרשות המסים, וכן לעמוד בהתחייבותם לעבוד לפי תכנית שתאפשר הורדת מיסוי לכלים הקטנים והבינוניים.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

KTM-790-ADV-2024-Test-029

ק.ט.מ מודיעה על הרחבת תקופת האחריות מ-2024

בד.ל.ב מוטוספורט מודיעים על הרחבת תקופת האחריות לדגמי ק.ט.מ הגדולים החל מ-2024, ובמקרים מסוימים אף להכפלתה ל-4 שנים

5 תגובות

  1. Avatar
    קול-בי קריינות ודיבוב

    לפנק לפנק לפנק.
    כמה טמטום במדינה אחת. וואו. מרגש.

  2. Avatar

    ברור, כי ממשלת השילטון הקלפטוקרטי המנופחת והמושחתת של ישרעעעהל ,צריכה הרבה מאוד כסף על מנת לתדלק את פעילותה הזדונית והכסף הזה יגיע בכל מחיר מעוד חליבות, כי ישרעעעהל לא מספיק יקרה ?!

  3. Avatar

    המהלך הגיוני, הביצוע כרגיל עקום
    אם רוצים לעודד מעבר לכלים עירוניים קטנים יש להוריד את המיסוי עליהם ללא קשר לאביזרי הבטיחות.
    בנפרד מכך, אם רוצים לעודד הכנסה של מערכות בטיחות (שחלקם אפילו אופציונלי ברכישה) יש להעניק הטבות מיסוי לכלים שמצוידים במערכות מתקדמות. כיום כאשר הABS הוא חובה כמעט בכל הקטגוריות באירופה אין סיבה להעניק הטבה עבורו.
    שיבטלו את ההטבה על ABS, ויגדילו את ההטבות על מערכות מתקדמות אחרות.

  4. Avatar

    חכו, זה רק קצה הקרחון!
    הרי מישהו אמור לממן את הממשלה האומללה ואת נזקי הקורונה!

  5. Avatar

    רק לא לקנות כמה חודשים כלום מהיבואנים שיחנקו עם הכלים במחסן. לא יעמדו בלחץ המחיר ירד.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן