האם במשרד התחבורה מתכוונים להציב חסמים על הליך הוצאת רישיונות נהיגה? ובכן, על-פי דבריו של בכיר במשרד התחבורה היום בדיון בוועדת הכלכלה, התשובה היא כן; הפרטים כולם בפנים.
http://fullgaz.co.il/%d7%9e%d7%a9%d7...6%d7%90%d7%aa/
האם במשרד התחבורה מתכוונים להציב חסמים על הליך הוצאת רישיונות נהיגה? ובכן, על-פי דבריו של בכיר במשרד התחבורה היום בדיון בוועדת הכלכלה, התשובה היא כן; הפרטים כולם בפנים.
http://fullgaz.co.il/%d7%9e%d7%a9%d7...6%d7%90%d7%aa/
כרגיל החלטות שלא מבוססות על שום נתון ריאלי למעט גחמות.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
בישראל מקבלים החלטות על פי מצב רוח ו״נראה לי״, לא מסתכלים על נתונים או מדדים כאלו ואחרים - העיקר להרוס ולהקשות
אין בוועדה הזאת למיטב ידעתי אף רוכב אופנוע, כאן צריך להיכנס לתמונה מועדון האופנועים או כל גוף מקצועי אחר ללא אינטרס כלכלי
לצורך יעוץ חיצוני. החלטה שתתקבל היום לשנות אותה יותר מאוחר יהיה קשה מאד. רוב ההחלטות יהיו לא מדודות ולא מקצועיות חבל!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אני כבר לא מופתע מכמות הטמטום על ההחלטות האלו
עוד 5 שנים שרכב לא יצליח לצאת אפילו לסיבוב בתוך העיר, אולי יתחילו לקבל שם שכל למעלה.
בעצם אנחנו בישראל... אין תקווה
mt-07
אתמול הייתי בלייב של הועדה והקשבתי לדברים,(לדעתי ישנה הקלטה אני ינסה להעלות אותה אח"כ)
עיקרי הדברים שעלו בועדה ונוגעים לנו:
בדיקת קרטל הצמיגים וציוד הבטיחות לאופנוענים.(הורדת מיסים ומכסים)
בדיקת צביעת מעברי החצייה וסימוני הכביש בצבע שאינו תקני וגורם להחלקה.(הופנה לרשויות למתן תשובה)
מעקות הבטיחות שקוטלים אופנוענים וגפיים.(יש צורך בתקציב של 2 מיליון להשלמת המעקות)
קורס רכיבה מתקדמת כחלק מהיתר לקבל רשיון לאופנועים בנפחים גדולים.(חוק)
לועדה הגיע גלעד קורייט יחד עם עוד נציגים (אלי אילדיס כמדומני) ,אך לא ניתנה להם הזכות לדבר מפאת חוסר זמן .(אלי הצליח להשחיל כמה מילים)
חוץ מזה בכל הנושאים שדנו השר ביקש תשובות בכתב לכל הטענות ,השר הבטיח לתת תשובות בחזרה לנושאים העיקריים שהוצגו, ועושה הרשום ואני אומר זאת בזהירות שהתחיל לזוז משהו, אני מקווה שזה לא נפל על אוזניים ערלות ואכן תהיה המשכיות חיובית.
קורס רכיבה מתקדמת כחלק מהיתר לקבלת רישיון? וואו, מדהים כמה שזה עקום...
אני מניח שכרגע, אולי 10% ממקבלי הרישיון לדרגת A1 ו-20% ממקבלי רישיון A עושים קורס, וזה בהגזמה.
אלה האנשים שבאמת אכפת להם ורוצים ללמוד. השאר לא שם, כי הם חושבים שזה מיותר עבורם.
יש 2 בתי ספר "גדולים" לרכיבה מתקדמת, ועוד כמה מדריכים עצמאים.
השינוי שאתה מדבר עליו - אתה אמור ללמוד רישיון כרגיל (משמע, לא ללמוד כלום), לקבל רישיון מותנה לחצי שנה - ואז, אתה צריך להירשם לקורס . זה במקרה הטוב, המקרה הרע הוא שהקורס הוא חלק מהטסט - ואז רובו ככולו יתבזבז על תפעול האופנוע.
איך שני בתי הספר הקיימים אמורים להתמודד עם העומס? רשימת המתנה של שנה לקורס?
האם לדעתך, הם יהיו מוכנים לעבוד במתכונת כזו - כשבמקום לקבל אנשים ששילמו את מיטב כספם כי הם רוצים ללמוד, לקבל לקורס חבורה של חבשנים שהגיעו בשביל החותמת, שמים קצוץ על המדריכים ומבקשים "עזוב אותי, בוא נקצר, אני מת כבר ללכת הביתה"?
אני מבין שכוונתכם טובה, אבל לדעתי - אתם מנותקים מהמציאות.
אתם מנסים לשפר תהליך במערכת עקומה. בגלל שהמערכת לא מוכנה לפעול בצורה הגיונית - אתם מציעים למערכת פתרון שהיא תאהב, פתרון עקום.
הפתרון הנורמאלי היחיד שיש בסיטואציה זו - זה למחוק את כל שיטת הוראת הרכיבה ולבנות אותה מחדש.
לבנות מבחן שבאמת בודק כישורי רכיבה.
לבנות בכל עיר גדולה מגרש אימונים ראוי, שבו יתבצע הלימוד והטסטים.
לבקש מפרוריידינג ואופנוען מיומן לייצר תכנית הדרכה של שבוע-שבועיים למורי הנהיגה ולבוחנים ולחייב את מורי הנהיגה לעבור את ההדרכה הזאת ולהיבחן כתנאי להמשך עבודתם.
לחייב את מורי הנהיגה לעבור השתלמות של יום פעם בחצי שנה באותם בתי ספר לרכיבה מתקדמת.
בצורה כזאת - מורי הנהיגה ילמדו את הבסיס של הרכיבה, שזו עבודתם.
בתי ספר לרכיבה מתקדמת ילמדו רכיבה מתקדמת למי שמעוניין בכך, ולא יהפכו להיות מורי נהיגה "רגילים", שעובדים בין היתר עם אנשים שלא מעוניינים לקבל שום ידע, רק לעבור טסט.
הוראת הרכיבה תשתפר משמעותית - אמנם לא כמו שהייתם רוצים, אבל מה שאתם רוצים אינו ריאלי (ויגרום רק לירידה של עשרות אחוזים בכמות מוציאי הרישיון אם במקרה תצליחו לדחוף את זה).
נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 24-09-2020 בשעה 14:42.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אפשר להסתכל על הבעיה דרך העיקרון של קדושת חיי אדם נטו, בלי הזלזול האוטומטי ביהדות ובממשלה שנלווה לדיון.
יש גם הגיון כלכלי לעניין ואני משער שמעטים בקיאים בנתוני אמת כמו עלות התאונות למשק והסבירות- שלא לדבר על תכלית. הרי בניגוד ללוחם גיבור שסיכן את חייו לתועלת בטחונית אין בתאונה או בסיכון תועלת חשובה לחברה (פאן זה חשוב, לא למדינה). לכן לא אפול מהכיסא אם המסקנה לשנות ולשפר את הוראת הרכיבה תתקבל כהחלטה אופרטיבית. אני אפילו בעד כי בין תוספת של אלפי ש"ח לעלויות הוצאת הרישיון במתכונת החדשה לתוספת של אלפי רוכבים בורים בשנה אני מעדיף את האפשרות הראשונה. צריך לזכור שהרבה השתנה מאז שהחוק המקורי נוצר כולל הכלים, הדרדרות בתרבות הנהיגה והעומס. אני לא מצדד בהגבלת החופש אלא חושב שהמצב הקיים לא שפוי ובטח שלא תואם את המציאות. יש גם מענק שחרור שלא היה בתקופתנו.
נערך לאחרונה על ידי קידוזו; 24-09-2020 בשעה 16:59.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/S1L7a5uSD
אין למה לצפות
mt-07
דרך יצירתית לצמצם את שוק הדו״ג בארץ.
הסגר זו הזדמנות טובה לשבת קצת בבית ולהרכיב אופנוע חשמלי ביתי עם פדלים.
אכן.
לפעמים עוברת אצלי מחשבה שמועדון האופנועים הישראלי אינו מייצג את כלל הרוכבים, אלא בעיקר חבורת רוכבים בעלי אמצעים... שאין להם בעיה לצמצם את שוק הדו"ג, כל עוד הם בעצמם יוכלו להמשיך ב"תחביב" תוך כדי שהם סופגים פחות אור זרקורים, גזירות ואכיפה.
מאין וריאציה לביטוי הפופולארי בפורום "בגלל אנשים כמו X מעלים לכולנו את הביטוח".
אני מאוד רוצה להאמין שמה שכתבתי כרגע הוא תיאורית קונפירציה מטומטמת שאין בה אפילו גרעין של אמת, כן?
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
החלטה הזויה. אפשר לחשוב שמבחן מעשי בחוץ (חוקי תנועה) מהווה אינדיקציה כלשהי למיומנות הרוכב או לאופי בו ירכוב לאחר הטסט.
עדיין, אני שמח לראות שהקטל בכבישים עומד על סדר היום. זה נותן תקווה.
הביקורת שלי היא בעיקר על האופי בו מתקבלות החלטות, לעיתים ללא כל ביסוס עובדתי.
לא נכנס לפוליטיקה של הדברים הם לא מעניינים אותי,בסופו של דבר ובשורה תחתונה ,
אם כולנו נרוויח מזה ונחסוך מוות או פציעה של בן אדם אחד זה מבחינתי זה מספיק,אני מעודד שזה בכלל עלה לדיון.
ואם לא הובן ,לא הייתי בישיבה ואני לא נציג של אף מועדון כזה או אחר, סה"כ סקרתי את עיקרי הדברים הזכורים לי, למי שלא הספיק לשמוע בלייב אתמול.
לא יודע מה קפצו פה פתאום על מועדון האופנועים. מה הקשר?
ועכשיו דיעה לא פופולרית:
בעיני כל מתן התייחסות לנושא הוא מבורך, ולמרות הכותרת הפופוליסטית (אוקי, זכותו של הכותב לדיעה), והתגובה המובנת של יבואני האופנועים (מבחינתם שכל יום ימות אופנוען, בתנאי שאחר יקנה חדש במקומו),
אני חושב שזאת התחלה.
ואני גם חושב שקורס רכיבה צריך להיות חובה.
אם ההתחלה היא עקומה? אולי. אם בתי הספר יצטרכו להתמודד עם חפ"שנים (כן, עם פ'. ראשי תיבות של "חייל פשוט"), ייתכן.
מבחנים, ובתי ספר לנהיגה תמיד היו ותמיד יהיו במערכת יחסים שבה בית הספר רק מלמד לעבור מבחן. גם אם המבחן יהיה שונה (ובואו, הרי אם יקשו את מבחן השליטה, הבכי כאן יהיה גדול פי אלף).
לגבי מבחן בכביש גם לבעלי רשיון B- טוב מאוד. אין שום דמיון בין נהיגה ברכב לבין רכיבה על אופנוע בכביש. ובעוד אתם קופצים שהוועדה מקבלת החלטות בלי להסתמך על נתונים, אני אפנה את האצבע חזרה אליכם:
כשאתם מסתכלים במגרש על מי שעושה a2 (קטגוריה מיותרת למבוגרים, אבל זאת רק דעתי), רוב החברה שאתם רואים הם אנשים בוגרים עם רשיון, או נערים/אנשים שזה הרשיון הראשון שלהם? (אין לי באמת נתונים, רק התרשמות ממה שאני רואה במגרשים).
וכן, בתור אבא לילדים עם נטיה לעלות על דברים מהירים ומסוכנים, כל דרישה נוספת שתיתן להם עוד כמה ימים במגרש, או תכריח אותם להקשיב לאיזה כפיר, או גידי, גם אם לא במאה אחוז קשב, יהיה מבורך בעיני. תמיד חלק נכנס ומתיישב.
אלא אם אתם מעדיפים את האופציה השניה, שהמדינה כמובן תמיד תעדיף:
הכפלת המיסוי והביטוח על "כלי רכב מסוכנים"....
כי יש כאן בעיה, ואי אפשר להתעלם ממנה (זתומרת אפשר.. דרוויניזם וזה... אבל זה לא יילך כי הציבור לא יסכים).
עכשיו אתם רשאים לצאת החוצה לאסוף אבנים.
ניפגש עוד שעה שתוכלו לסקול אותי![]()