ציטוט נכתב במקור על ידי erez59 צפיה בהודעה
אמנם מעיל וכפפות יפחיתו מעוצמת הפגיעה בפגישה עם האספלט, אבל אין ספק שברכיבה פרברית/עירונית, כשאתה עטוף בכל שכבות המיגון והזיעה נוטפת מכל נקבובית בגוף, כל מה שעובר במוחך זו החולצה הרטובה מזיעה שאיתה תאלץ להיכנס לפגישה, מה גורם לרמת הריכוז לרדת ולשיקול הדעת להיפגע ומשם הדרך לפגוש את האספלט מהירה יותר.
שיקול דעת - אתה הרבה בעיר? הרכיבה לא מהירה אז לא צריך חליפת כביש, יש מכנסים ומעילים מאווררים, יש שיריוני רשת, יש צבי צבים. אתה לא חייב להיות "חנוק".
אתה בעיר ובבין עירוני? העלה רמת מיגון.
אתה רוכב ספורטיבי? - חליפה.
זה לא כזה מסובך (;

ציטוט נכתב במקור על ידי Vroom צפיה בהודעה
לא אמרתי שאם ימגנו את המעקות אז אף אחד לא ימות,
אבל יהיה סיכוי שבמקום להתקע בעמוד ולמות (כל עוד הרוכב ממוגן ולא נוסע כמו אידיוט מעבר ליכולת שלו) זה יכול להגמר רק בהחלקה/שברים
האם אני אומר שזה יציל את כולם? לא, אבל אולי זה ישמור על כמה


תראה מה שכתבתי בציטוט למעלה,
שוב בשביל להדגיש:
מי שעושה ווילי שלא יצפה אם הוא נופל ומת
מי שרוכב מהר באזורים הלא נכונים ולא יודע איך להתנהל עם פניות מסוימות כשהוא עוד לא שולט בכלי שלא יתפלאו שהוא מת
אבל כשיש רוכב אחראי, ממוגן, ששולט בכלי ופתאום מחליק ובמקום להתקע במיגון הוא נחתך ל-2 בגלל העמוד (ראיתי סרטונים מהארץ) זה לא הגיוני ומיותר.
ואני בהחלט מסכים עם כל מה שאמרת, שקודם כל הרוכב חייב ללמוד את עצמו והכלי לפני שהוא רוכב כמו משוגע ושהוא אחראי 99% מהמקרים
אבל מבחינת בטיחות דרך גם למדינה יש חלק בזה
גם המדינה אשמה וגם חלק מהרוכבים בכתבה,
לרכב בזהירות
אדגיש, ידוע שלרוכב יש השפעה מאוד גדולה על התאונות העצמיות אך שיהיה ברור, אני לא מוריד אחריות אלא שואף להביא ליותר מודעות, יש מספיק רוכבים שרוכבים בלי ציוד ולא עשו תאונה אף פעם ויש כאלו שגם עם שיא הזהירות וציוד אכלו אותה... אין שום צל של ספק ששיפור תנאי הכביש והמעקות יביא לפחות תאונות פטאליות אבל זה לא יעזור אם רוכבים ימשיכו לרכב ללא מודעות.

אפשר להאשים את "המדינה" אך לטעמי זה יותר מורכב וכבר תלוי ביחסי כוחות\תקציבים\מודעות לנושא בדרג גבוה, ברמת השטח יש שדואגים לטפל אבל ללא דיווח על תקלות (סטייל רמזורים לא מכויילים ותנאי דרך) האחראים לא ידעו על הבעיה לכן באחריותינו לדווח\להביא למודעות אם אנחנו רוצים התייחסות.
בעיות בדרכים בין עירוניות לרוב מטופלות ע"י חברת נתיבי ישראל, ציונים לכן יהיו בדמות שלטים שמפוזרים ומצהירים על כך. בערים\מושב יש לפנות לרשות האחראית.
אל תצפו שהם יעלו על זה לבד או יסדרו מהרגע להרגע כי גם ככה הם עסוקים במלא פרוייקטים, אבל ברגע שיש דיווח זה נרשם וזה מצריך התייחסות.
ראוי לציון כיול הרמזורים שנעשה כאשר כמה רוכב\ים דיווח\ו למוקד, לא יצא לי לראות\לחפש לגבי בורות בכביש.

לגבי המעקות, כבר שנים מנסים להביא את זה לתשומת לב המדינה ובחלק מהמקומות כבר התקינו, מעריך שהנושא תקוע עקב תקציב.
לגבי סימוני הכביש בצבע "מחליק", לא בדקתי לאחרונה אבל בעבר אאלט בר"ג החליטו להריץ את הפרוייקט, כנראה גם עיניין תקציבי כדי להריץ בכל הארץ.
אין ממשלה יציבה -> אין חלוקת תקציבים -> הכל תקוע -> יש ממשלה -> יש חלוקת תקציבים -> חלוקה לפי הכי חשוב\דחוף... ויש הרבה דברים שנמצאים לפנינו.
נגיד שעלות פרוייקט שיפור כל המעקות בארץ שוות ערך לעלות הקמת מחלף שישפר זמני הגעה ומיעוט פקקים, מה יותר "עדיף"? מה יותר "נכון"?
בסופו של יום כל ההליך הזה ארוך ולוקח זמן ואנחנו שם בשטח כל יום, משנה זהירות ומודעות... זה הכול.