ציטוט נכתב במקור על ידי ronen_sch צפיה בהודעה
אני טיפלתי ב 3 ההונדות שהיו לי במוסך ניר , כמוסך מאוד מקצועי , הסיפור הזה דומה בהתנהלות למה שהיה לי בטפול האחרון, טיפול 12, בקבלת האופנוע אמרו בלאי בצמיג, ואמר ללא החלפה לא ישחרר את האופנוע, ביקשתי הצעת מחיר , שנראתה לי קצת גבוהה. סרבתי.
לבסוף האופנוע לא נכנס לטיפול (סרבתי לחתום על טופס כניסה לטיפול לפני הצעת מחיר) ונסעתי משם.
אני מניח שהכוונה טובה, הדרך מאוד לא.

סתם דוגמה שהיתה לי ממקרה אחר עם רכב פרטי, רכב משני שלנו יונדאי גטס ישנה. יצאתי מהקיבוץ בדרך לעשות טסט מתווך ידיעה שבדרך אני מחליף צמיגים (רכב שנוסע כ 2000 קמ בשנה ושנה קודמת אמרו לי לסחוב עוד שנה עם הצמגים והחליף) . בדרך עצרה אותי בוחן + משטרה לבדיקה, והורידו את את הרכב זמנית עד להחלפת צמיגים. שחרוו אותי חנסוע לכל פנצריה בדרך .הצמיג היה באמת במצב לא טוב. (הסיפור המטומטם היה בסוף בגלל ההורדה לקח לי עוד יום של משרד הרישוי ופעמיים טסט , פעם אחת להחזרה לכביש, טופס חדש ופעם שניה לטסט, והכל בהפרש של שעתיים)
מבלי לראות את מצב הצמיג קשה לשפוט האם נדרשת החלפה, יחד עם זאת (וכפי שצויין מקודם) למוסך אחריות מרגע קבלת הכלי על הכלי, במצב כזה מבחינה בטיחותית ומשפטית המוסך אחראי לשחרר את הכלי רק במצב בטיחותי תקין אחרת הוא מסתכן בתביעה.
יש כאלו ש"ינצלו" את זה כדי להפעיל לחץ, יש מוסכים שיסבירו יפה את העיניין ובעל הכלי יצטרך לחתום על טופס המסיר אחריות מהמוסך במקרה שהוא מוציא את הכלי וקורה משהו ויש כאלו שיסכימו לשחרר בלי כלום, הכל תלוי בבעל הכלי ובבעל המוסך. תבדקו טוב את החוקים ומה מותר\אסור לעשות.

מוסך "הגון" יראה את הבעיה ויסביר מה האפשרויות לתיקון, במידה ולא מתאים - נפרדים כידידים, יש כאלו שגמישים יותר ויש כאלו שפחות, אבל ככל שתבינו יותר באיזה מצב הכלי שלכם לפני שאתם מגיעים איתו למוסך תוכלו למנוע מצבים כאלו בעתיד לפני שמגיעה אי נעימות.