לא מסכים עם זה בכלל.
למה?
אופנועים בעלי 4 צילינדרים (כן כן, גם 250 החדשים) יוציאו לפחות 90db בנסיעה על סל"ד גבוהה. אופנועי ספורט עם קראנק וטלטל חזקים וכבדים גם יוציאו יותר. לדעתי יש אופנועים שמוציאים גם 120db בקלות (כל ה-1200+ למיניהם).
הבעיה בתקנה הזו היא כך:
א. לא יהיה יותר שוק של אופנועי 400 ומטה, שכוללים 2 צילינדרים או יותר.
ב. לא יהיו יותר אופנועי 1000+ שכוללים 4 צילינדרים.
ג. לא יהיו, כנראה, אופנועים של של יותר מ-10k סל"ד (לא מדויק אבל זה מצריך חישוב).
ד. מעטפת המנוע תהיה גדולה יותר וכבדה כדי לבלום רעשים, דבר שלמעשה יכביד על הכלי ולהערכתי יתן לו לפחות עוד 30 קילו.
בקיצור זו תקנה שתהרוג את הנסיעה באופנועים ובייחוד אופנועי ספורט, הארלי ומיוחדים.
לדעתי את התקנה הזו צריך לאכוף בלבד לפי חוק הרעש (בשעות הצהריים, בשעות הלילה המאחורות ובמועדים מיוחדים) ובתוך ערים בלבד. במקומות כמו, כבישים ראשיים, דרכי עפר המיועדות לנסיעות ועוד מקומות אין לאכוף זאת כי זה לא תקין כלפי האזרח.
נ.ב
יש לשים לב כי, כיום, מוטו ג'י פי מוגבל ל 115db ותקנות רעש לאופנועי עם רישיון (יורו 4) מגבילות ל-80-77db אבל בתנאים מחמירים.
התקנה מתבססת על יורו 3.
התקנה אומרת כך: אופנוע צריך לנסוע ב-50 קמ"ש במצערת מלאה ובכך מודדים את רעשו לאחר מכן עולים עד ל-2 הילוכים, נשארים על המהירות הרצויה עם סטיה של 1 קמ"ש ומודדים את הרעש בכל הילוך - עושים ממוצע ורואים את רעש האגזוז. זאת אומרת שיש אופנועים כמו 400cc שיסעו בהילוך שני ויש כאלו שיסעו בהילוך ראשון - בתקנות יורו 4 פשוט נתנו לנו את הגיר הרצוי לכל אופנוע שממנו מתחילים בנוסף יש לשים נהג של 75 קילוגרם עם ציוד מדידה של 5 קילוגרם.
זה טוב ויפה אבל כל זה מודד את רעש האגזוז... פליטת האגזוז. המנוע עצמו מפיק רעש עצום שאותו המצלמות יתפסו, זה דיי לא פייר כי האופנוע יכול לעמוד בתקן אבל המנוע עדיין יוציא רעש ש"יצטלם".
לגבי זה... ישראל לא מעתיקה.
בישראל יש חוק אימוץ תקנים. אם התקן הוא מתאים לארץ ישראל וחוקותיה הוא מאומץ, עובר שינויים המתאימים לאותם צרכים ונכנס לחוק כלשהו (אם צריך כמובן).
תשימו לב לנושא הזה כי הוא חשוב, מאוד!
יש המון תקנים מאומצים מארה"ב, יש כאלו מאירופה, יש בודדים מאוסטרליה... ויש גם כאלו שמשולבים (מארה"ב ואירופה לתקן אחיד והוא ישראלי) - מדובר על כל תקן שהוא ולא רק בנושא הנ"ל.
Sent from my MI CC 9 using Tapatalk



ציטוט ההודעה בתגובה