לגבי נושא הפוסט המקורי, אני מחזיק רכב שרוב הזמן עומד (טוב, רכב זה מחמאה, יותר לכיוון גרוטאה). 99% מהנסיעות שלי מתבצעות עם האופנוע, הגרוטאה משמשת לאיסוף/פיזור ילדים למסגרות ולמשימות שהאופנוע לא יכול לבצע (העברה של מטען גדול וכבד, או לקחת את הכלב לספרית). כדי שיהיה חוקי אני עושה רק ביטוח חובה וצד ג', כי מי יגנוב גרוטאה. אחרי בדיקות הבנתי שבביטוחים האלו אין ממש דיפרנציאציה בין נסועה רבה או מועטה, והמחיר שאני משלם הוא המינימום שניתן לשלם כדי שהרכב יוכל לנסוע בלי דיחוי (נניח חידוש ביטוח אחרי הקפאה וכו'). בימנו הביטוח חובה לרכב הוא לא עצום, משהו בסביבות ה 1500₪ שנתיים, וביחד עם הצד ג' יוצא לי באזור ה 2500₪ לשנה. לי המחיר משתלם ולמען האמת אחרי השבוע שרב ההזוי הזה, הוא החזיר את עצמו ביחס לאנרגיה שהייתי שורף בניסיונות להספיק לפזר 3 ילדים למסגרות בטווח זמן של חצי שעה על 4 ק"מ של מסלול פיזור.
לגבי הנושא המשני, מסכים, רכב הוא שדרוג מבחינת הנוחות (אפשר לעשות מלא דברים באוטו שאי אפשר לעשות באופנוע) אבל לא מתקרב להנאה ולקלילות של אופנוע (גם אחרי שמתחשבים בכל המיגון שנדרש לרכיבה בטוחה).