ציטוט נכתב במקור על ידי פיינשמקר צפיה בהודעה
אין שום חסם פיסיקלי שמונע את האפשרות המעשית, של נניח לשם הדיון, רכב חשמלי עם סוללה שמאפשרת נסיעה למרחק של > 700 ק״מ, ושניתן יהיה להטעין אותה בפחות משלוש דקות בתחנת הטענה.
עכשיו בוא ותסביר לי בבקשה, איפה יש כאן חסם פיסיקלי קשיח, ואני אראה לך היכן הטענה שלך תלויה בידע/טכנולוגיה הנדסית ולא בחסם פיסיקלי שאינו תלוי בדבר.
אל תקשקש.
דווקא יש.

תחשב את כמות האנרגיה שצריך על מנת להניע רכב ל-700 ק"מ. תהפוך מהיחידות שאתה משתמש בהן (נניח קלוריות, ג'אול) לאמפר שעה, תכפיל ב-20 (שזה הפקטור של 3 דקות בשעה) ותקבל את זרם ההטענה הממוצע. קרוב לוודאי שתצטרך להשבית שכונה או עיר קטנה על מנת לקבל את הזרם הזה, שלא לדבר על התשתית הדרושה (כבלים בעובי של הירך שלך המחוברים ישירות לתחנת הטרנספורמציה הקרובה). גם לא נכנסנו למה קורה בתוך הסוללה כשהיא נטענת, הכימיה והחום שנפלט. בקיצור, החוקים הבסיסיים קובעים שזה לא ריאלי.

ובנוסף: קיבולת האנרגיה של סוללה תלויה בשטח פני האלקטרודה (יחידות - אורך בריבוע). משקל הסוללה תלוי בנפח (אורך בשלישית). לכן, לא משנה כמה הסוללות יתפתחו, תמיד קיבולת האנרגיה למשקל הסוללה תהיה נחותה משל מקור אנרגיה שהקיבולת שלו תלויה בנפח.