תוצאות 1 עד 7 מ 7

אשכול: איך/מתי אתם מנקים בוכנות קליפר?

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799

    איך/מתי אתם מנקים בוכנות קליפר?

    בסרטון הזה הוא משתמש במי סבון ומברשת שיניים לפני שהוא דוחף את הבוכנות בחזרה -


    אומר שאם לא מנקים, הג'יפה תיכנס חזרה ויכולה לפגוע באטמים כלשהם. זה משהו שעושים? כשהחלפתי במוסך, לא זוכר שראיתי שהוא סיבן או ניקה משהו, רק שייף את הרפידות החדשות עם איזה שופין (למה באמת?)

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    בגדול תלוי בכמה הכונאי רוצה להשקיע... יש קאליפרים שהבוכנות יחסית נקיות, יש כאלו שמועדים לפורענות עקב דחיסה חזרה ללא ניקוי... בכל מקרה רצוי לבדוק ו\או לנקות לפני שדוחסים חזרה את הבוכנה.
    רצוי להשתמש בחומר מנקה\ממיס שלא פוגע בגומיות אטימה ומשהו ללטש\להבריש לא שורט את הבוכנה.

  3. #3
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291
    (לא צפיתי בסירטון)
    אני לא יודע עד כמה זה רלוונטי בימינו (עם החומרים של היום) אולם בוכנות בחוץ חשופות להתחמצנות (חלודה) וליכלוך.
    הכנסה שלהן פנימה עלולה לפצוע את הגומיות.
    פרקטיקה נוספת עתיקה שהזכרת היא שיוף הרפידות.
    זה מהימים שהיית הולך עם הברזלים הישנים להוא (ז"ל) בהעליה פינת הקונגרס שהיה "ממלא חומר" על הברזלים של הרפידה.
    לפעמים (הרבה) יותר מדי

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    341
    ניקוי של הבוכנות לפני שדוחפים אותן חזרה לקליפר תורם משמעותית לאורך החיים של מערכת בלימה תקינה ולתפקוד שלה.
    בוכנה מלוכלכת או חלודה, או רחמנה ליצלן, פצועה אם איזה גרד בולט, יכולה לפגוע בגומיות האטימה של הקליפר ולגרום נזק עד כדי אבדן יכולת בלימה. נדיר, אבל קורה, במיוחד באופנועים ישנים שלא תוחזקו טוב.

    אחרי הרבה אופנועים ישנים שהבעלים שלהם מעולם לא עשו את זה ותמיד הייתי מקבל קליפרים במצב "דורש שיפוץ אתמול", באופנועים שלי ושל חברים, ברגע שעושים את זה באופן קבוע - איכות הבלימה נשמרת לאורך זמן.

    בהנחה והבוכנות במצב טוב ופשוט מלוכלכות, אני מנקה אותן עם ספריי בלמים וסקוצ'ברייט של מטבח, ולאחר מכן פס של נייר מים עדין (600 עד 1000 סבבה)
    הנייר והשיוף צריכים להיות עדינים עם הרבה ספריי, כדי לא לפגוע בציפוי שלרוב קיים על הבוכנה.


    לגבי שיוף רפידות, יש כל מיני סברות. שמעתי שזה משפר/מאיץ את ההתאמה של רפידות חדשות לדיסק אם "פותחים" להם את השכבה העליונה טיפה.
    בנוסף, יש רפידות שיש להן נטיה לעשות רעשים בבלימה. לפעמים זה נגרם בגלל ה"קנט" בצד של החומר בלימה על הרפידה שנהיה בולט במהלך השחיקה שלה ומתחיל לגרור על הדיסק. את זה אפשר לסדר ע"י זה שעושים פאזה קטנה עם שופין לחומר של הרפידה.

    בנוסף, ברפידות משומשות לפעמים קורה מצב שעקב ריבוי בלימות עדינות מאוד, הרפידה נשחקה בצורה שנוצרה שכבת זיגוג קלה על השטח עבודה שלה והיא נהייתה מאוד חלקה. עקב כך, הבלימה נחלשת מעט. גם את זה אפשר לסדר ע"י שיוף וחספוס של שטח העבודה של הרפידה.

  5. #5
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    זיגוג בד"כ נוצר על הדיסק. זיגוג על הרפידות פחות בעייתי כי הן נשחקות מהר במילא. ואכן משייפים אותו עם נייר שיוף בניצב או אלכסון לכיוון הסיבוב. פעם הייתי מקפיד על זה בכל החלפת רפידות. היום אני מתבייש להגיד, אבל מוסך מטפל לי באופנוע.

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799
    תודה!

    אתם שמים מסיכה בשביל זה? אתמול התעסקתי איתן כמו מטומטם בלי כפפות אפילו, ואני יודע שהאבק מסרטן, והבנתי שגם הספריי בלמים לא משהו..

    שאלתי בסרטון אם אפשר פשוט להשרות את הקליפר בקערת מי סבון על שרפרף, הוא אומר שאפשר אבל לא יותר מדי (אין לי ספריי כרגע בכל מקרה)

    Vaderom, מה פירוש הקנט בצד?

    נראה לי אני אוותר על השיופיאדה, הם אומרים פה שיש בכוונה חומר שוחק בשכבה החיצונית של הרפידה, כדי לנקות את הדיסק מהציפוי של הרפידה הקודמת -
    https://www.onallcylinders.com/2017/...eral%20reasons.


    Bedding-In Brake Pads and Why It’s Important

    Most brake pad bedding processes require about 20 minutes and involve applying the brakes with a gradual increase in pad temperature.
    This accomplishes two objectives.

    1. The first is to heat the pads to essentially “cook” the final bonding resins out of the brake pad material. These resins are what hold the different chemicals together until they can cure under high heat.
    2. The second objective is to sufficiently heat the pads to ensure that the pad materials are properly transferred to the disc rotor.

    This heating cycle will generally heat the pads hot enough that you will smell the resin as it cooks out of the pad. You may even see a small amount of smoke coming from the pads. This is normal. When the commenter said he removed that abrasive finish from the pads, he wasn’t helping himself. This only means that he would have to perform an aggressive bedding-in process to ensure that transfer of the brake pad material.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    משייפים את הצדדים של הרפידה בשביל שהיא תיצמד יותר טוב למרכז.
    עם הזמן נוצרים הפרשי גובה בדיסק בין המרכז לצד בגלל השחיקה.
    אפשר לגרז את הבוכנות,זה אמנם תופס יותר לכלוך אבל משפר מאוד את התזוזה שלהן ומונע תקיעות בגלל פגעי מזג האוויר.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 10-02-2017, 18:32
  2. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 07-02-2017, 08:15
  3. yz490 קליפר קדמי
    על ידי אברי בפורום פורום קנייה
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 30-11-2016, 22:34
  4. בוכנות בקליפר לא זזות, והחלפת שמן בלם.
    על ידי Idan b.y בפורום פורום טכני
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 12-09-2015, 21:30
  5. קליפר בלם קדמי מהודק יתר על המידה
    על ידי israel בפורום פורום טכני
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 09-09-2015, 11:46

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO