עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 19

אשכול: רוצה להתחיל לרכב בשטח (0 ניסיון]

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    22

    Question רוצה להתחיל לרכב בשטח (0 ניסיון]

    אהלן כולם.

    חשבתי להיכנס לעולם השטח, כי תמיד רציתי לצאת לטיול בטבע (אני גר בעפולה אז כל העמק כן בשביל הטיולים האלה).
    הקטע שאין לי נסיון בכלל. 0 נסיון בשטח. הוצאתי רישיון לפני פחות מחצי שנה וקניתי קטנוע (a1).
    אני לא יודע איפה להתחיל בכלל לקרוא וללמוד על רכיבת שטח. אני לא יודע כלום.
    לא יודע טיפולים (שעות מנוע?). לא יודע אפילו מה ההבדל בין מוטוקרוס לאנדורו. וגם לא מה הקטע של המצחייה הזאת בקסדות חחח.

    אשמח אם תתנו לי עצות או אתרים לקרוא מהם בעברית.
    ואולי איזה כלי כדאי לקנות? ומה ההבדל בין הכלים שיש בשוק?

    תודה למי שיענה, אשמח מאוד לעזרה!

  2. #2
    שלום, קודם כל ברוכים הבאים לעולם השטח..
    בחרת לעצמך תחום אדיר אבל יש המון מה ללמוד.

    נעשה לך סדר קטן בעניינים ונקווה שזה יעזור לך בתור התחלה.
    אז ככה- נתחיל מההבדל בין סוגי האופנועים: כמו שציינת יש אופנועי מוטוקרוס ואנדורו
    למעשה הכל תלוי באופי הרכיבה שלך ומה אתה מחפש ואוהב לעשות
    אופנוע מוטוקרוס זה אופנוע שהיעוד שלו זה נסיעה במסלולים סגורים לרוב ולתחרויות.
    ההדבלים העקריים בינו לבין אנדורו שקודם כל אין לו מערכת חשמל
    האופנועים האלה מגיעים בלי מצבר בלי פנסים וינקרים ומספר רישוי.
    מבחינת מנוע ומכלולים הם יותר מתאימים למסלולים יחסי העברה שונים קפיצים יותר קשים
    אבל מבחינתך בתור מתחיל הכי חשוב שתדע שגם אין לך ביטוח..

    אופנועי אנדורו- זה למעשה מה שאתה אמור לחפש בתור התחלה רק שגם פה העולם מתחלק להרבה קטגוריות
    יש אופנועי אנדורו מקצועיים ואופנועים דו שימושיים.
    ישנם הרבה אנשים שלא יכולים להחזיק יותר מכלי רכב אחד אבל עדיין מעוניינים להנות מחווית השטח
    בגלל זה המציאו להם אופנועים שניתן לרכב בהם בכביש אבל הם יכולים גם לנסוע בשטח.
    האופנועים האלה לא מקצועיים והם סלחניים מאוד (אופנועי שטח מקצועיים מגיבים יותר חזק בהילוכים נמוכים ובעלי מומנטים אחרים).
    ולמעשה הם פתרון לא רע בכלל לאנשים שרק נכנסים לעולם השטח ושהם עוד לא יודעים עם זה בשבילם ורוצים אופנוע שקל לתחזק אותו, שישמש אותם גם ככלי רכב ליום יום ושלא יצטרכו לקחת עגלה שהם נוסעים לשטח.

    נמשיך... אופנועי אנדורו קטנים - הם אופנועים שחוקתית ניתם לעלות איתם על הכביש (כולם בעלי רישיון צהוב) אבל כבר פחות מומלץ לרכב איתם ביום יום מכמה סיבות 1. צפיפות הטיפולים בהם הרבה יותר גדולה,2. צמיגים 100% שטח שנהרסים מהר בכביש, 3.ו(רק לאופנועי 2 פעמיות) הנסיעה בהם היא לא בגז רציף מה שיהיה בעייתי לרכב ביום יום איתם, 4.וסיבה אחרונה מאוד גניבים!

    אם יש לך שטח ממש קרוב לבית ואתה יכול להחזיק אופנוע רק למטרות שטח או שיש ברשותך עגלה מומלץ לך להתחיל מאופנוע שטח מקצועי.
    אופנועי אנדורו- יש 2 עולמות מרכזיים: 4 פעימות ו2 פעימות.
    2 פעימות מתחיל מ125 עד 300 סמ"ק אבל שלא תבין לא נכון אופנוע 2 פעימות 125 מפיק 33 כ"ס (כמו אופנוע כביש 400 סמ"ק) מה שהופך אותו לכלי די עצבני... אבל הוא בית ספר הכי טוב לשטח במיוחד למתתחילים.. הוא אופנוע קליל מאוד בעל הרבה כוח אבל צריך ללמוד לרכב איתם.. הבעיה בו זה הטיפולים- באופנועים כאלה מטפלים לפי שעות מנוע אני לא אפרט את כל הטיפולים אבל שתבין שכל 70-90 שעות מחליפים בוכנה ורינגים. שאם אתה נוסע פעם בשבוע זה בערך כל 5 חודשים!!
    במקביל אליו יש את האופנועים 4 פעימות- מתחילים מ250 עד 450. (יש גם 125 אבל בתכלס הם דו שימושיים לא ממש מקצועיים).
    האופנועים האלה טיפה יותר גדולים פיזית ויותר יקרים בקנייה הראשונית אבל עלות התחזוקה שלהם קצת יותר זולה ונוחה מ2 פעימות.. וגם יותר קל לרכב עליהם אבל זה כבר תלוי במה אתה מחפש ברכיבה שלך.. הרבה אנשים מעדיפים 4 פעימות על 2 פעימות.

    עכשיו למה אני מתכוון שאני אומר אופי הרכיבה.. בגלל שאתה ממש חדש אתה עוד לא יודע מה אתה באמת מחפש בשטח ואם זה בכלל בשבילך כל הסיפור הזה.
    יש כמה סוגים (בארץ) או יותר נכון כמה סגנונות של רכיבה בארץ
    יש אנשים שאוהבים רכיבת מטוקרוס (קפיצות כאלה ובעיקר לרכב במסלול).
    יש שאוהבים סתם לטייל בשבילים לראות את הארץ
    יש כאלה שמחפשים הארד אנדורו (נסיעה במקומות קשים עם הרבה סלעים גבוהים וטכני מאוד)
    יש כאלה שאוהבים דיונות וחול ים
    וכו'... יש עוד חחח

    לכל סוג של אופנוע יש את היתרונות והחסרונות שלו ולמה הוא מתאים.. מכיוון שאתה עוד לא יודע מה אתה מחפש ומה אתה אוהב אתה תצטרך לקחת אופנוע שיכול לעבור את כולם וככה אתה תדע מה אתה מחפש מהרכיבה

    המלצה שלי- אם אתה מחפש כלי שישמש אותך גם ליום יום אבל בעיקר לשטח או שהשטח רחוק ממך ואתה לא רוצה עגלה וכאלה הייתי ממליץ לך בחום wr250r yamaha כלי 250 4 פעימות מדהים קטן יחסית סלחן מאוד אבל יש כוח כשצריך ויש לו שוק נהדר. (בניגוד לhonda cr250l ) שהוא גם כלי מצוין אבל אין לו שוק טוב בארץ :/
    במידה ואתה מחפש אופנוע רק לשטח ובאמת אתה רוצה להיכנס לתחום הזה בכל הכל ובא לך כלי שבאמת ילמד אותך אני ממליץ בחום על ktm exc125 זה כלי 2 פעימות מבטיח לך שגם אם תרכב עליו 15 שנה אתה תהנה ממנו... אבל העלות שלו לא פשוטה שתדע.

    עכשיו הכי הכי חשוב אל תרכב לבד. יש המון קבוצות של מתחילים שמחפשות כמוך עם מי לרכב.. תצטרף לקבוצה כזאת ותרכבו ביחד. קודם כל תהנה הרבה יותר אם חס וחלילה יקרה משהו לא תשאר לבד בשטח וככה גם תתקדם הכי מהר

    בכל מקרה מקווה שעזרתי טיפה ולא עשיתי לך בלאגן בראש

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    22
    ציטוט נכתב במקור על ידי shembar1 צפיה בהודעה
    שלום, קודם כל ברוכים הבאים לעולם השטח..
    בחרת לעצמך תחום אדיר אבל יש המון מה ללמוד...
    בכל מקרה מקווה שעזרתי טיפה ולא עשיתי לך בלאגן בראש
    וואו תודה רבה. עזרת מאוד.
    יש לי קטנוע דיאלים s3 250 ואין לי רכב או אפשרות לקנות ולהחזיק 2 כלים. המטרה שלי זה למכור את הקטנוע ולקנות את האופנוע. אז בעצם במצב הזה אתה ממליץ על wr250r?
    אני צריך אותו גם לנסיעות בעיר ואולי מחוץ.
    ואיך הולך כל עניין הביטוח והרישיון לאופנוע זה?
    זה בעצם אותו ביטוח כמו שיש לי עכשיו?

