מה יהיה עם הכתבות האלה?
המכנה המשותף לכולם היה מנוע הטווין המקבילי בנפח 498 סמ"ק מקורר הנוזל, בעל שמונה שסתומים וגל-זיזים עילי כפול. ההספק ואופי אספקת הכוח היה שונה במעט בין אח לאח, ובמקרה שלנו כאן סיפק כמעט 50 כ"ס וכ-4.6 קג"מ, כשתערובת הדלק-אוויר סופקה למנוע דרך קרבורטורים ישנים וטובים. השלדה הייתה מסוג עריסה כפולה, מערכת המתלים הורכבה ממזלג טלסקופי בקוטר 41 מ"מ ובולם יחיד מאחור, והמשקל היבש היה סביב ה-176 ק"ג
ידוע לכל מי שקרא מוטו של שנות ה-90, שה-GPZ הפיק 60 כ"ס - והיה אופנוע ה-500 החזק והנחשק ביותר כתוצאה מכך.
50 כ"ס זה ההספק בגרסאות הממותנות של המנוע, שהותקנו ב-ER-5, EN. ב-KLE המנוע מותן עוד יותר והפיק 44-45 כ"ס צנועים, תלוי בשנתון.
סבבה, לא זוכרים - קורה, זה היה לפני רבע מאה. אבל למה לא לבדוק בגוגל לפני שכותבים?
אביעד, אם אתה רוצה - אני מתנדב לעבור על הכתבה הבאה הסדרה לפני שמפרסמים אותה כדי למנוע פאדיחות.