הביטוח הוא חסם, אבל אני לא רואה איך תפעל להוריד אותו כשאחוז הרוכבים מכלל הנפגעים בתאונות רק עולה משנה לשנה.
עלות האחזקה (מחירי טיפולים/חלפים/צמיגים) גם היא חסם, וכאן יש 2 דרכי פעולה אפשריים:
1. הגדלת מרווחי הטיפולים מצד היצרן - זה תהליך שקורה בעשור האחרון, והוא אחת הסיבות לכך שההונדות (NC/CB) לשמשל נתפסות כאופמועים צרכניים מובהקים.
2. פירוק הקרטל של יבואני הצמיגים - לא יקרה לצערינו. אני חושב שעוד הרבה שנים נמשיך לשלם על סט צמיגים כפול מעלותו האמיתית.
3. הוזלה של הטיפול בדגש על הוזלה של שעת מוסך לכיוון ה-150 שקלים במקום 250-300 היום - לא יקרה, כי גם ב-250-300 המוסך לא מרוויח הרבה והמשכורות של המכונאים נמוכות.
4. הוזלה של עלויות החלפים ופתיחת השוק ליבוא מקביל - לא יקרה, אתם יודעים למה. כי היבואן רוצה להרוויח יפה על החלפים, והמוסך שמתקין אותם רוצה להרוויח יפה. לכן חלק בארץ עולה פי 2.5-4 מעלותו בחו"ל.
כך שנראה, שמבין החסמים הכלכליים היחיד שזז לאנשהו זה תדירות הטיפולים, שכרגע ברוב הכלים גבוהה משמעותית מרכב פרטי.
כל השאר כאן כדי להישאר.