עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 20

אשכול: התייעצות בקנית קטנוע ראשון

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2020
    הודעות
    1

    התייעצות בקנית קטנוע ראשון

    היי,
    אני שוקל לרכוש קטנוע ראשון, מתלבט אם לקנות חדש או לעבור תהליך של רכישה מיד שניה
    בכללי אני צריך את הקטנוע לנסיעות בתוך תל אביב, לא לבין עירוני, חשבתי ללכת על 125 כי לא נראה לי צריך יותר לדרישות שלי
    התעניינתי בXMAX עד עכשיו, תקציב לחדש זה לא בעיה, רק רציתי לדעת כמה זה משתווה לקנות חדש, האם הם מאבדים מהשווי שלהם מהר ?
    וכמה בערך עולה ביטוח מקיף (גיל 28, רישיון בן כ- 5-6 שנים)
    אשמח לעזרה שלכם, יודע שהשאלה כללית וזו העדפה אישית אבל רציתי לבדוק אם יש טיפים מסויימים שאני צריך לדעת לפני שאני מתחיל להסתכל

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    בדיוק כמו ברכב - כלכלית לא משתלם לקנות חדש...
    הhot spot - זה לקנות כלי שמור בין שנתיים\3 שעבר את ירידת הערך המאסיבית של השנים הראשונות אבל עדיין מאוד שמור ועם ק"מ מאוד נמוך וטופל בזמן וכו'.

    ביטוח מקיף רוב האנשים לא עושים על הדו"ג שלהם כי לא משתלם, הרבה פעמים לוקחים לך 10-15% רק על הרכוש ולכן רוב האנשים עושים חובה + צד ג'.
    אם אתה קונה כלי מאוד יקר, נגיד 40+ אז זה כבר סיפור אחר, כי זה מכה שקשה לעמוד בה אם הוא הולך בתאונה.
    אגב, גם בביטוח חובה יש לך 2: עם השתתפות עצמית ובלי השתתפות עצמית. תקח את היותר יקר כי הוא יותר משתלם בטווח הארוך.

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    קח את הכסף של המקיף ותשקיע אותו בציוד מיגון מאוורר לקיץ, כזה שלא תתבאס ללבוש ותשאיר בבית, ובציוד מיגון לקטנוע. אם ישאר כסף גם קורס רכיבה. אם לא ישאר, אז תחסוך ותעשה.
    מצטרף להמלצה על יד שניה. יש לא מעט דו"ג שנמכרים אחרי מספר חודשים כשהבעלים מבין שזה לא בשבילו.
    אבל! להשקיע בבדיקה.
    אם אין לך זמן או יכולת לחפש יד שניה, הפתרון הבא הוא יד ראשונה אפס ק"מ (יד ראשונה ונה שנרשמה על היבואן).

  4. #4
    כאחד שהרימו לו בעבר קטנוע בתל אביב, תשקול מקיף אם אתה קונה חדש. הבאסה של לקום בבוקר ולגלות שהלך האופנוע ואין שום החזר כלכלי, מספיקה לדעתי, כדי לבטח את הכלי.

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    רק אזרוק את 2 הסנט שלי - גם אם אתה לא תצא לבין עירוני כמעט ובכלל, הייתי לוקח 250 סמ"ק או אפילו 200 סמ"ק, רק בשביל האופציה, תוספת הכח/המומנט הזמין לחמיקה יותר מהירה מצרות בעיר. הביטוח יהיה זהה, המנוע יתאמץ פחות וככל הנראה ישרוד יותר ק"מ. עם 250 סמ"ק אתה לא מוגבל ככלי רכב ובמקרה של נסיעה מזדמנת לא תצטרך להיתקע בנתיב הימני על 85 קמ"ש.

