תוצאות 1 עד 12 מ 12

אשכול: מה חוץ ממשקולות עוזר נגד ויברציות?

צפייה משולבת

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799

    מה חוץ ממשקולות עוזר נגד ויברציות?

    גיליתי שהחל מ-120, הויברציות ב-F800 נהיות די מציקות, די מגמדות את מה שהיה ב-NC, שם לא היו לי משקולות בכלל והסתדרתי גם עם ידיות דקות, ורק הזמזום ברגליים קצת הפריע. לא זוכר כבר מה היה ב-MZ אבל זה כנראה יותר קרוב לזה - ירדתי והיו לי זמזומי רפאים בכפות הרגליים.

    אני תוהה - מה אם אני עוטף את האיזור של הכידון שנכנס ב-clamp עם משהו כמו פנימית אופניים, או גומי מתאים אחר? אפשר אולי לשייף קצת את ה-clamp, או לקחת אחד בקוטר 1", ולמלא את המרווח בחומר מתאים?

    אני רואה שיש למשל מגביהונים שממירים מ-22מ"מ ל-28 מ"מ -
    www.aliexpress.com/item/32787262069.html

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    הסיכון במה שאתה רוצה לעשות זה שבבלימה חזקה הכידון יסתובב ואתה תאבד שליטה.
    ימאהה בזמנו בסופר טנרה שמו את הגומיות במשולש העליון ובכך גרמו לכל הכידון להיות "צף" אולי תצליח איך שהוא לעשות משהוא בסיגנון הזה.
    Capture.JPG

    בנוסף יש את גריפ פאפיז
    https://grip-puppy.com/

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    הסיכון במה שאתה רוצה לעשות זה שבבלימה חזקה הכידון יסתובב ואתה תאבד שליטה.
    מה המנגנון של זה? המשקל שלי עובר קדימה ואז חוסר הקשיחות בתגובת הכידון גורם לקושי להחזיק אותו ישר?

    מה החלק שהיית מדמפר במשולש העליון? החיבור לשלדה או החיבור לצינור שהולך למשולש התחתון (או שניהם)?

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי kaz צפיה בהודעה
    מה המנגנון של זה? המשקל שלי עובר קדימה ואז חוסר הקשיחות בתגובת הכידון גורם לקושי להחזיק אותו ישר?<br>
    <br>
    מה החלק שהיית מדמפר במשולש העליון? החיבור לשלדה או החיבור לצינור שהולך למשולש התחתון (או שניהם)?
    <br>
    <br>
    הכוונה שלי זה שאם תשים גומי כל שהוא בחיבור האדום (בתמונה) לא בטוח שבבלימה חזקה הכידון יחזיק מעמד במקום ויש סיכוי שיסתובב,<br>
    בירוק (בתמונה) אין סיכון כזה.<br>
    בשני המקרים לא יודע עד כמה זה יפחית ויברציות, מה שימאהה עשו בטנרה 750 כנראה הכי טוב למרות שזה נתן תחושה מוזרה כאילו הכידון לא מחובר למשולש אבל זה הפריד את הכידון משאר האופנוע, אני מניח שזה יהיה קשה לעשות כהנדסה הפוכה<br>
    <br>
    fe.21.ec.10021750INET0315.jpg

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887

  6. #6
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    בטימקס 2017 כל הכידון זז על בושינגים.
    ברכיבה לא מרגישים את זה, אבל כשמנענעים את הכידון זה ממש מרגיש כמו תקלה. כאמור, כידון חופשי (כשזה חלק מהתכנון שלו) לא מפריע לרכיבה.

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799
    לא ממש הבנתי מה קורה בטימקס / טנרה 750, איפה הגומי נמצא?

    דרז, לפי הציור שלך (וגם עפ"י המוצרים בלינקים שנתת), אני יכול פשוט לקנות זוג מגביהונים "פושטים" ולדחוף גומי מתחתיהם, ואולי שייבות גומי בברגים שמחברים את המגביה למשולש.

    האמת שהרכינה עוזרת לי להתחמק ממכות לגב ממהמורות, אם אני אשים מגביהונים עכשיו אני חוזר לתנוחת אדוונצ'ר (ולא בטוח מה הולך עם הכבלים ושות').

    קראתי שיש עוד סיבות לווברציות, אנשים ממליצים לבדוק -
    - איזון גלגל קדמי
    - מיסבי גלגל
    - שהגלגל לא עקום
    - מיסבי היגוי (החלפתי אצל האלכסים אז צריך להיות בסדר)
    - סינכרון גופי מצערת (?)
    - פלאגים, שסתומים (??)

    שסתומים כנראה לא יזיק כי לא יודע אם / מתי הבעלים הקודם עשה, קצת מפחד לעשות לבד כי זה הסוג שצריך לדחוף שם שייבות מסוימות (shims)

    קראתי גם על אנשים שדחפו מסמרים קטנים לתוך הכידון ואז הזליפו לשם חומר בניין כלשהו (caulk), ויש אנשים שהדביקו משקולות גלגל מעופרת סביב הידיות. טכנית אם אני שם crossbar או מגיני ידיים, יהיה לי מקום ללפף סרט מגנטי שכבר יש לי או להדביק משהו אחר עם משקל עצמי טוב (מעדיף לא עופרת)
    נערך לאחרונה על ידי kaz; 27-09-2020 בשעה 08:33.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי kaz צפיה בהודעה
    לא ממש הבנתי מה קורה בטימקס / טנרה 750, איפה הגומי נמצא?

    דרז, לפי הציור שלך (וגם עפ"י המוצרים בלינקים שנתת), אני יכול פשוט לקנות זוג מגביהונים "פושטים" ולדחוף גומי מתחתיהם, ואולי שייבות גומי בברגים שמחברים את המגביה למשולש.

    האמת שהרכינה עוזרת לי להתחמק ממכות לגב ממהמורות, אם אני אשים מגביהונים עכשיו אני חוזר לתנוחת אדוונצ'ר (ולא בטוח מה הולך עם הכבלים ושות').

    קראתי שיש עוד סיבות לווברציות, אנשים ממליצים לבדוק -
    - איזון גלגל קדמי
    - מיסבי גלגל
    - שהגלגל לא עקום
    - מיסבי היגוי (החלפתי אצל האלכסים אז צריך להיות בסדר)
    - סינכרון גופי מצערת (?)
    - פלאגים, שסתומים (??)

    שסתומים כנראה לא יזיק כי לא יודע אם / מתי הבעלים הקודם עשה, קצת מפחד לעשות לבד כי זה הסוג שצריך לדחוף שם שייבות מסוימות (shims)

    קראתי גם על אנשים שדחפו מסמרים קטנים לתוך הכידון ואז הזליפו לשם חומר בניין כלשהו (caulk), ויש אנשים שהדביקו משקולות גלגל מעופרת סביב הידיות. טכנית אם אני שם crossbar או מגיני ידיים, יהיה לי מקום ללפף סרט מגנטי שכבר יש לי או להדביק משהו אחר עם משקל עצמי טוב (מעדיף לא עופרת)
    המוצר הזה בעצם מיישם את מה שימאהה עשו רק שאצל ימאהה זה שוכן בתוך המשלוש העליון
    rox.1r-av2pp_01_web.jpg

  9. #9
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    תבדיל בין ויברציות בתדר גבוה (מה שגורם לנימול בידיים), לבין רעידות בתדר נמוך כתוצה מתקלה.
    מעבר לזה,
    תעיף מבט כאן:
    http://fullgaz.co.il/forums/showthre...99%D7%95%D7%AA

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    אם מדובר בהדהוד של תדר המנוע והגיר דרך השילדה הגומיות אולי יעזרו וזה מה שהייתי בודק.
    אם מדובר ברעידות כתוצאה ממהירות תנועה תנועה יש די הרבה משתנים- מגלגל לא מאוזן, מגן רוח, משולש כידון, ארגזים, כיוון רוח, עיוות במזלג, בשילדה וכל השילובים ביניהם- ועוד.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799
    ארגזים יכולים לתת ויברציות בכידון?

    מצאתי מגביהים שקניתי ל-NC בזמנו -


    איזה עובי/סוג שייבות כדאי לקחת/ לחתוך כדי לשים בחיבור למשולש? הבנתי שהחומרים המתאימים יכולים להיות גומי, סיליקון, פלסטיק (פוליאוריתן) ועוד.

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    בהנחה שויברציות הם רעידות חזקות מהירות וקצרות אז כנראה שפחות רלוונטי וגומיות אולי יעזרו רק אומר שארגזים במהירות גבוהה גם יוצרים רעידות (שמגיעות גם לכידון).
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


אשכולות דומים

  1. ויברציות xmax 300
    על ידי Artride בפורום פורום טכני
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 18-09-2020, 12:20
  2. תוסף דלק באמת עוזר?
    על ידי Alex159 בפורום כללי
    תגובות: 23
    הודעה אחרונה: 30-05-2020, 14:57
  3. ויברציות חזקות drz400
    על ידי Natnel55555 בפורום פורום טכני
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 19-12-2018, 10:55
  4. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 24-12-2016, 18:40
  5. [סרטון] מתי עוזר ABS? התרסקות R6
    על ידי nihrider בפורום כללי
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 10-05-2016, 15:03

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO