Screenshot_20200903-111021_YouTube.jpg
תמונה להשוואה.. מימין הנתיב.
20200903_113055.jpg
הנה התוספת של שדה הראיה כשנדבקים לשמאל... אם משהו יכול להבין מהשטח הקטן הזה משהו.. אם הכביש מתהדק או לא.. שאפו.
Screenshot_20200903-111021_YouTube.jpg
תמונה להשוואה.. מימין הנתיב.
ממש לא כועס... מחכה לטיפים הבאים. יום נפלא לכוווולם![]()
בארץ (לא שיצא לי לרכב בחו"ל) 75% (הנתון לא ממחקר מדעי) מהמכוניות גולשות נתיב בפניות. אני הייתי מעדיף להוריד עוד את המהירות מאשר להידבק לשמאל.
זוהי כאמור בחירה אישית.
באופן כללי תמיד "מרשים" אותי מה שאנשים עושים בארץ כאשר יש נקודות מתות, הכי מדהימים אותי הם רוכבי האופניים ואחריהם האופנועים שמזגזגים בהשתחלויות.
גם אני טענתי כך פעם.
בפועל, אם אתה נכנס מהקו החיצוני, שבו יש שדה ראיה רחוק יותר - אתה תמיד יכול להדק את הקו במידה ויש מולך רכב.
אתה עדיין תראה את הסכנות בהמשך הכביש (כולל אותו רכב גולש) הרבה יותר מוקדם מאשר כשאתה נכנס בקו הפנימי.
הבעיה שהגישה המתוארת באה לפתור הרבה יותר משמעותית מהכותרת, פניה מתהדקת זה רק מקרה פרטי של הפתעה שיכולה לצפות לך בפניה.
בלוק זרוק על הכביש, כתב שמן, רכב שגולש לנתיב שלך או רכב שתקוע בצד הכביש - את כל אלה תזהה מוקדם יותר אם תתחיל את הפניה בקו החיצוני. גם אם תרוויח עוד שניה בזמן התגובה שעומד לרשותך, השניה הזאת שווה המון.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
זה בדיוק המלכודת בפנייה מתהדקת, אתה בטוח שאתה בסדר הכל פיקס לפי הספר ואתה אפילו במהירות הנכונה ואז, הפתעה.. הפנייה נסגרת לך
ואתה לא יכול לקחת אותה במהירות שנכנסת, עכשיו אם אתה מיומן יש לך אפשרות להגיב כמו שצריך סבבה ואם לא אז או שאתה נזרק לנתיב
הנגדי והחוצה או קופא ונועל גלגלים בתגובה טבעית.
מי שמכיר את הכביש יודע להיכנס לשם מוכן, או במהירות או בהטיה ומי שמתבלבל ולא מכיר נמצא בבעיה.
כל עוד אין רכב בטווח העין עדיף לקחת את הקו המוגזם ביותר האפשרי, ברגע שמזהים רכב שווה להוריד מהירות ולהיכנס לימין כמה שצריך
ולהתאים מהירות לתגובה עד לחלק שניתן לראות. קל לכתוב על מנת ליישם צריך לתרגל.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
עוד טיפ בעניין איך להסתכל נכון אל תוך הפניה: במבט אל תוך הפניה אם הפניה ״מתרחקת״ ממך אז אתה יכול להתחיל לתכנן יציאה, אם היא ״מתקרבת״ אז אתה בפניה מתהדקת.
שושני כתב נכון וראוי להדגיש, על אחת כמה וכמה לאור העובדה שאנשים פה כתבו על נושא המהירות:
בחלקה הראשון של הפניה לרוכב [בין אם הוא חוליגן ובין אם הוא יותר רגוע] יש את ההרגשה שהמהירות שבה הוא רוכב נכונה ביחס לפניה.
הטיפ כאן מסייע להתמודד עם ההפתעה.
ברור שמהירות היא פקטור, ורוכב שקול, שלא מכיר את תוואי הדרך, ינקוט משנה זהירות לחומרה ויוריד מהירות.
אז כן, בשני המקרים [זה שלא נקט משנה זהירות ושזה שכן] תהיה הפתעה, השוני יהיה בגודל ההפתעה וביכולת להכיל את ההפתעה.
אני חושב שאתה מפספס כאן. שדה הראיה תוך כדי תנועה לפניה משתנה והנקודה שאתה מרוויח מתרחשת במרחק ממך וגם היא "זזה".
בטיעון שלך- שבכל פניה ההפרש במטרים מנקודת הזווית העדיפה בטל בשישים ורק המהירות קובעת יש אמת. אבל כמו כל דבר מדובר בשילוב של מיקום ומהירות...- ולכן קשה לכמת. אני בולם מוקדם יחסית ומחכה לפני הפניה בחיצוני בכל כביש שחדש לי ואני לא מהזוחלים. באזור הררי, אני גם נעזר בהגיון ההנדסי המשוער כדי לצפות את אופי הפניה.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
קיזודו הבנת אותי, אני מבין את התאוריה אבל במציאות היא לא פרקטית לדעתי ואסביר:
כמו שתראה בצילום המסך שצירפתי כמה הודעות קודם.. הרווח שלך מהתנועה למרכז הכביש הוא אכן כמה מטרים עמוקים ומרוחקים לתוך הפנייה.. אין וויכוח. הבעיה היא שאני כרוכב נמצא על אותו מישור עם הפנייה והיכולת לזהות שינויים בהידוק הפניה היא אפסית לדעתי מפני שה 5 -10 מטרים שהרווחנו ככ רחוקים וקטנים ובתוך דבר קטן מאוד קשה לראות שינויים. במבט ממעוף הציפור על הפניה ברור שקל להינות מהיתרון.. אבל בהטייה כשהעיניים שלי בגובה 1.5 מטר מהכביש.. היכולת שלי לזהות שינוי בהידוק הסיבוב שהמצא 50 מטר ממני היא אפסית.. שוב זו דעתי, אולי אחרים יכולים.
נסו לחשוב על זה כשאתם צופים בכדורגל פעם בטלויזיה מנקודה גבוהה מעל המגרש ופעם מנקודת מבטו של השחקן.. אותו משחק.. ראות שונה.
disco-dance-floor-colorful-lighting-260nw-16596988.jpg
אגב, ככה אנחנו רואים את הכביש...תסתכלו את הקוביות האחרונות ותראו את העיוות של המרחק... היחס בין האורך לרוחב משתנה.. יאללה דיסקו. שבת שלום.
העיקרון בטיעון שלך עובד לשני הכיוונים. אם הרווחת "מעט מטרים" בצפיה לעומק הפניה מהמיקום החיצוני (הנכון)- מדובר בפניה חדה והגעת במהירות נמוכה.
במהירות נמוכה (נניח 30 קמ"ש) 10 מ' הם מרחק משמעותי מאוד. אם מדובר בפניה מהירה יותר (60-80 קמ"ש) תרוויח יותר זמן ומטרים. פשוט עניין יחסי.
עוד נקודה חשובה. יש סכנה, במיוחד לאנשים צעירים כשרוכבים בקבוצות בגלל אלמנט השופוני. דבר שנמנעתי ממנו לחלוטין כשהייתי צעיר וטיפש.
מצד שני, רכיבה אחרי מישהו שיודע קווים וגם בור מושלם מספקת מידע מקדים לגבי "עומק" הפניה -כל עוד אתה לא עוקף.
מבחינת כישורי רכיבה והיגוי בפרט, אלי פנגס ממליץ לשפר את ההיגוי למהיר וחד יותר, דבר שיועיל לכניסה מאוחרת -מהקו החיצוני. לפי מה שאני רואה (בהרי ירושלים בדרך כלל) לחלק גדול מהרוכבים לא אכפת מהקווים הנכונים או הבטוחים ופשוט נכנסים לפניות איך שמסתדר. אני לומד גם מהבחור הזה ביוטיוב MotoJitsu שמסביר על טכניקות רכיבה. גם הבלוג של אופנוען מאומן ברשימה. רכבתי בכביש הזה מספר פעמים בשנתיים האחרונות והפניה המדוברת מעולם לא "סומנה" אצלי כבעייתית.
הקו שהוסבר בפניות מתהדקות הרבה יותר בטוח.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
בלי יותר מדי פילוסופיה-
אם אתה רוכב הקו החיצוני ורואה שהפנייה מתהדקת את יכול להוריד את האופנוע בפקודת היגוי זריזה ("להשכיב") ויש לך את כל הנתיב לעשות זאת.
כשאתה בקו הפנימי יותר תאלץ להשתמש בבלמים כי יותר מפחיד להשכיב את האופנוע ימינה כשאתה הסיבוב ימינה על הקו הימני.
כל זאת נכתב על הרוכב הממוצע ומטה. אמנם היו לי אופנועי ספורט בשרניים אבל אף פעם לא החשבתי מעצמי רוכב ספורט מיומן ומשופשף, לכן יכול להבין ולהסכים עם מה שהובא בכתבה למרות שמעולם לא עברתי קורס רכיבה.