רכבנו על הק.ט.מ 890 דיוק R החדש, וגם על ה-1290 סופר דיוק R בדור השלישי - בהשקה המקומית על מסלול פצאל; הרשמים, הווידאו והתמונות - בפנים.
http://fullgaz.co.il/%d7%94%d7%a9%d7...c%d7%95%d7%9c/
רכבנו על הק.ט.מ 890 דיוק R החדש, וגם על ה-1290 סופר דיוק R בדור השלישי - בהשקה המקומית על מסלול פצאל; הרשמים, הווידאו והתמונות - בפנים.
http://fullgaz.co.il/%d7%94%d7%a9%d7...c%d7%95%d7%9c/
יש כאן בעלי 790 שיכולים מניסיונם להגיד האם הם מרוצים? יתרונות חסרונות? אמינות?
תודה
מחזיק אחד שנה פלוס (15,000 ק"מ אתמול) ומרוצה מאוד.
בפלוסים, האופנוע מאוד מהנה, הרבה מומנט זמין, הרבה כח, המון אלקטרוניקה, יציב מאוד, פידבק מצוין, היגוי קל ומדויק, צריכת דלק של כ20 ק"מ/ליטר, צליל מצוין גם עם האגזוז המקורי ועבורי הוא גם די נוח.
במינוסים, מעט הפלסטיקה לא מאוד איכותית, המתגים גם לא משהו (בייחוד האיתות, נתקלתי בזה גם ב390) והצמיגים המקוריים הם סבירים בלבד.
הבעיה העיקרית שלהם היא הזעות/דליפות של שמן ונוזל קירור. מעט אחרי טיפול ה1,000 החליפו לי שורה של אטמים (במכסה השסתומים, הקרטר, וביציאה לשרשרת) ובינתיים הבעיה לא חזרה (~שנה). לא נתקלתי באף בעיה אחרת.
דווקא קיים עבור ה790 (גם סבל מקורי לארגז וגם מזוודות צד) וקשה לי להאמין שזה לא מתאים גם ל890 כי החיבור הרלוונטי לשלדת הזנב קיים ונראה זהה...
http://www.ktmperformance.com/ktmsto...duke/traveling
מסכים עם כל מה ש-JohnnyDough אמר, מלבד עניין הפלסטיקה והמתגים שלא נתקלתי בשום בעיות.
גם אצלי הוחלפו אטמים במסגרת האחריות על מנת לטפל בהזעות ואכן הבעיה נפתרה.
רוכב עליו כבר כ-26 אלף קילומטר ומאוד נהנה בין אם זה במסלול או בטיולים, אבל אם צריך לרכב הרבה בעיר אז זה בכלל לא הכלי כי הוא מתחמם מאוד.
אני רואה שיש אופציה לתיקי צד (קטנטנים)
http://www.ktmperformance.com/side-b...-790-duke.html
אבל נראה שהתושבות הם אקסטרה :
- Side bag carrier not included in scope of supply
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
קודם כל תודה על הביקורת קורא ונהנה מהן.
אבל....
אני קורא את המשפט הזה:
"השיפור העיקרי נמצא במערכת המתלים המתכווננת, שמציעה הידראוליקה ברמה גבוהה יותר ומאפשרת טווח שימושים רחב יותר, במיוחד ברכיבה ספורטיבית חזקה, שם ה-890 דיוק R מצליח לשמור על יציבות במקומות שה-790 מתחיל להתנדנד, ובמיוחד תחת שילובי כוחות של בלימה ופנייה."
וחושב לעצמי איך זה שבביקורת על ה790 לא זכור לי שהיה איזכור לזה אם כבר היללו אותו על היכולות הדינמיות שלו (והאמת שלא רק פה גם בביקורות שקראתי מחול).
וזה פשוט גורם לי לחשוב האם יש גם ב 890 חסרונות שלא שלא סיפרו לנו אליהם (או לצורך העניין בכל ביקרות אחרת על אופנועים אחרים) ואם זה המצב אז כמה שאני נהנה לקרוא את זה כנראה שצריך להתיחס לביקורות כיום כבידור ולא כמקור מידע ענייני לשיקולים לפני קניה וזה חבל.
רק רוצה לצין שאין פה שום כוונה לזלזל בעבודה שלכם אני מעריך ומוקרי את הכתבות פה ואת הזמן שאתם משקיעים על הפלטפורמה הזאת. סתם חולק מחשבה\דעה אישית שלי...
ברור שבכל השקה של מוצר שעיתונאי מוזמן אליה (במיוחד המושקעות בחו"ל) יש בעיה מובנית בסיקור. מצד שני, אי אפשר להעמיס לוקשים או להתעלם מלקרדות ולפגוע באמון הקוראים לאורך זמן. זה נכון למגזינים עם ערוצי יוטיוב פופולאריים וגם לערוצים של רוכבים פרטיים שהם המקור העיקרי שלי להתרשמות מכלים. וזה רק מסתבך כי ההתרשמות נכתבת לעומת דגמים מקבילים בשנתון ובסגמנט (עם החלוקה המעאפנית). בנוסף, אני לא חושב שיש כיום אופונועים גרועים ואם היציבות הנוכחית טובה יותר זה לא אומר שהקודמת מאכזבת אלא שיש שיפור. מה שחסר ומפתיע שהמגזינים לא מזהים את הנישה של מבחני דגמים לאחר שנה שימוש חמש ועשר. לא רק עלות החזקה אלא איך הכלי מזדקן חשובים כי חלק נכבד מהעסקאות בעולם הם כלים משומשים- ואולי בעצם הרוב...
