תוצאות 1 עד 8 מ 8

אשכול: מנוע בוכנה אחת מול 2 בוכנות לאותו נפח מה עדיף מה ולמה ?

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2016
    הודעות
    134

    מנוע בוכנה אחת מול 2 בוכנות לאותו נפח מה עדיף מה ולמה ?

    בהיותי חדש בתחום וסקרן טכני, שואל את עצמי שאלה זו...
    שני מנועים של אותו נפח כולל, אחד בוכנה יחידה השני - שתי בוכנות.
    מה עדיף ? באיזה מצבי נסיעה ולמה ?

    250 סמ"ק למשל, אינזאומה היא 2 בוכנות, CBR250 - בוכנה אחת אם אני לא טועה (או דיוק 200 - הא נניח היה לו 250)...
    נניח האופנועים היו במשקל דומה...

    אשמח לשמוע דעות מבוססות
    נערך לאחרונה על ידי lokimonster; 07-02-2017 בשעה 08:11.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של rusty james
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,065
    הנה תשובה קצרה על ההבדלים http://fullgaz.co.il/forums/showthre...ll=1#post84781

    בנוסף, מנוע עם יותר צילינדרים יהיה גם כבד יותר - משנה למשל בשטח.

    ממליץ לך לקרוא את כל השרשור שקישרתי אליו - נראה לי שיש שם תשובות לשאלות נוספות בנושא.
    יחי המלך המומנט
    גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2016
    הודעות
    134
    תודה רבה
    עברתי על השירשור, בגדול מוסבר למה וכמה

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    251
    אישית אני מתחבר יותר לצילינדר בודד, אני אוהב את הכוח שלי בתחתית מד הסל"ד ולא לחכות ל8K בשביל כוח.

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    מסכים איתך לגמרי, בנפחים הקטנים זה הכי כיף...

    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    251
    ציטוט נכתב במקור על ידי 2 Strokes צפיה בהודעה
    מסכים איתך לגמרי, בנפחים הקטנים זה הכי כיף...

    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
    דווקא מעדיף את הגדולים, חוליגנים אמיתיים.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי pret צפיה בהודעה
    בהיותי חדש בתחום וסקרן טכני, שואל את עצמי שאלה זו...
    שני מנועים של אותו נפח כולל, אחד בוכנה יחידה השני - שתי בוכנות.
    מה עדיף ? באיזה מצבי נסיעה ולמה ?

    250 סמ"ק למשל, אינזאומה היא 2 בוכנות, CBR250 - בוכנה אחת אם אני לא טועה (או דיוק 200 - הא נניח היה לו 250)...
    נניח האופנועים היו במשקל דומה...

    אשמח לשמוע דעות מבוססות
    במנוע סינגל עבודה מתרחשת אחת ל 720 מעלות בלבד.
    במנוע בעל שני צילינדרים או יותר זמן המחזור בין פעימות העבודה מתקצר ומתקבלת רצועת כוח רציפה יותר - ניתן לראות בגרף שהמרחק בין השטחים המתים (ללא הכוכבים) קצר מ 720.


    בפוטנציה - כמה שיש יותר צילינדרים המנוע מסובך יותר וכן מתבלה ויהיה יקר יותר - בגלל כפל\פי 4 חלפים ועבודה,עשוי לרעוד יותר בחלק מהמקרים וכמו שכבר רשמו יש גם את עניין המשקל והאינרציה.

  8. #8
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    יש גם את עיניין המומנט, אם נדבר על נפח זהה אז ככל שיש פחות בוכנות ככה המומנט עולה.
    יותר בוכנות לנפח כולל זהה זה בא על חשבון מומנט.

    אם נקח נגיד 600
    2 בוכנות זה 300 סמק לבוכנה
    4 בוכנות זה 150 סמק לבוכנה

    אם נזכר רגע שכוחות סוס זה מומנט מוכפל בהספק אז יותר מומנט יתן יותר הספק לאותו סלד.
    אבל מנוע עם פחות בוכנות יציב פחות ומגיע לסלד מירבי נמוך יותר מה שמשפיע על האופי של המנוע

    Sent from my m3 note using Tapatalk
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

אשכולות דומים

  1. דוקאטי 848 סטרייט - כן או לא ולמה ?
    על ידי kobi בפורום כללי
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 10-11-2016, 08:01
  2. תגובות: 25
    הודעה אחרונה: 25-09-2016, 13:07
  3. תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 17-09-2015, 11:21
  4. בוכנות בקליפר לא זזות, והחלפת שמן בלם.
    על ידי Idan b.y בפורום פורום טכני
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 12-09-2015, 21:30
  5. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 02-06-2015, 11:09

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO