עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 24

אשכול: משרד הרישוי מתכנן להקשות על הליך הוצאת רישיון לדו-גלגלי

  1. #1
    עורך ראשי FullgaZ הסמל האישי של אביעד אברהמי
    תאריך הצטרפות
    Sep 2011
    הודעות
    3,339

    משרד הרישוי מתכנן להקשות על הליך הוצאת רישיון לדו-גלגלי

    האם במשרד התחבורה מתכוונים להציב חסמים על הליך הוצאת רישיונות נהיגה? ובכן, על-פי דבריו של בכיר במשרד התחבורה היום בדיון בוועדת הכלכלה, התשובה היא כן; הפרטים כולם בפנים.

    http://fullgaz.co.il/%d7%9e%d7%a9%d7...6%d7%90%d7%aa/

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    כרגיל החלטות שלא מבוססות על שום נתון ריאלי למעט גחמות.

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2020
    הודעות
    41
    בישראל מקבלים החלטות על פי מצב רוח ו״נראה לי״, לא מסתכלים על נתונים או מדדים כאלו ואחרים - העיקר להרוס ולהקשות

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    אין בוועדה הזאת למיטב ידעתי אף רוכב אופנוע, כאן צריך להיכנס לתמונה מועדון האופנועים או כל גוף מקצועי אחר ללא אינטרס כלכלי
    לצורך יעוץ חיצוני. החלטה שתתקבל היום לשנות אותה יותר מאוחר יהיה קשה מאד. רוב ההחלטות יהיו לא מדודות ולא מקצועיות חבל!
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    133
    אני כבר לא מופתע מכמות הטמטום על ההחלטות האלו

    עוד 5 שנים שרכב לא יצליח לצאת אפילו לסיבוב בתוך העיר, אולי יתחילו לקבל שם שכל למעלה.

    בעצם אנחנו בישראל... אין תקווה
    mt-07

  6. #6
    Member הסמל האישי של ofirus
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    240
    אתמול הייתי בלייב של הועדה והקשבתי לדברים,(לדעתי ישנה הקלטה אני ינסה להעלות אותה אח"כ)
    עיקרי הדברים שעלו בועדה ונוגעים לנו:
    בדיקת קרטל הצמיגים וציוד הבטיחות לאופנוענים.(הורדת מיסים ומכסים)
    בדיקת צביעת מעברי החצייה וסימוני הכביש בצבע שאינו תקני וגורם להחלקה.(הופנה לרשויות למתן תשובה)
    מעקות הבטיחות שקוטלים אופנוענים וגפיים.(יש צורך בתקציב של 2 מיליון להשלמת המעקות)
    קורס רכיבה מתקדמת כחלק מהיתר לקבל רשיון לאופנועים בנפחים גדולים.(חוק)

    לועדה הגיע גלעד קורייט יחד עם עוד נציגים (אלי אילדיס כמדומני) ,אך לא ניתנה להם הזכות לדבר מפאת חוסר זמן .(אלי הצליח להשחיל כמה מילים)
    חוץ מזה בכל הנושאים שדנו השר ביקש תשובות בכתב לכל הטענות ,השר הבטיח לתת תשובות בחזרה לנושאים העיקריים שהוצגו, ועושה הרשום ואני אומר זאת בזהירות שהתחיל לזוז משהו, אני מקווה שזה לא נפל על אוזניים ערלות ואכן תהיה המשכיות חיובית.

  7. #7

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי ofirus צפיה בהודעה
    אתמול הייתי בלייב של הועדה והקשבתי לדברים,(לדעתי ישנה הקלטה אני ינסה להעלות אותה אח"כ)
    עיקרי הדברים שעלו בועדה ונוגעים לנו:
    בדיקת קרטל הצמיגים וציוד הבטיחות לאופנוענים.(הורדת מיסים ומכסים)
    בדיקת צביעת מעברי החצייה וסימוני הכביש בצבע שאינו תקני וגורם להחלקה.(הופנה לרשויות למתן תשובה)
    מעקות הבטיחות שקוטלים אופנוענים וגפיים.(יש צורך בתקציב של 2 מיליון להשלמת המעקות)
    קורס רכיבה מתקדמת כחלק מהיתר לקבל רשיון לאופנועים בנפחים גדולים.(חוק)

    לועדה הגיע גלעד קורייט יחד עם עוד נציגים (אלי אילדיס כמדומני) ,אך לא ניתנה להם הזכות לדבר מפאת חוסר זמן .(אלי הצליח להשחיל כמה מילים)
    חוץ מזה בכל הנושאים שדנו השר ביקש תשובות בכתב לכל הטענות ,השר הבטיח לתת תשובות בחזרה לנושאים העיקריים שהוצגו, ועושה הרשום ואני אומר זאת בזהירות שהתחיל לזוז משהו, אני מקווה שזה לא נפל על אוזניים ערלות ואכן תהיה המשכיות חיובית.
    קורס רכיבה מתקדמת כחלק מהיתר לקבלת רישיון? וואו, מדהים כמה שזה עקום...
    אני מניח שכרגע, אולי 10% ממקבלי הרישיון לדרגת A1 ו-20% ממקבלי רישיון A עושים קורס, וזה בהגזמה.
    אלה האנשים שבאמת אכפת להם ורוצים ללמוד. השאר לא שם, כי הם חושבים שזה מיותר עבורם.

    יש 2 בתי ספר "גדולים" לרכיבה מתקדמת, ועוד כמה מדריכים עצמאים.
    השינוי שאתה מדבר עליו - אתה אמור ללמוד רישיון כרגיל (משמע, לא ללמוד כלום), לקבל רישיון מותנה לחצי שנה - ואז, אתה צריך להירשם לקורס . זה במקרה הטוב, המקרה הרע הוא שהקורס הוא חלק מהטסט - ואז רובו ככולו יתבזבז על תפעול האופנוע.
    איך שני בתי הספר הקיימים אמורים להתמודד עם העומס? רשימת המתנה של שנה לקורס?
    האם לדעתך, הם יהיו מוכנים לעבוד במתכונת כזו - כשבמקום לקבל אנשים ששילמו את מיטב כספם כי הם רוצים ללמוד, לקבל לקורס חבורה של חבשנים שהגיעו בשביל החותמת, שמים קצוץ על המדריכים ומבקשים "עזוב אותי, בוא נקצר, אני מת כבר ללכת הביתה"?

    אני מבין שכוונתכם טובה, אבל לדעתי - אתם מנותקים מהמציאות.
    אתם מנסים לשפר תהליך במערכת עקומה. בגלל שהמערכת לא מוכנה לפעול בצורה הגיונית - אתם מציעים למערכת פתרון שהיא תאהב, פתרון עקום.
    הפתרון הנורמאלי היחיד שיש בסיטואציה זו - זה למחוק את כל שיטת הוראת הרכיבה ולבנות אותה מחדש.
    לבנות מבחן שבאמת בודק כישורי רכיבה.
    לבנות בכל עיר גדולה מגרש אימונים ראוי, שבו יתבצע הלימוד והטסטים.
    לבקש מפרוריידינג ואופנוען מיומן לייצר תכנית הדרכה של שבוע-שבועיים למורי הנהיגה ולבוחנים ולחייב את מורי הנהיגה לעבור את ההדרכה הזאת ולהיבחן כתנאי להמשך עבודתם.
    לחייב את מורי הנהיגה לעבור השתלמות של יום פעם בחצי שנה באותם בתי ספר לרכיבה מתקדמת.

    בצורה כזאת - מורי הנהיגה ילמדו את הבסיס של הרכיבה, שזו עבודתם.
    בתי ספר לרכיבה מתקדמת ילמדו רכיבה מתקדמת למי שמעוניין בכך, ולא יהפכו להיות מורי נהיגה "רגילים", שעובדים בין היתר עם אנשים שלא מעוניינים לקבל שום ידע, רק לעבור טסט.
    הוראת הרכיבה תשתפר משמעותית - אמנם לא כמו שהייתם רוצים, אבל מה שאתם רוצים אינו ריאלי (ויגרום רק לירידה של עשרות אחוזים בכמות מוציאי הרישיון אם במקרה תצליחו לדחוף את זה).
    נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 24-09-2020 בשעה 14:42.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    דרך יצירתית לצמצם את שוק הדו״ג בארץ.
    הסגר זו הזדמנות טובה לשבת קצת בבית ולהרכיב אופנוע חשמלי ביתי עם פדלים.

  10. #10
    Member הסמל האישי של TT23
    תאריך הצטרפות
    May 2019
    הודעות
    62
    החלטה הזויה. אפשר לחשוב שמבחן מעשי בחוץ (חוקי תנועה) מהווה אינדיקציה כלשהי למיומנות הרוכב או לאופי בו ירכוב לאחר הטסט.

    עדיין, אני שמח לראות שהקטל בכבישים עומד על סדר היום. זה נותן תקווה.
    הביקורת שלי היא בעיקר על האופי בו מתקבלות החלטות, לעיתים ללא כל ביסוס עובדתי.

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי alexsupreme צפיה בהודעה
    דרך יצירתית לצמצם את שוק הדו״ג בארץ.
    אכן.
    לפעמים עוברת אצלי מחשבה שמועדון האופנועים הישראלי אינו מייצג את כלל הרוכבים, אלא בעיקר חבורת רוכבים בעלי אמצעים... שאין להם בעיה לצמצם את שוק הדו"ג, כל עוד הם בעצמם יוכלו להמשיך ב"תחביב" תוך כדי שהם סופגים פחות אור זרקורים, גזירות ואכיפה.
    מאין וריאציה לביטוי הפופולארי בפורום "בגלל אנשים כמו X מעלים לכולנו את הביטוח".

    אני מאוד רוצה להאמין שמה שכתבתי כרגע הוא תיאורית קונפירציה מטומטמת שאין בה אפילו גרעין של אמת, כן?
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    אכן.
    לפעמים עוברת אצלי מחשבה שמועדון האופנועים הישראלי אינו מייצג את כלל הרוכבים, אלא בעיקר חבורת רוכבים בעלי אמצעים... שאין להם בעיה לצמצם את שוק הדו"ג, כל עוד הם בעצמם יוכלו להמשיך ב"תחביב" תוך כדי שהם סופגים פחות אור זרקורים, גזירות ואכיפה.
    מאין וריאציה לביטוי הפופולארי בפורום "בגלל אנשים כמו X מעלים לכולנו את הביטוח".

    אני מאוד רוצה להאמין שמה שכתבתי כרגע הוא תיאורית קונפירציה מטומטמת שאין בה אפילו גרעין של אמת, כן?
    שלא נגיע למצב של שכנינו מהמזרח, איפה שרק המלך וחבריו רשאיים לרכב.

  13. #13
    Member הסמל האישי של ofirus
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    240
    לא נכנס לפוליטיקה של הדברים הם לא מעניינים אותי,בסופו של דבר ובשורה תחתונה ,
    אם כולנו נרוויח מזה ונחסוך מוות או פציעה של בן אדם אחד זה מבחינתי זה מספיק,אני מעודד שזה בכלל עלה לדיון.
    ואם לא הובן ,לא הייתי בישיבה ואני לא נציג של אף מועדון כזה או אחר, סה"כ סקרתי את עיקרי הדברים הזכורים לי, למי שלא הספיק לשמוע בלייב אתמול.

  14. #14
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    לא יודע מה קפצו פה פתאום על מועדון האופנועים. מה הקשר?

    ועכשיו דיעה לא פופולרית:

    בעיני כל מתן התייחסות לנושא הוא מבורך, ולמרות הכותרת הפופוליסטית (אוקי, זכותו של הכותב לדיעה), והתגובה המובנת של יבואני האופנועים (מבחינתם שכל יום ימות אופנוען, בתנאי שאחר יקנה חדש במקומו),
    אני חושב שזאת התחלה.
    ואני גם חושב שקורס רכיבה צריך להיות חובה.
    אם ההתחלה היא עקומה? אולי. אם בתי הספר יצטרכו להתמודד עם חפ"שנים (כן, עם פ'. ראשי תיבות של "חייל פשוט"), ייתכן.

    מבחנים, ובתי ספר לנהיגה תמיד היו ותמיד יהיו במערכת יחסים שבה בית הספר רק מלמד לעבור מבחן. גם אם המבחן יהיה שונה (ובואו, הרי אם יקשו את מבחן השליטה, הבכי כאן יהיה גדול פי אלף).
    לגבי מבחן בכביש גם לבעלי רשיון B- טוב מאוד. אין שום דמיון בין נהיגה ברכב לבין רכיבה על אופנוע בכביש. ובעוד אתם קופצים שהוועדה מקבלת החלטות בלי להסתמך על נתונים, אני אפנה את האצבע חזרה אליכם:
    כשאתם מסתכלים במגרש על מי שעושה a2 (קטגוריה מיותרת למבוגרים, אבל זאת רק דעתי), רוב החברה שאתם רואים הם אנשים בוגרים עם רשיון, או נערים/אנשים שזה הרשיון הראשון שלהם? (אין לי באמת נתונים, רק התרשמות ממה שאני רואה במגרשים).
    וכן, בתור אבא לילדים עם נטיה לעלות על דברים מהירים ומסוכנים, כל דרישה נוספת שתיתן להם עוד כמה ימים במגרש, או תכריח אותם להקשיב לאיזה כפיר, או גידי, גם אם לא במאה אחוז קשב, יהיה מבורך בעיני. תמיד חלק נכנס ומתיישב.
    אלא אם אתם מעדיפים את האופציה השניה, שהמדינה כמובן תמיד תעדיף:
    הכפלת המיסוי והביטוח על "כלי רכב מסוכנים"....

    כי יש כאן בעיה, ואי אפשר להתעלם ממנה (זתומרת אפשר.. דרוויניזם וזה... אבל זה לא יילך כי הציבור לא יסכים).
    עכשיו אתם רשאים לצאת החוצה לאסוף אבנים.
    ניפגש עוד שעה שתוכלו לסקול אותי

  15. #15
    ידוע לכל כי לימוד הנהיגה ובחינות הנהיגה לדו גלגלי הם בדיחה.
    אם רוצים לשפר את המציאות, כדאי להתחיל מהיסוד.
    כל בר דעת מבין שיש קשר ישיר בין רמת הבחינה לרמת הלימוד.
    מסקנה: יש לשפר את רמת הבחינה.
    כיום למיבחן נהיגה לדו גלגלי (שהוא הכלי המסוכן ביותר בכביש) מוקצה זמן בחינה הקצר ביותר, (ביחס לשאר דרגות הרישיון). בנוסף הבוחן יוצא לכביש עם שלושה רוכבים כאשר אין לו קשר רציף עם הניבחנים. (מכשירי קשר).
    התוצאה. מבחן שהוא בדיחה וכפועל יוצא מכך רמת הלימוד ורמת הרוכבים החדשים שיוצאים לכביש.
    מה מתבקש?
    1. הארכת זמן הבחינה.
    2. מכשירי קשר שיאפשרו תקשורת רציפה בין הבוחן למיבחן.
    3. בוחן שיצא לכביש עם ניבחן אחד, לכל היותר שניים.
    מה שנקבל זה מבחן מגוון ואיכותי יותר במגוון מצבי תנועה, בדרכים עירוניות ובין עירוניות.
    רמת הלימוד תתאים את עצמה למציאות החדשה ובסבירות גבוהה גם רמת מקבלי הרישיון תעלה.
    עלות מהלך כזה נמוכה ביותר.
    אבסורד נוסף שדורש התייחסות.
    דרגת הרישיון היחידה בארץ בה ניתן ללמוד ולהיבחן על גיר אוטומטי ולקבל רשיון לגיר רגיל, זו דרגה A2.
    חלק גדול מהניבחנים לדרגה זו הם ילדים בני 16 ללא ניסיון כביש קודם. לדעתי מחדל חמור.
    לסיכום אם רוצים לשפר את הסטטיסטיקה העגומה יש לפעול במספר מישורים במקביל.
    רצוי מאוד לעבוד עם שכל תוך שילוב ציבור הרוכבים בתהליך קבלת ההחלטות.
    בקשה מוגזמת?

אשכולות דומים

  1. תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 01-08-2019, 15:40
  2. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 12-03-2019, 16:51
  3. משרד האוצר נגד הדו-גלגלי
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 19-07-2018, 14:59
  4. תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 17-06-2017, 16:29
  5. תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 08-04-2016, 11:09

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO