האם הדוקאטי מונסטר החדש שייחשף בקרוב יקבל שלדת אלומיניום במקום שלדת מסבך משולשי הפלדה המסורתית? ובכן, נראה שכן; הפרטים כולם בפנים.
http://fullgaz.co.il/%d7%93%d7%95%d7...9-%d7%9c-2021/
![]()
האם הדוקאטי מונסטר החדש שייחשף בקרוב יקבל שלדת אלומיניום במקום שלדת מסבך משולשי הפלדה המסורתית? ובכן, נראה שכן; הפרטים כולם בפנים.
http://fullgaz.co.il/%d7%93%d7%95%d7...9-%d7%9c-2021/
![]()
למה שלדת אלומיניום לא נפוצה יותר באופנועים? אלומיניום יקר יותר מפלדה?
הייתה תקופה בתחילת שנות ה90 שאם הייתה שואל כל כתב דו"ג היו אומרים לך ששילדות אלומיניום זה העתיד אבל האירופאיים לא הלכו אחרי היפנים שבאותה תקופה התחילו להוציא דגם אחרי דגם עם שילדת אלומיניום (אפילו באופנועי שטח), כנראה זה גם היה קשור לפריחת אופנועי הסופר ספורט של אותה תקופה.
אני לא יודע מה הולך בחדרי חדרים אצל היצרנים אבל אני מניח שאלומיניום קל יותר אבל יקר יותר (עלות שמתגלגלת ללקוח) בזמן שפלדה זולה יותר ומאפשרת יותר חופש בעיצוב האופנוע
אני חושב שאלומיניום גם קשה יותר לעיבוד ועיצוב, ועם תכונות מכאניות פחות טובות (עמידות לשבר, אלסטיות וכו').
אבל לא מחליד.. לא צריך לדאוג שצבע שהתקלף יתחיל לגרום לקורוזיה שאולי יכולה לזלוג לעומק השלדה או משהו.. דאגה אחת פחות.
מה השתנה מהפלדה של שנות ה-80?
יש לי חלודה על ברגים נמוכים, על הציר של הגלגל הקדמי.. אני שמח על כל דבר מאלומיניום (אגב נראה שהמנוע מאלומיניום, לא מתמגנט)
הייתי בטוח שמנועים הם מפלדה.. למה לא עושים ברגים מאלומיניום? ה-thread נשחק מהר מדי?
מעניין, מצד שני אני קורא שהצמדה של פלדה לאלומיניום יוצרת פתח קורוזיה