הנה תשובה קצרה על ההבדלים http://fullgaz.co.il/forums/showthre...ll=1#post84781
בנוסף, מנוע עם יותר צילינדרים יהיה גם כבד יותר - משנה למשל בשטח.
ממליץ לך לקרוא את כל השרשור שקישרתי אליו - נראה לי שיש שם תשובות לשאלות נוספות בנושא.
בהיותי חדש בתחום וסקרן טכני, שואל את עצמי שאלה זו...
שני מנועים של אותו נפח כולל, אחד בוכנה יחידה השני - שתי בוכנות.
מה עדיף ? באיזה מצבי נסיעה ולמה ?
250 סמ"ק למשל, אינזאומה היא 2 בוכנות, CBR250 - בוכנה אחת אם אני לא טועה (או דיוק 200 - הא נניח היה לו 250)...
נניח האופנועים היו במשקל דומה...
אשמח לשמוע דעות מבוססות
נערך לאחרונה על ידי lokimonster; 07-02-2017 בשעה 08:11.
הנה תשובה קצרה על ההבדלים http://fullgaz.co.il/forums/showthre...ll=1#post84781
בנוסף, מנוע עם יותר צילינדרים יהיה גם כבד יותר - משנה למשל בשטח.
ממליץ לך לקרוא את כל השרשור שקישרתי אליו - נראה לי שיש שם תשובות לשאלות נוספות בנושא.
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
תודה רבה
עברתי על השירשור, בגדול מוסבר למה וכמה
אישית אני מתחבר יותר לצילינדר בודד, אני אוהב את הכוח שלי בתחתית מד הסל"ד ולא לחכות ל8K בשביל כוח.
מסכים איתך לגמרי, בנפחים הקטנים זה הכי כיף...
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
במנוע סינגל עבודה מתרחשת אחת ל 720 מעלות בלבד.
במנוע בעל שני צילינדרים או יותר זמן המחזור בין פעימות העבודה מתקצר ומתקבלת רצועת כוח רציפה יותר - ניתן לראות בגרף שהמרחק בין השטחים המתים (ללא הכוכבים) קצר מ 720.
בפוטנציה - כמה שיש יותר צילינדרים המנוע מסובך יותר וכן מתבלה ויהיה יקר יותר - בגלל כפל\פי 4 חלפים ועבודה,עשוי לרעוד יותר בחלק מהמקרים וכמו שכבר רשמו יש גם את עניין המשקל והאינרציה.
יש גם את עיניין המומנט, אם נדבר על נפח זהה אז ככל שיש פחות בוכנות ככה המומנט עולה.
יותר בוכנות לנפח כולל זהה זה בא על חשבון מומנט.
אם נקח נגיד 600
2 בוכנות זה 300 סמק לבוכנה
4 בוכנות זה 150 סמק לבוכנה
אם נזכר רגע שכוחות סוס זה מומנט מוכפל בהספק אז יותר מומנט יתן יותר הספק לאותו סלד.
אבל מנוע עם פחות בוכנות יציב פחות ומגיע לסלד מירבי נמוך יותר מה שמשפיע על האופי של המנוע
Sent from my m3 note using Tapatalk
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor