בגדול, בכל כלי רכב רצוי לבצע את המדידה על מנוע חם ולאחר מנוחה.
וההסבר:
לאחר מנוחה זה ברור- כדי לתת לכל השמן ש'למעלה' לטפטף חזרה 'למטה'.
ולמה מנוע חם?
שמן, כמו כל נוזל, מתרחב ומתכווץ כתלות בטמפ'.
אם היצרן יוציא הוראה לבדוק על מנוע קר אז שמעון שגר בבאר שבע ימדוד כמות שונה באוגוסט מאשר דוד שגר בקנדה ומודד בינואר.
בקטנועים זה אולי פחות קריטי כי אין הרבה שמן מלחתכילה, כך שההבדל בין מנוע קר לחם לא יהיה גדול, אבל אם מבינים את ההגיון אז הולכים לפי כלל האצבע ומבינים שאותם מנועים משווקים בכל העולם מנפח של 100 סמק ועד אלפי סמקים ברכבים, הם גם משווקים עם אותה ספרות טכנית ולכן מייצר היצרן מדידים שיתאימו גלובאלית לכולם. מה שנשאר לאותו יצרן זה להשוות תנאי מדידה- משמע, השוואת טמפ', ולכן מנוע חם יתן תוצאה אמינה יותר.