  6. #6
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של uriar
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,850
    ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
    רק אזרוק את 2 הסנט שלי - גם אם אתה לא תצא לבין עירוני כמעט ובכלל, הייתי לוקח 250 סמ"ק או אפילו 200 סמ"ק, רק בשביל האופציה, תוספת הכח/המומנט הזמין לחמיקה יותר מהירה מצרות בעיר. הביטוח יהיה זהה, המנוע יתאמץ פחות וככל הנראה ישרוד יותר ק"מ. עם 250 סמ"ק אתה לא מוגבל ככלי רכב ובמקרה של נסיעה מזדמנת לא תצטרך להיתקע בנתיב הימני על 85 קמ"ש.
    תוספת הסמ״ק השולית אולי משמעותית אבל גם העליה במחיר הביטוח משמעותית.



  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2019
    הודעות
    33
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    קח את הכסף של המקיף ותשקיע אותו בציוד מיגון מאוורר לקיץ, כזה שלא תתבאס ללבוש ותשאיר בבית, ובציוד מיגון לקטנוע. אם ישאר כסף גם קורס רכיבה. אם לא ישאר, אז תחסוך ותעשה.
    מצטרף להמלצה על יד שניה. יש לא מעט דו"ג שנמכרים אחרי מספר חודשים כשהבעלים מבין שזה לא בשבילו.
    אבל! להשקיע בבדיקה.
    אם אין לך זמן או יכולת לחפש יד שניה, הפתרון הבא הוא יד ראשונה אפס ק"מ (יד ראשונה ונה שנרשמה על היבואן).
    תן לי דוגמא של כלי ש"הבעלים שלו הבין שזה לא בשבילו אחרי כמה חודשים"
    החלק של הכלים האלה ביד2 הוא אולי 0.5% מהכלים
    לעומת זאת 50% מהכלים הם בעלים שאחרי 5 שנים החליטו שלא מתאים להם ומוכרים מעל מחירון.

    ה2 סנט של TUNDRAOG יעלו לך אלפי דולרים בהוצאות נוספות על טיפולים,דלק וביטוח.
    רוב מי שנוסע על קטנוע 250,לא עובר את ה100 קמ"ש ב99% מהזמן,אתה יכול לעשות את זה על 125 עם חסכון משמעותי.
    נ"ב על איזה תוספת מומנט אתה מדבר בעיר?השליחים עם ה125 סמ"ק ראשונים ברמזור בזכות המשקל העצמי הנמוך.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי RISEROLL צפיה בהודעה
    תן לי דוגמא של כלי ש"הבעלים שלו הבין שזה לא בשבילו אחרי כמה חודשים"
    החלק של הכלים האלה ביד2 הוא אולי 0.5% מהכלים
    לעומת זאת 50% מהכלים הם בעלים שאחרי 5 שנים החליטו שלא מתאים להם ומוכרים מעל מחירון.

    ה2 סנט של TUNDRAOG יעלו לך אלפי דולרים בהוצאות נוספות על טיפולים,דלק וביטוח.
    רוב מי שנוסע על קטנוע 250,לא עובר את ה100 קמ"ש ב99% מהזמן,אתה יכול לעשות את זה על 125 עם חסכון משמעותי.
    נ"ב על איזה תוספת מומנט אתה מדבר בעיר?השליחים עם ה125 סמ"ק ראשונים ברמזור בזכות המשקל העצמי הנמוך.
    אין שום חסכון ב-125 לעומת 250 באחזקה השוטפת.
    החסכון במחיר הקניה יחזור אליך אחרי כמה עשרות אלפי קילומטרים (במקרה הטוב) שתיסע 100 עם 125 - כי תאלץ לשפץ מנוע (או לזרוק את ההקטנוע ולקנות חדש).
    השליחים ראשונים ברמזור (הרבה לפני הדוקאטי שלי) לא "בזכות משקל עצמי נמוך" (על יחס הספק-משקל שמעת?). הם ראשונים ברמזור עקב רמת הטמטום במוח, שגורמת להם לפתוח את המצערת עד העצר ברגע שיש כתום (ולטוס ישירות לתוך רכב שגונב את הרמזור).
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ציטוט נכתב במקור על ידי uriar צפיה בהודעה
    תוספת הסמ״ק השולית אולי משמעותית אבל גם העליה במחיר הביטוח משמעותית.
    על איזו עליה בביטוח מדובר? עלות הביטוח ל-125 ול-250 היא זהה לחלוטין.

    Riseroll - לרכב על 100 קמ"ש על 125 כשאתה על קצה גבול היכולת שלו זה ממש, ממש לא כמו לרכב על 250 ב-100 קמ"ש כשיש לך עוד רזרבת כח ואתה בטווח סל"ד שאינו מאמץ את המנוע. מה גם שיש לא מעט כלים שבהם ההבדל היחיד בין גרסאת ה-125 וגרסאת ה-250 הוא המנוע שיושב בשלדה.

  10. #10
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2020
    הודעות
    7
    למה לא אופנוע?
    הראשון שלי היה באמת ג'וירייד אבל זה בגלל שפחדתי מהילוכים.

    היום יש לי yzf r 125 כן הוא לא מתאים לנסיעה על כביש מהיר אבל הוא משייט ב 100קמש בהילוך 6 על 6-8 סלד.

    לא כיף לעקוף איתו בכביש מהיר כי הוא ממש איטי בעליה בין מאה למאה עשרים אבל זה אפשרי.

    כבר אמרתי שזה 125?
    לא מזלזל בקטנועים - אבל לטעמי אופנוע הרבה יותר כיף


    Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

  11. #11
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2019
    הודעות
    33
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    אין שום חסכון ב-125 לעומת 250 באחזקה השוטפת.
    החסכון במחיר הקניה יחזור אליך אחרי כמה עשרות אלפי קילומטרים (במקרה הטוב) שתיסע 100 עם 125 - כי תאלץ לשפץ מנוע (או לזרוק את ההקטנוע ולקנות חדש).
    השליחים ראשונים ברמזור (הרבה לפני הדוקאטי שלי) לא "בזכות משקל עצמי נמוך" (על יחס הספק-משקל שמעת?). הם ראשונים ברמזור עקב רמת הטמטום במוח, שגורמת להם לפתוח את המצערת עד העצר ברגע שיש כתום (ולטוס ישירות לתוך רכב שגונב את הרמזור).
    בתור מישהו עם כמות כזאת של תגובות פה,ציפיתי ליותר ידע
    חסכון של 4L\100 לעומת 2.5L\100 בדלק,כמעט פי 2(בכל מהירות קבועה שתקח את שתיהם ביחד)
    טיפולים פי 2 יותר זולים,פילטר שמן שאין ב125,רצועה שמחזיקה פי 2
    ובמחיר הקנייה? פי 1.5 או יותר?
    תראה לי קטנוע 125 שמשפץ מנוע בתדירות יותר גבוהה מקטנוע 250-300,לא משנה באיזה עומס הם עובדים.
    ההבדל בנסיעה הוא 100 קמ"ש לעומת 110 קמ"ש,במחיר בהכל כמעט פי 2.
    שמעתי על יחס הספק משקל,אני לא אתווכח אבל לא כל השליחים מטומטמים,יש יותר שליחים שיכולים להסתכל ימין,שמאל ולהגיב ראשונים ברמזור במקום להיות על דוקאטי עם מחזיק פלאפון על המראה ולעקב את התנועה.
    נערך לאחרונה על ידי RISEROLL; 24-10-2020 בשעה 18:50.

  12. #12
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    ההבדל בנסיעה הוא ממש לא 100 לעומת 110.
    למי שמתנייד רק בעיר באמת אין סיבה ל250.
    מי שרוצה לעשות גם נסיעות בינעירוניות צריך מינימום 250 (ואני החלפתי את ה250 שלי במשהו יותר חזק כי גם הוא הרגיש לי נאנס).
    אגב,
    אפשר לכתוב בדיוק מה שרשמת בלי להכנס לפסים אישיים.

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    ציטוט נכתב במקור על ידי RISEROLL צפיה בהודעה
    בתור מישהו עם כמות כזאת של תגובות פה,ציפיתי ליותר ידע
    חסכון של 4L\100 לעומת 2.5L\100 בדלק,כמעט פי 2(בכל מהירות קבועה שתקח את שתיהם ביחד)
    טיפולים פי 2 יותר זולים,פילטר שמן שאין ב125,רצועה שמחזיקה פי 2
    ובמחיר הקנייה? פי 1.5 או יותר?
    תראה לי קטנוע 125 שמשפץ מנוע בתדירות יותר גבוהה מקטנוע 250-300,לא משנה באיזה עומס הם עובדים.
    ההבדל בנסיעה הוא 100 קמ"ש לעומת 110 קמ"ש,במחיר בהכל כמעט פי 2.
    שמעתי על יחס הספק משקל,אני לא אתווכח אבל לא כל השליחים מטומטמים,יש יותר שליחים שיכולים להסתכל ימין,שמאל ולהגיב ראשונים ברמזור במקום להיות על דוקאטי עם מחזיק פלאפון על המראה ולעקב את התנועה.
    nope. sorry brother.
    אתה טועה כמעט בהכל.
    ההבדל בין 125 ל250 בצריכת דלק הוא אפסי. משהו באיזור 1:22-24 ל1:25-1:26 וזה אם אתה בזבזן.
    אם אתה נוסע רגוע אין כמעט שום הבדל. אפשר להגיע עם 250 גם ל1:28.
    טיפולים לא זולים פי2 ורצועה לא מחזיקה פי 2. ההפך. טיפולים ברוב ה250 כבר התקדמו ל10K או 12K.
    ב125 זה כל 3000\6000 וזה יוצא אותו דבר פחות או יותר, תלוי בדגמים.
    125ים עושים מנוע הרבה פעמים כבר באזור ה50, 250 מחזיקים לרוב לאזור ה80K לפעמים גם יותר.
    ההבדל הוא לא בין 100 ל110 קמ"ש אלא הרבה הרבה יותר. 125 בעליות ארוכות\קשות בקושי מגיע ל60 בעוד 250 יעשה 90\100 ויחזיק עם התנועה, זה הבדל עצום.
    גם בשיוט, בבין עירוני, 125 רוב הזמן בימני על פול גז עם מנוע צורח וסובל כשאתה בקושי על 90-100, 250 על 120 על 3\4 מצערת ויש לך עוד ספייר של 20 קמ"ש במידת הצורך. בקיצור עולם אחר לגמרי.
    ואת כל זה אני אומר לך בתור מישהו שהחזיק איזה 15 קטנועים ורכב על 125ים במשך הרבה שנים.

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    וגם וגם... לא בכל 125 אין פילטר שמן!
    יש דגמים שיש בהם כמו למשל ב xmax 125 שעליו דובר.

  15. #15
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2020
    הודעות
    7
    הערה - יש לי אופנוע 125. לא מסכים עם מה שכתבת לגבי מהירות מירבית. לא מסכים עם מה שכתבת בנוגע לצריכת דלק.
    אני מודד את התדלוקים שלי - 40קמ לליטר זה הממוצע.
    מהירות הנסיעה בעליה חוצה 100
    שיוט על 100 בכביש מהיר ואפשר ללחוץ עד כמעט 120 (לא על השעון אלא על הגיפיאס)

    הוכחות בתמונה

    Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

אשכולות דומים

  1. אהלן, התייעצות לגבי קניית קטנוע ראשון שלי
    על ידי bikely בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 20-11-2018, 16:03
  2. אהלן, התייעצות לגבי קניית קטנוע ראשון שלי
    על ידי bikely בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 18-11-2018, 09:02
  3. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 12-03-2018, 23:58
  4. התייעצות- קטנוע ראשון 125- נסיעות יומיומיות
    על ידי danusha בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 03-07-2017, 13:32
  5. התייעצות לגבי קטנוע ראשון (400 סמ"ק) וציוד מיגון
    על ידי hagayg בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 23-06-2015, 08:03

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO