אני רק שאלה, הורידו את המחיר של הטימקס ל- 20 אלף או שאנשים עשו אקזיטים בעזרת הקורונה?![]()
קבלו נתון מדהים: שנת 2017 הייתה שנת שיא של הימאהה טימקס, עם קצת פחות מ-700 יחידות. ב-7 החודשים הראשונים של 2020 - כבר נשבר השיא הזה, והטימקס עשוי למכור עד סוף השנה כ-1,000 יחידות! כל הנתונים החשובים על מספרי המכירות ב-7 החודשים הראשונים - בפנים.
http://fullgaz.co.il/%d7%94%d7%a9%d7...5%d7%a0%d7%94/
אני רק שאלה, הורידו את המחיר של הטימקס ל- 20 אלף או שאנשים עשו אקזיטים בעזרת הקורונה?![]()
יצא לי לפגוש לא מעט אנשים מהמרכז שעברו לדו"ג חלקם רוכבים לשעבר חלקם רוכבים חדשים.
לאנשים נמאס מפקקים, ואו עושים חישוב מחדש, כמו רכב ליסינג מול קטנוע ועוד.
פתרון הוד"ג הוא אחד הפתרונות המהירים לחילוץ הפקקים ועוד הרבה דברים במדינה בלי השקעה תקציביץ ורגולציות מטורפות.
נשאר חסם אחד גדול והוא עניין הביטוח. שחייבים לטפל בו הרבה לפני הכל.
אחר כך התחרות והורדת המחירים של שוק החלפים / ציוד / צמיגים
במצב הנתון, שכ-20% מההרוגים בתאונות דרכים הם רוכבים (למרות שאחוז הדו גלגלי מסך הרכבים בכביש הוא 4%) אין שום סיכוי שזה ייקרה.נשאר חסם אחד גדול והוא עניין הביטוח. שחייבים לטפל בו הרבה לפני הכל.
להיפך, אם העלייה בהרוגים (מה שגם אומר יותר פצועים) תימשך אנחנו בסוף נחווה עלייה במחיר הביטוח.
אני מכיר את המספרים, ורואה את הדיווחים כולל זה לצערנו מעכשיו של בחור בן 30 שנפצע בכביש 7 (דווח ב N12) ,
עדין כל התפיסה של הביטוח צריכה להשתנות, בכעיקר בתוך הערים / מרכז הארץ. במקום מסלולים לתחבורה ציבורית שלא מצליחים להקים תנו מסלולים / חצי מסלולים לדו"ג (את החצי השני תתנו לאופנים חשמלים), בצמתים, תנו מקום עצירה עמידה לדוג לפני הרכבים, להקטנת מצב של חוסר שדה ראיה.
שינוי שיטת הלימוד, נכון לא כל הרוכבים (אולי אפילו רובם לא) גולשים פה באתר , וגם אלו שגולשים פה , לא כולם מקפידים על זהירות, כלים של 125 קורצים להרבה אנשים בגלל המחיר והניידות, עכשיו נשאר לתת מסגרת תומכת על מנת שזה יהיה פתרון תחבורתי מהיר וקל
הביטוח הוא חסם, אבל אני לא רואה איך תפעל להוריד אותו כשאחוז הרוכבים מכלל הנפגעים בתאונות רק עולה משנה לשנה.
עלות האחזקה (מחירי טיפולים/חלפים/צמיגים) גם היא חסם, וכאן יש 2 דרכי פעולה אפשריים:
1. הגדלת מרווחי הטיפולים מצד היצרן - זה תהליך שקורה בעשור האחרון, והוא אחת הסיבות לכך שההונדות (NC/CB) לשמשל נתפסות כאופמועים צרכניים מובהקים.
2. פירוק הקרטל של יבואני הצמיגים - לא יקרה לצערינו. אני חושב שעוד הרבה שנים נמשיך לשלם על סט צמיגים כפול מעלותו האמיתית.
3. הוזלה של הטיפול בדגש על הוזלה של שעת מוסך לכיוון ה-150 שקלים במקום 250-300 היום - לא יקרה, כי גם ב-250-300 המוסך לא מרוויח הרבה והמשכורות של המכונאים נמוכות.
4. הוזלה של עלויות החלפים ופתיחת השוק ליבוא מקביל - לא יקרה, אתם יודעים למה. כי היבואן רוצה להרוויח יפה על החלפים, והמוסך שמתקין אותם רוצה להרוויח יפה. לכן חלק בארץ עולה פי 2.5-4 מעלותו בחו"ל.
כך שנראה, שמבין החסמים הכלכליים היחיד שזז לאנשהו זה תדירות הטיפולים, שכרגע ברוב הכלים גבוהה משמעותית מרכב פרטי.
כל השאר כאן כדי להישאר.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
לגבי הביטוח כחסם, יכול להיות החלטה של מדינה שהיא לוקחת עלות ביטוח X תמורת טיפול Y , מעבר לכך כל אחד יוסיף לו איך שרוצה.
מקור תקציבי יתפנה מעומס בכבישים, צמצום זיהום, פחות השקעה בכבישים וכו....
חכמים ממני ימצאו נוסחאות נכונות
למה צריך לעודד אחד על חשבון השני?
המדינה צריכה לדאוג למערכת הסעת המונים יעילה, ולעודד מעבר לדו''ג.
מכיוון שהקמת מערכת הסעת המונים היא תהליך ארוך (שכמובן נעשה אצלנו לא משהו) עידוד דו''ג היא הדרך הכי מהירה וקלה ליישום. אבל כנראה שעד שלא יכנס איזה מקורב למישהו (לכאורה) לתחום, המדינה לא תתייחס לדו''ג בכלל. להיפך, זה ציבור שניתן להפריד ולקטלג, ובכך להצדיק פגיעה כלכלית בו.
לא אומר שכל רוכבי הדו''ג צדיקים (להיפך), אבל תיעדוף של המדינה גם משפיע על אופן החינוך של הרוכבים לכביש ושל שאר משתמשי הדרך לדו''ג באופן כללי.
נערך לאחרונה על ידי moonshield; 06-08-2020 בשעה 15:06.
כי שמסתכלים על עוגת התקציב השאלה הנשאלת היא מה אפשר לתקצב.
דו"ג לא יפתור את בעיות התחבורה.
תיאורטית אם 20% מנהגי הרכב יעברו לדו"ג אז כן אבל זה לא ייקרה (אחרת הם כבר היו עוברים ממזמן).
המדינה מסתכלת מאקרו, ובמאקרו הפתרון הוא תחבורה ציבורית יעילה.
לא דו"ג לצערי.
אז פתרונות כמו נתיבים מיוחדים לדו"ג זה לא ריאלי.
לדעתי הסיבה העיקרית לעליה במכירות הדו גלגלי אכן קשורה לקורונה ולמיתון הכלכלי שבפתח. התוצאה אלפי נהגים שנאלצו או החליטו להחזיר את רכבי הליסינג, בעיקר משיקולים כלכליים וחלקם חיפשו פתרון חלופי וזול יחסית בדמות דו גלגלי.
לגבי הטימקסים, עדיין למרות המצב יש שכבה שלא נפגעה, או פחות נפגעה ויכולה לאפשר לעצמה קטנועי, או אופנועי יוקרה. המספרים ביחס לכלי הרכב הרגילים בטלים בשישים.
לא,
מה שקורה בטימקסים (בחלקם) , היא שכבה שלוקחת הלוואות כדי לממן סמל סטאטוס, למרות שההכנסה שלהם (אם יש כזאת, והם לא משתמשים במענק השחרור) לא מאפשרת את זה. וזה קורה כשיש לך ולסובבים אותך יותר אגו משכל.
נכון, אני עושה הכללה מכוערת, שבוודאי פוגעת בכמה גולשים יקרים, שהם גם מחזיקי טימקס, ואינם מהסוג שתיארתי, אבל וואלה, אני מכיר יותר מאחד ויותר משניים שבהחלט קנו ככה טימקס בשנים האחרונות (ואין קשר למשבר הקורונה, כי גם לפני כן לא היה להם כסף לממן קניה ואחזקה. והם קנו).
בגלל שטימקס שמור שומר על ערך, ראיתי לא מעט שקונים אותו אחרי טיפול ומוכרים לפני טיפול גדול או שמדלגים על הטיפולים הגדולים עד שהוא מראה סימנים של שחיקה ואז מוכרים או מביאים לטרייד.
יוצא ששילמת על שנה נגיד של דלק, ירידת ערך וביטוח, אבל לא הרבה מעבר, כך שעבור החזקה קצרה, זה אחד הכלים היותר משתלמים כלכלית.
הכמות כסף שתוריד ממחיר הכלי בעת מכירה יוצאת קטנה יותר מהטיפולים שהיית משלם אם היית מטפל בזמן, שלא נדבר על זה שזה הכלי שתקבל עבורו הכי קרוב למחירון בכל סוכנות טרייד בארץ.