שלום כולם!
אני ממש רוצה לרכוש את הטנרה 700 החדש ולהנות ממה שיש לו להציע שזה יכולת כביש סבירה ויכולת שטח סבירה גם כן
השאלה היא האם באמת ניתן או נכון להיכנס לשטח לראשונה על אופנוע אדוונצ'ר או שאולי עדיף להתחיל ממשהו קטן יותר ויותר מכוון שטח? (אולי להתחיל מW250R?)
בכביש אני עתיר ניסיון והייתי רוצה להנות מ2 העולמות- לרכב בכביש עד ליעד מסויים ומשם להיכנס לשטח ולהנות שם
מה דעתכם בנושא?
המילה "שטח" היא מושג ענק.
האם אפשר להתחיל ב-"שטח" עם טנרה 700? אז בגדול, כן. עם ציוד המיגון המתאים כמובן.
ברגע שהשטח יתחיל להיות יותר ויותר טכני (יותר מסולע, פחות שבילים לבנים וכורכר שאפשר להכנס אליהם בעדינות גם עם רכב פרטי), כך תידרש יד יותר עדינה, מוח יותר שקול ויכולות רכיבה גבוהות יותר. אם תתקדם בצורה עדינה ומחושבת, אין בכך שום בעיה.
האופנוע הוא האלמנט האחרון שיגביל אותך.
עדיף כמובן להתחיל עם אופנוע שמותאם לכך מבחינת המשקל והיכולת לספוג נפילות, אבל אלו בד"כ אופנועים שנמצאים על הצד הקיצוני של הסקאלה. מאפשרים בעיקר שטח ופחות שימוש יומיומי.
אתה מן הסתם, זקוק לאופנוע דו שימושי. אחד שישמש אותך ביומיום ורק מדי פעם יקח אותך לשטח. וככזה, הטנרה הוא אחד הפתרונות המוצלחים שניתן לרכוש כחדש (ה-WR250R כבר לא מיובא + יכולות הכביש שלו מוגבלות לשימוש עירוני ו\או פרברים בלבד). יש לזכור שדו שימושי הוא פשרה כי הוא לא 100 אחוז שטח ולא 100 אחוז כביש, אבל הטנרה כנראה פשרה מוצלחת לשימושים שתיארת.
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
השאלה היא מה אתה מחפש בשטח, האם אתה מתפעל מסרטוני ראלי דקאר ושואף לרכב בהתאם (כמובן בגבול הריאלי) או שאתה מתבונן באנשים שצילמו את האופנוע שלהם בפינת חמד עם פק"ל קפה וערסל מתקפל ולרוגע הזה אתה שואף להגיע.
אם החלק הראשון מעניין אותך הייתי ממליץ להתחיל עם אופנוע אנדורו, מי שבא עם יכולת רכיבת אנדורו יידע לתרגם אותה כשהמשקל עולה.
אם החלק השני מעניין אותך, אין צורך באדוונצר שמתפשר מדי על יכולת הכביש, כי הוא יבלה שם את רוב חייו בכביש ושבילי כבושים.
בכל אופן, לא משנה באיזה גישה תבחר, מומלץ לעבור קורס רכיבת שטח \ אדוונצ'ר.
מנהל מכירות ב-ד.ל.ב מוטוספורט (KTM & peugeot)
שוקן 16 תל אביב
תוהה אם אין או שעדיין לא נוצר סולם בינלאומי שמדרג רמת קושי בשטח. יכול לעזור להרבה רוכבים כדי להחליט לגבי כלים ומסלולים.
לדוגמא A10-B1(2)-C20-D4
A מרחק מעזרה - תדלוק, קליטה סלולרית שירותי חירום בסולם 1 עד 10.
B אחיזה ועומק- כורכר כבוש אדמה דשדש בוץ שלג מים.
C אחוז שיפוע מירבי - במספרים
D רוחב השביל - סינגל או שביל שמאפשר פרסה בסולם 1 עד 5.
מכיוון שהמסלול כולל תוואי קושי ממוצע שונה מקושי במעבר נקודתי גם את זה אפשר להכניס למפות או לאפליקציות ובא לציון גואל.
יותר פשוט מסימון צמיגים.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
אני בגישה שכדי להינות באמת מאדוונצ'ר בשטח, צריך להתחיל עם אופנוע שטח קטן, וללמוד לרכוב בשטח כמו שצריך.
אחר כך לעבור לאופנוע גדול, וכמו שאמרו "לתרגם" את המיומנויות אליו.
ולא רק בגלל כל הנפילות, אלא גם כדי לא להגיע למצב שבו חוששים משביל חולי, או עליה קצת דרדרתית.
וגם אני חושב שלא חייבים אנדורו קרבי. יש היום דושים 250 שבהחלט אפשר להתחיל איתם (אם הכוונה היא לגדול לאדוונצ'ר, ולא לגדול לאנדורו). וכן, הwr בהחלט היה קלאסי. גם הdr400, אבל הוא קצת יותר מסורבל.
Crf250 rally
אם אין לך צורך בנסיעות כביש ארוכות זה האופנוע.
Sent from my iPhone using Tapatalk
בגדול עם כל אופנוע שהוא לא ספורט אפשר לרכב על שבילי כורכר מהסוג שיש ביערות קק"ל.
לאדוונ'צרים יש יתרונות בשטח כמו מרווח גחון בולמים אפשרות לרכב בעמידה ולפעמים צמיגים אבל מצד שני גובה ומשקל מרתיע. אם זה הכיוון, תתחיל לטייל בשבילים ראשיים רחבים בתוואי לא תלול מדי באזור מסויים עד שתכיר אותו. כל קק"ליה באזור החוף והשפלה תתאים למשימה. לפני הכל, תשקיע בקורס רכיבת אדוונצ'ר כדי לא לאמץ הרגלי רכיבה רעים ולצבור ביטחון. מומלץ בחום.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
אדדונצ'ר אמתי זה לא האופנוע, זה הרוכב!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
איפה שעובר פרייבט (כמו השבילים בבן שמן) עובר גם אופנוע כביש. ברוב מדינות העולם דרכים כאלה בכלל לא נחשבות שטח - אלא כביש לכל דבר ועניין, ובצדק. כמובן שיותר נוח לעשות אותם על טנרה 700 ולא על MT-07, אבל לדעתי - מתפספס כאן היעוד האמיתי של האופנוע.
ברגע שאתה רוצה להיכנס לשטח אמיתי - שבילי ג'יפים מסולעים, סינגלים, חלוקי נחל, חול עמוק - רכיבה על אדוונצ'ר (שיהיה טוב ככל שיהיה) תעלה לרוכב לא מנוסה בנפילות רבות ונזק לאופנוע.
אם זה הכיוון, חכם יותר להתחיל עם אופנוע אינדורו או דו"ש קרבי קל משקל, ועם הטכניקה הזאת כבר להתקדם לדו"ש גדול, כבד ועטוי פלסטיק (=אדוונצ'ר קרבי).
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
ישנם המון סרטונים ברשת של חברה אוסטרלים שחוצים את האווטבק על גבי NC750X.
אז כמו שרשמו מעליי שטח זה עניין של הגדרה
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI