ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
שים לב:
כשידעת שאין לך ABS, התאמנת על בלימה ושמרת יותר מרחק ממוקדי סכנה.
עכשיו, כשיש לך - משתמע שאתה לא עושה את זה. כמובן, שאני מניח שזאת לא הייתה הכוונה שלך, ואתה אישית רוכב שקול וזהיר - אבל כאן בדיוק נמצאת הבעיה.
היום להערכתי כבר 60-70 אחוז מהכלים שמעל 125 סמ"ק מצויידם ב-ABS, ואחוז נכבד מהכלים הכבדים מצויידים במערכות נוספות.
אז למה מספר ההרוגים על אופנוע מזנק משנה לשנה?
למה מופיעות פה כותרות כגון "חודש אוגוסט השחור"?

דעתי האישית והלא מקצועית: כי אנשים אבדו את הכבוד למכונה שבה הם משתמשים.
זה התחיל מתחום הרכב, כשקודם אנשים הפסיקו להעביר הילוכים ושכחו מה זה רכב שלא מגיב להיגוי תחת בלימת חרום. זה המשיך בבקרות משיכה, שגידלו דור של נהגים שמעולם לא חוו זריקת תחת בכיכר רטובה. עכשיו גדל דור של נהגים, שלא מבין בשביל מה לאותת ולגלוש במעבר נתיב - הרי המובילאיי לא מצפצף, ובשביל מה לשמור מרחק - הרי יש בלימה אוטונומית. הדור הבא כבר לא יבין בשביל מה להחזיק את הידיים על ההגה.
אותו דבר קורה באופנועים: מי שלפני עשור היה בחודש הראשון נועל קדמי על מעבר חציה, נופל ולומד לקח - היום כבר לא נופל על מעבר חציה, אלא מקבל את הכאפה במהירות אחרת לגמרי, הרבה יותר גבוהה. כישכנס הטראקשן לכלי תקציב - מי שקודם היה מאבד אחורי על כיכר חלקלקה, נופל ולומד לקח - יקבל את הכאפה שלו ב-100 קמ"ש על מעקה או בתוך פגוש אחורי של טנדר.

בוא נניח שאזרום איתך, ואסכים ש-ABS חוסך 30% ממרחק הבלימה (נכון אולי על כביש רטוב או אצל רוכב לא מנוסה שבמקרה אחר היה פשוט נועל קדמי ונופל).
מה עוזרים לך ה-30% האלה, אם הביטחון המופרז שיש לך בגלל שאתה רוכב על אופנוע "בטיחותי" ומעולם לא נתקלת בנעילת גלגל בבלימה - גורם לך להיכנס לסיטואציה "רק" עם-20% יותר מהירות? (תשובה לשאלת הטריוויה - לא עוזר, כי מרחק הבלימה אינו עולה באופן לינארי עם המהירות, ו-20% יותר מהירות נותנים כ-30 עד 40 אחוז יותר מרחק בלימה).
אולי לך זה לא יקרה. אתה לא תעלה מהירות, ותהנה מקיצור מרחק הבלימה.
אבל מישהו אחר - הייתי אומר שהרוב - לומדים לצערי רק מטעויות. וכלי רכב, בעיקר דו-גלגלי, שלא מאפשר לך להיענש על השטויות שאתה עושה במהירות נמוכה - מגדיל את הסיכויים שלך כרוכב ליפול למלכודת "אני תותח" ולפגוש את הגבולות במהירות הרבה יותר גבוהה.
אני מבין שאי-אפשר לעצור את הקדמה, והעולם שואף להגיע למצב שבו לא תידרש מיומנות גבוהה כדי לרכב על אופנוע, וזה בדיוק הצורך שעליו המערכות הנ"ל באות לענות.
עם זאת, יש בי הרבה הערכה לרוכבים שמפצים על מגבלות הכלי שלהם עם שליטה ביד ימין, מיומנות רכיבה ואסטרטגיית כביש נבונה - ואני לא חושב שהם נמצאים בסיכון גבוה משמעותית להיפצע קשה או לההירג בכביש מאותו רוכב "תותח" שרכוב על R1250GS עם כל הבקרות של NASA.
חצי נכון

ה-ABS עושה מה שהרוכב/נהג היה אמור לעשות במקרה חירום אבל טוב יותר מדויק יותר ובלי קשר לאינסטינקט או פסיכולוגיה ברגע
שאתה צריך הוא שם, באחד הטיולים האחרונים לפנות בוקר בכביש אלון איבדתי את האחורי בסיבוב לא משהוא דרמטי אבל מספיק
להפעיל את הגוש בבטן, עשיתי מה שאני יודע לעשות במקרה כזה מבט רחוק תוספת גז ברגע האחיזה ותיקון, הקטע שמיד אחרי זה היה
סיבוב חד נוסף (כביש אלון מיד בהתחלה זה לא כביש למתחילים) וכל ההתעסקות וצינון ההפתעה מנעו ממני להגיע במהירות שלא לומר
האטיות הדרושה לסיבוב, עכשיו כשאני מפקפק באחיזת הכביש, ולא בטוח באיזה עצמה לבלום לא היה לי זמן לחשוב ופשוט בלמתי המערכת נכנסה
לפעולה אני הייתי דרוך והכל היה בסדר, להגיד לך שעם הוי מקס זה היה נגמר אותו הדבר...אני לא בטוח...וקשה להגיד עלי שאין לי ניסיון
רכיבה עם כלים עתיקים. רכבתי גם על אופנוע שקידום ההצתה בו הוא ידני...

המערכות האלה נועדו בדיוק למקרים האלה, טייסים היום נמצאים בקוקפיט רק בשביל להרגיע את הנוסעים בגדול הם רק המבוגר האחראי
על המערכות שמטיסות את המטוס.

אני מסכים שרוב רוכבי האופנועים לא לא לומדים רכיבה נכונה בשיעורים הנהיגה. אני מסכים שצריך לדעת ולהכיר את הכלי לפני ולפנים. אני
מסכים שצריך לדעת לרכוב מעבר למינימום הנדרש, אבל הבקרות כולם נמצאות שם להציל את הרוכב מעצמו ומיכולות המכונה הגבוהות.