
נכתב במקור על ידי
KKatkov
רק מקריאה... לא שמעתי את הצד של הונדה, כן?
חובתו של מוסך לא לשחרר כלי עם בעיה בטיחותית.
מוסכים פרטיים לרוב פחות מקפידים, כי הם מפחדים לאבד לקוח - אבל גם מוסך פרטי שמכבד את עצמו לא ישחרר אופנוע עם צמיג שבלוי עד שמבצבצים ממנו חוטי ברזל.
מוסכי יבואן מקפידים יותר, כי אם הלקוח יתפרק עם הצמיג הגמור - חיש מהר הוא ישכח שהוא זה שרצה לחסוך פה כסף ולשחרר אופנוע תקול, וירוץ לבית משפט לתבוע את מוסך היבואן על כך שהם מסרו לו אופנוע מסוכן. למה? כי אין מה לעשות, זאת מדינה של ישראלים מכוערים ולאנשים אין מילה ואין לקיחת אחריות. מקרה כזה יעשה ליבואן פרסומת שלילית מאוד, והוא לא מעוניין בכך.
עכשיו לגופו של עניין, כפי שמתואר פה.
מיסבי היגוי - זה רכיב די עמיד, ולגמור אותם ב-9 אלף ק"מ אפשר באופנוע שטח שמקפץ את הק"מ האלה בסלעים.
באופנוע כביש (ועל אחת כמה וכמה בקטנוע) מיסבים יילכו אחרי 9 אלף באחד מארבעה מקרים:
*המיסב הגיע פגום לפס הייצור - קורה.
* המיסב הודק חזק מדי בפס היצור - גם זה יכול לקרות, פחות מצופה מהונדה. בכלי סיני (או איטלקי) לא הייתי מופתע.
*המיסב לא גורז בפס הייצור ועבד "על יבש".
*תאונה חזיתית שהקטנוע עבר.
שלושת המקרים הראשונים הם תקלה של היצרן, וההגינות דורשת שנציגו ישא בעלויות התיקון. גם אם יש סעיף כסת"ח שאומר שאין אחריות על מיסבים, מה שלא נראה לי רציני - כי כל חלק מכאני באופנוע עובד על מיסבים, כולל חלקי מנוע.
המקרה הרביעי הוא בעיה שלך.
לגבי הצמיג:
אפשר לגמור צמיג גם ב-1000 ק"מ. אבל, צמיג קדמי בקטנוע 300... לא ברור לי מה צריך לעשות איתו כדי שיהפוך תוך 9 אלף לסכנה בטיחותית ממדרגה ראשונה.
אשמח לשמוע האם היה:
*קרע בדופן
*תיקון של מספר פנצ'רים באותו סקטור של הצמיג
*האם בדקת באופן קבוע (אחת לשבועיים לכל היותר) לחצי אוויר (נסיעה על לחץ נמוך גורמת די מהר לשחיקה לא אחידה).
אם אף אחד מהשלושה לא קרה, אני אצא מנקודת הנחה שהצמיג לא היה בגדר "סכנת נפשות" והיה פשוט בלוי במידה סבירה.
אם זה אכן המצב, אז מדובר פה בעקיצה מגעילה, שמביישת גם מוסך מדרכה. אם קרה אחד מהשלושה לעיל, אז הדרישה שתחליף צמיג או שלא ישחררו לך את הקטנוע הייתה לגיטימית, בעיני לפחות.