אם אני לא טועה, אתה מתלבט כבר כמה חודשים...
אולי אתה נהנה להתלבט?
קראת את ההודעה שלי. רכבתי לא מעט, ועף פעם לא עף עלי חפץ ממשאית. אולי כי אני לא נוסע מאחרי משאיות, כחלק מאסטרטגיית רכיבה?
לא נכנסו בי נהגים פרועים מאחור (הייתה פעם שמישהו היה קרוב, בסוף הוא טיפס על אי תנועה במקום). אולי כי אני משתדל לא להפתיע, לא מאיץ לפני כיכרות/צמתים, מפנה מקום לרכב שמגיע מאחור במהירות, ונמנע מבלימה חזקה או פתאומית כשיש מאחורי מישהו? זאת גם אסטרטגיית רכיבה.
גם לא נכנסו בי מהצד - היו מספיק סיטואציות שזה יכל לקרות ולא קרה. גם כאן יש מה לעשות ברוב המכריע של המקרים - לא לנסוע צמוד לרכב, לקחת בחשבון שטחים מתים ואת העובדה שאנשים לא בודקים מראות, לפקפק תמיד בזה שיתנו לך זכות קדימה או יצייתו לרמזור אדום.
חוויתי בשנות הרכיבה שלי מספר התקלויות בודדות עם נהגים הזויים ששם האסטרטגיה לא עזרה, כי היה עסק עם נהג מסטול לחלוטין/עבריין שנמלט/לוגיקה אלטרנטיבית שאינה ניתנת להבנה.
אף אחד מה"כמעטים" האלה לא נגמר בתאונה - מצד אחד, בזכות מיומנות רכיבה סבירה שצברתי בקורסים, רכיבת שטח וניתוח מתמיד של כל סיטואציה בכביש שבה עניינים איימו לצאת משליטה - ומצד שני, בזכות "מזל" או "כוח עליון", שהשאיר לי את המטר מעבר שאליו חמקתי.
נהגתי ברכב אולי 20% מהקילומטראז' שעשיתי על גבי אופנועים, וגם שם היו לי "כמעטים" בודדים מפחידים מאוד, שיכלו להיגמר בתאונה קשה. כך שאני לא יכול להגיד שברכב אני בטוח בכביש, בעוד שעל גבי האופנוע אני מסתכן. כל יציאה לכביש היא סיכון, גם אם אתה הולך רגל.
אני מאמין (ואולי אני משקר לעצמי) שרמות הסיכון האישי שלי דומות ללא קשר לכלי הרכב שעליו אני נמצא - כי המנגנון העיקרי שמגן עלי הוא אסטרטגיית רכיבה/נהיגה, ולא כמות הפח שמסביבי.
לעניינך - מה מניע אותך לרכב על אופנוע? אם תבין את המוטיבציה שלך, יהיה לך יותר קל לנחש מה רמת הסיכון שצפויה לך אישית...



ציטוט ההודעה בתגובה