אם התיכנון הוא להחליד יש מספר שיטות בעיקרון ככל שהמתכת תהיה חשופה ומלטושת יותר ככה ההחלדה תהיה יותר אחידה.
לחשוף את המתכת עדיף יהיה בניקוי חול אך אפשר גם עם ליטוש ידני עדין (אחרי הורדת צבע).
החלדה: אחרי ניקוי חול לעיתים מספיק מים ולהשאיר באוויר הפתוח (ייקח זמן). ניתן להאיץ ע"י חומצת מלח לימון לאחרי הליטוש\ניקוי חול, לתת לעמוד כמה זמן (יותר זמן = יותר "צריבה") שטיפה במים ועמידה באוויר. ישנן חומצות שונות שגורמות לריאקציות שונות ואז ניתן להגיע לגוונים שונים למראה "פטינה". (ישנה חומצה כחולה שאני לא זוכר בדיוק את השם שלה שלמשל משמשת להשחרה של מתכות)
לאחר שהגעת למראה הרצוי יש לאטום את המתכת ע"י סילר\לכה. 2K חברה מעולה לדעתי אבל גם יעקובי בסדר (אם אתה בפחיות), אם אתה קונה קופסה לפיסטולט אז עדיפות ללכה איכותית (אולי אפילו דו קומפוננטית). לצערי לא זוכר חברות מומלצות בנושא. אם ניתן אז עדיפות לסילר ואז לכה, אחפש מאוחר יותר סילר מומלץ כי בזמנו היה אחד שבדיוק הפסיקו להביא שהיינו משתמשים בו המון.
דגשים:
-כל שימוש בחומצה הוא מסוכן ויש לבצעו עפ"י הנחיות הבטיחות הכתובות על המוצר כולל הימנעות משטיפה לאדמה חשופה. יש להרכיב משקפי מגן, כפפות גומי עבות, בגדים ארוכים, מגן נשימה מתאים ונעליים סגורות. חומצת מלח לימון היא הכי זמינה בנושא לכל אחד, ניתן למלא בכלי ולמרוח עם מברשת על החלקים.
-ישנו חומר ננו שמסיר חלודה בצורה מצויינת, אחפש את השם שלו כי יש מצב שהוא עושה עבודה כפולה וגם אוטם.
-ממליץ לנסות קודם את הפעולה על סתם ברזלים שאתה מוצא כדי להתנסות בעיניין ולראות אילו תוצאות אתה מקבל, זה יהיה עדיף מאשר ללכת ישר על החלקים של האופנוע.
נסה לדייק ככל הניתן ולעשות מספר בדיקות עם מספר לוחות זמנים כמו: זמן השארת החומצה, זמן עמידה לייבוש וכו'. מעל חצי שעה 40 דק אאל"ט החומצה כבר לא אפקטיבית כל כך וייתכן שתצטרך לבצע שטיפה ושוב יישום חומצה כדי לקבל את התוצאה שאתה מחפש.
אם יש לך מספר חלקים לאופנוע נסה תחילה על חלק אחד ותראה לאילו תוצאות אתה מגיע ואז יישם על השאר.
-להסרת הצבע תשתמש במברשת פליז, היא פחות תשרוט את המיכל, עם מברשת פלדה ניתן ליצור "דוגמאות" על הפח החשוף.