    שוב תודה לך על התגובה!
    נערך לאחרונה על ידי MasterOz; 10-02-2016 בשעה 18:39.

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2015
    הודעות
    20
    ציטוט נכתב במקור על ידי morelias צפיה בהודעה
    וואו תודה רבה. עזרת מאוד.
    יש לי קטנוע דיאלים s3 250 ואין לי רכב או אפשרות לקנות ולהחזיק 2 כלים. המטרה שלי זה למכור את הקטנוע ולקנות את האופנוע. אז בעצם במצב הזה אתה ממליץ על wr250r?
    אני צריך אותו גם לנסיעות בעיר ואולי מחוץ.
    ואיך הולך כל עניין הביטוח והרישיון לאופנוע זה?
    זה בעצם אותו ביטוח כמו שיש לי עכשיו?

    שוב תודה לך על התגובה!
    היי,
    אני בעלים של wr 250 r.

    כלי מהנה בטירוף בשטח.
    אני נוסע איתו כל יום לעבודה חברים סידורים וכו׳, הוא אוכל את זה בכיף.

    ביטוח חובה אותו דבר כמו שלך.

    קיצור דו״ש מדהים.

  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    22
    ציטוט נכתב במקור על ידי roi2314 צפיה בהודעה
    היי,
    אני בעלים של wr 250 r.

    כלי מהנה בטירוף בשטח.
    אני נוסע איתו כל יום לעבודה חברים סידורים וכו׳, הוא אוכל את זה בכיף.

    ביטוח חובה אותו דבר כמו שלך.

    קיצור דו״ש מדהים.
    תודה רבה גבר.
    צריך לעבוד כמה חודשים להרוויח כמה שקלים ואז נמכור את הקטנוע הזה.
    אגב מה העלויות של האופנוע הזה?
    ועלות של חבילת ציוד ממוצעת?

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2015
    הודעות
    20
    ציטוט נכתב במקור על ידי morelias צפיה בהודעה
    תודה רבה גבר.
    צריך לעבוד כמה חודשים להרוויח כמה שקלים ואז נמכור את הקטנוע הזה.
    אגב מה העלויות של האופנוע הזה?
    ועלות של חבילת ציוד ממוצעת?
    האופנוע אמין בטירוף, בכל זאת ימאהה.
    מבחינת טיפולים כל 5K. כמה עולה כל טיפול אתה יכול להיכנס ולראות באתר של מטרו ימאהה.
    בנושא הדלק הוא דווקא די חסכוני ..
    יש סהכ 7.2 ליטר במיכל אם אני זוכר נכון.

    בנוגע לציוד,
    אין מה לעשות זה עסק יקר..
    תשלים עם זה או שתכניס בשיקולים.
    בשביל ציוד בסיס באיכות נורמלית כדי שתרכב כמו בנאדם ואני מדבר על (מגפיים, מכנס שטח, חליפת לחץ/צבי צב, קסדה, משקף אבק, כפפות ומגיני ברכיים) אתה יוצא בוודאות מעל 3.5 אלף ש״ח ואפילו עובר את ה4k בכיף.

    בהצלחה חבר !

  7. #7
    קודם כל בבקשה ושמח שעזרתי טיפה.. יש עוד אופנועים בשוק אבל נראה לי שבהחלט הוא יעשה את העבודה..
    לגבי ציוד רכיבה! תבין בשטח נופלים לא מעט. זה לא כמו בכביש, נופלים קמים ממשיכים לנסוע המהירויות הם מאוד איטיות יחסית במיוחד בהתחלה והם על חול ולא על כביש ואין סכנה שידרסו אותך..
    אם אתה קצר בכסף עדיף שתשקיע באופנוע בתור התחלה אבל תכין לעצמך כסף לציוד ראשוני זול
    קסדה- אם יש לך קסדה מלאה בתור התחלה היא תעשה את העבודה
    מגפיים- חובה!! לא חייבים לרוץ לקנות חברות כמו אלפין סטאר וכאלה אבל אל חובה לרכב עם מגפיים.
    מגני ברכיים וחולצת רשת/צבי צב חובה
    אם יש לך כפפות קיץ לאופנוע הם יעשו את העבודה (רק כך בחשבון שהם יהרסו מהר)
    מכנסי רכיבה וחולצה פחות קריטי זה תשאיר לקנייה האחרונה (במידה ואתה קצר בכסף כן...)

    מחירים של ציוד פשוט יותר
    קסדת שטח רגילה תעלה סביב 600-1000 משקפי אבק 200-400
    מגפיים 700-1000
    מגיני ברכיים 400 בערך
    צבי צב או חולצת רשת 1000 בערך
    כפפות שטח 200-300
    בגדי רכיבה 500 (מכנס וחולצה)

    תקנו אותי אם אני טועה במחירים אבל זה פחות או יותר

  8. #8
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של MasterOz
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    הודעות
    1,375
    חברים, לא צריך לצטט את כל התגובה, אפשר משפט אחד או שניים.

  9. #9
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    22
    תודה לכולם. באמת עזרתם.
    אני מעדיף לחסוך קצת ולקנות ציוד ברמה קצת יותר גבוהה. למדתי את זה מהקסדה שקניתי. קניתי קסדה ב400 ואחכ קניתי agv. עולם אחר.

    שוב פעם תודה רבה לכם!

  10. #10
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    22
    סליחה על הדאבל, לא מצאתי איפה עורכים.

    יש לי עוד שאלה.
    אני עשיתי את הרישיון על קוואסאקי klx250. זה וwr250r כלים דומים? שניהם דו"שים לפי מה שאמרת.

  11. #11
    Member הסמל האישי של exc
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    231
    הם דומים רק בנפח הwr עדיף בהרבה מklxהחלש שמככב בבתי ספר לנהיגה
    ד'א יש את הwr 250 f הקרבי מוטה שטח יותר מהr ועם רישוי צהוב
    מניסיוני פגז בשטח
    KIMCO MOVE קטנוע עם מוסר עבודה

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    ציטוט נכתב במקור על ידי exc צפיה בהודעה
    ד'א יש את הwr 250 f הקרבי מוטה שטח יותר מהr ועם רישוי צהוב
    הבחור מחפש אופנוע ליום-יום...

  13. #13
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    22
    כן הklx ממש חלש.. גם בשיעורים בקושי נוסע בגלל זה שאלתי.
    מה ההבדל בין f ל-r?
    אפשר קצת הסברים על שיפורים שיש לאופנןעים?
    כי הרבה שמוכרים כותאים מה הם שמו ואני לא מבין בזה כלום.

  14. #14
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    62
    בתור אחד שגם נכנס לעולם השטח עם wr250r , אני ממליץ בחום.
    0 תקלות,טיפול כל 5000 ק"מ,אחלה ליום יום ,אפשרות להרכיב.
    אני כבר שנה עם האופנוע .
    אחת הקניות היותר מוצלחות שעשיתי.

  15. #15
    ציטוט נכתב במקור על ידי morelias צפיה בהודעה
    מה ההבדל בין f ל-r?
    r זה אופנוע דו-שימושי, שנועד לעשות הכל באופן טוב.
    f זה אופנוע שטח מקצועי, שנועד לרכיבת שטח הכי קשה שאפשר, ועושה אותו מעולה/מטורף/מושלם/היסטרי/אחלה-בחלה. על הכביש הוא בזבוז ובלאי.
    הטיפולים שלו הרבה יותר תכופים מאופנוע r, כמו שטיפולים של מכונית מירוץ שונים מטיפולים של קורולה.
    f זה לא אופנוע ליום יום, אלא אופנוע ששמים על עגלה שמחברים לרכב, נוסעים עד לשטח שבו רוצים לרכב, מפוצצים גאזים, עולים חזרה לעגלה, ונוהגים באוטו הביתה.

    ציטוט נכתב במקור על ידי MasterOz צפיה בהודעה
    חברים, לא צריך לצטט את כל התגובה, אפשר משפט אחד או שניים.
    אז כבר תערוך ותמחק את כל המגילה שהוא ציטט חוץ מהשורה הראשונה, זה באמת סתם כואב בעיניים.

    אגב - אין צורך לצטט הודעה אחרונה בשרשור אם אתם עונים עליה, סתם מיותר (הודעות 4-5-6 בשרשור הן כאלה).
    נערך לאחרונה על ידי דינגו; 10-02-2016 בשעה 17:25.

אשכולות דומים

  1. ktm125exc VS ktm250exc-f לרוכב המתחיל בשטח(ממש לפני קניה)
    על ידי DDD בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 02-05-2016, 10:38
  2. אהלן, יש לי גו פרו 4 וחשבתי להתחיל לרכב איתו
    על ידי maor בפורום פורום צילום מוטורי
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 16-04-2016, 14:37
  3. מעוניין להתחיל לרכב
    על ידי yosi_k בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 23-03-2016, 21:44
  4. באיזה גיל אפשר להתחיל?
    על ידי moonshield בפורום אוף טופיק
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 06-03-2016, 07:13
  5. המלצה לציוד רכיבה בשטח
    על ידי PushTheThrottle בפורום פורום ציוד
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 11-12-2015, 10:26

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO