
נכתב במקור על ידי
KKatkov
פרה פרה.
אני מבין את ההעצבים והבאסה, אבל בוא קודם כל נבין את המצב, אולי הכל לא נורא כ"כ...
עשית טעות של מתחילים - הלכת לבדוק אופנוע במוסך שבו הוא טופל. להבא, מצא מוסך אחר כדי למנוע היתכנות של ניגוד אינטרסים.
קודם כל - שום בדיקה לא נותנת לך אחריות על סטרטר. זה רכיב חשמלי, ופעמים רבות - הוא מת ללא כל התרעה מוקדמת. אם הוא מת ברכיבה הראשונה אחרי הקניה זה ביש מזל, אבל לא בהכרח יותר מזה.
סתירות ברישום הק"מ - לא אמור לקרות, אבל אם מדובר בכמה מאות לכן ולכאן על פני חודשיים, אני אניח שמישהו התעצל לבדוק ספידומטר ורשם "6000" במקום לבדוק ולכתוב "6543". קרה לא פעם בקבלות שיש לי (שהן רובן ככולן על החלפת צמיגים בדוקאטי, את השאר אני עושה לבד).
לגבי האור ברקס: לא תקין שכתבו "מגע" בלי לבדוק את החיווט. מצד שני - האם אתה בטוח שהחוט אכן חסר, ולא מנותק ומחובר לצמה עם אזיקון/איזולירבנד? הרבה פעמים עושים כך כשרוצים את האופציה להחזיר חוט מנותק למקומו אח"כ. גם זה לא בעיה קריטית לאופנוע אינדורו, שבד"כ עובר טסט קומבינה אם בכלל (כי גם אם אביזרי הרישוי קיימים, אנשים מתעצלים לחבר אותם).
עכשיו מגיעים לחלק הכואב לכאורה - המנוע.
קודם כל - כיצד בדקו אותו? האם מדדו קומפרסיה/לחץ הפוך, או שהבדיקה הייתה בשמיעה/התרשמות כללית? אם בוצעו מדידות - תוכל לחלוק את הערכים שהתקבלו בהן?
התנעה קשה בקיק זה לא מפתיע, לא כל אחד יודע לבעוט בקיק כמו שצריך. דווקא כשהמנוע תקין ויש לו קומפרסיה גבוהה, נדרשים כישורי בעיטה טובים יותר כדי להניע אותו.
רצוי גם להשתמש בטכניקה נכונה - להביא את המנוע באיטיות עד שיעבור את הנקודה המתה העליונה (זאת הנקודה שיש מקסימום התנגדות ברגלית הקיק), לשחרר את הקיק - ואז לבעוט מכל הלב.
הבעיטה לא חייבת להיות "חזקה" - אבל היא צריכה להיות מהירה. ככל שהיא תהיה מהירה יותר, כך גדלים הסיכויים שהאופנוע יתעורר לחיים.
כשהלוותי YZ250 מחבר, הוא הדריך אותי בעזרת משל כיצד לבעוט בקיק. לדעתי המשל הזה לא עומד בחוקי הפורום, ולכן במידה ותרצה אוכל לחלוק אותו איתך בפרטי (בתנאי שעשית צבא).
עוד שאלה קטנה, לפני שמפסיקים לדבר על אופנועים (כמו שאני אוהב) ומדברים על אחריות, תביעות וכו' (כמו שאני לא אוהב).
האם התעסקת באופנוע מרגע הקניה? האם בדקת שמן? האם הוספת שמן? האם התעסקת בחשמל, פירקת/הרכבת מצבר או שעשית עוד פעולת תחזוקה כלשהי?
ולגבי מנהלות (איכסה).
במידה ויתגלה כי אכן יש לאופנוע ריג'קטים משמעותיים שלא צויינו בבדיקה, כולל בעיית מנוע - אתה יכול לפעול בצורה הבאה:
לקבל חוו"ד במוסך אחר, אמין יותר. הצעת מחיר לתיקון ממטרו תתפוס גם לדעתי. לעשות את זה כמה שיותר מהר - כל יום שעובר הוא לרעתך.
עם ההצעה הזאת, לפנות בוואטסאפ/שיחה מוקלטת למוסך שבדק את האופנוע, ולשאול אותם האם הם מוכנים לקחת אחריות, ואם כן - אז איך.
במידה ותשובתם לא תספק אותך, לקבל ייעוץ מעו"ד ולראות מה אפשר לעשות.