מבחינתי המבחנים האלה הם כמו כרטיס ביקור של האופנוע. מי שרוצה לדעת איך מרגישים הבלמים או המתלים כדאי שייקח רכיבת מבחן.
ה 890 קרץ לי בגלל המשקל הקל והיחס בין כוח למשקל כשכל זה עטוף באלקטרוניקה ובלמים חזקים. הבעיה שאישתי שאלה מיד אם התכניות כוללות אותה ולכן התקררתי. המינוס בנייקדים "הספורטיבים" היא הוויתור על חיבור מובנה למזוודות היצרן בעיצוב האופנוע. פשוט מטומטם ושטחי כי העיקר הוא מיצוב האופנוע בסגמנט. יש מקום ואפשרות להוסיף חיבור בלי להוסיף משקל או להזיק לגרר. וואלק, שימו חיבור ושהרוכב יחליט אם הוא מטייל בקשירות מסורבלות ולא בטיחותיות או במזוודות.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
מסכים. במיוחד עם הביקורת על כלים ישנים יותר זה נתון מאוד מעניין (אולי לא עשור אבל כמה שנים בהחלט רלוונטי) אבל כנראה שפה אין ממש טעם ליבואן להשקיע זמן וכלים למבחנים האלה.
מה שאני מנסה להגיד זה שכנראה ביקורת שיש לה גם צדדים שלילים ולא הכל טוב ויפה תתפס כיותר אמינה (ראליסטית).
כי בסופו של דבר אם דיוק 790, דיוק 890, MT 07 ו SV650 כולם מקבלים סקירות חיוביות באותה מידה כנראה שיש פה משהו לא תקין (לא מדבר על הסקירה עצמה מדבר עם הרושם שמועבר על האופנוע)
וכן אני חושב שאם מתגלה חוסר איזון בזמן בלימה תחת לחץ וזה הפריע לכותב כמו שרשום פה היה ראוי לרשום את זה בביקורת המקורית של ה790 כמובן אם הסתייגות שזה בתנאים קצוניים
במבחן הדרכים שערכנו לדיוק 790 בהשקה העולמית, דווקא התייחסנו לעניין הבולמים הפשוטים. הנה שני ציטוטים מהמבחן:
"בשילוב מערכת מתלים טובה למדי (אם כי לא מושלמת)".
"הבולמים בסיסיים למדי. מלפנים מותקן מזלג הפוך של WP בקוטר 43 מ"מ עם קפיצים פרוגרסיביים, כשרגל אחת אחראית על שיכוך כיווץ והשנייה על שיכוך ההחזרה, אך ללא כיוונים חיצוניים כלל. מאחור בולם יחיד של WP המחובר ישירות לזרוע האחורית ללא מערכת מנופים, וגם הוא מגיע עם קפיץ פרוגרסיבי וללא כיוונים חיצוניים למעט עומס קפיץ".
בדיוק כמו שכתבנו - ב-790 דיוק מערכת המתלים טובה למדי, אבל לא מושלמת. כאן ב-890 מערכת המתלים כבר טובה מאוד.
נכון צודק זה בהחלט הוזכר גם בביקורות אחרות אבל לא היה שום איזכור על התנהגות בעייתית בזמן בלימה. אולי זה בורות או חוסר ידע שלי אבל לי זה לא ברור מאליו. במיוחד שציטוט מהכתבה מדבר על פוקציונליות חסרה ולא התנהגות בעייתית.
אולי יהיה נחמד אם במשפט כמו "בשילוב מערכת מתלים טובה למדי (אם כי לא מושלמת)" להוסיף דוגמה/הסבר למה יש את ההסתיגות בסוף.
כי בניינו שום דבר לא מושלם,אני בטוח שגם ב 890 זה לא מושלם וגם במוטו גיפי זה לא מושלם.
ושוב תודה על הפלטפורמה פה
בין ה890 לבין R6, מה עדיף ככלי מסלול למוטורסיטי?
מאיך שאני מבין את זה -
הR6 סקסי, תנוחה קרבית, מנוע סקרימר, מניח שמתלים עדיפים.
ה890 עם יותר מומנט, אלקטרוניקה מודרנית, בלמים כנראה עדיפים, תנוחה זקופה יותר אבל אולי זה בסדר למסלול איטי כמו מוטורסיטי?
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
כרובי, המסלול האחרון שהייתי בו היה חרז, כך שהתייחסתי לפרספקטיבה האישית כשאמרתי שמוטורסיטי איטי 😆
ברור לי שלפצאל הייתי לוקח את הדיוק בלי לחשוב פעמיים!
לא מכיר ולא רכבתי על ה R6 אבל האופנוע הזה מדהים בפניות ובלימות. אם הייתי אדיש לרוח, מוותר על הרכבת האישה ומתרכז במסלולים -בתור אופנוע עם מספר צהוב הייתי קונה בלי למצמץ. זה האופנוע שהכי התחברתי אליו מבחינת תחושה והתנהגות מהרגע הראשון.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021