חברת BMW הגדולה עם תקציבי הענק מיטב המהנדסים תקציב מחקר ופיתוח מהטובים בעולם ועדיין ב-2021 זה
מה שהמנוע החשמלי יכול לתת, אולי אנחנו מהמרים על הסוס הלא נכון?
https://www.ynet.co.il/wheels/news/article/S1V998yV00
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
כשכולנו נעבור לחשמלי אתם יכולים לראות את הפיקים המשוגעים לצריכה של חשמל אני לא חושב שאנחנו ערוכים לזה בכלל.
ירון מעלה כתב שתוך 10 דקות יש טעינה מלאה. כמה חשמל זה צורך? אני וכל המדינה צריכים להטעין את הרכב שלנו כשאנחנו מגיעים ליעד שלנו.
אתם באמת חושבים שחברת החשמל תוכל לעמוד בהספקים הנדרשים? נוספו 250,000(כמות הרכבים החדשים בשנה) משתמשים חדשים שרוצים טעינה מלאה" סופרצארג" ב 9 בבוקר.
חברת בטרפלייס לא התעניינה בכלל במכירת מכוניות חשמליות (הם אפילו היו מוכנים לממן חלק מעלות הרכב) המודל העיסקי שלהם היה ניהול מערך ההטענה...
בטר פלייס הייתה חברה להקמת תשתית תפעולית לטעינת מכוניות חשמליות ומתן שירותי דרך בפרישה רחבה.
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91...99%D7%99%D7%A1
דובר על זה רבות. הפיקים לא יהוו בעיה. יהיו איזהשהם קבלי ענק בכל בניין ובתחנות דלק שיאגרו אנרגיה לאורך כל שעות היום כך שלא יהיו פיקים.
מה שכן, המדינה תצטרך לייצר יותר חשמל בבירור. וזה בסדר, יש זמן. יבנו עוד איזה כמה תחנות כוח עד אז ויהיה בסדר.
עם הביקוש תמיד מגיע ההיצע, ככה זה.
איפה דובר ? לא ראיתי איזכור לטכנולוגיה כזאת.אולי פיספסתי.
"מאיפה נביא את החשמל?
בזכות המעבר לרכבים החשמליים צפויה להירשם ירידה משמעותית בזיהום האוויר, אבל תשתיות החשמל בישראל רחוקות מלהיות ערוכות לקראת אירוע כזה
"
https://www.globes.co.il/news/articl...did=1001305194
סופרצאגר מיועד רק לנסיעות ארוכות, ביום יום גם אסלה ממליצה להשתמש במטען ביתי.
ואז הטעינה המומלצת היא עד 85% קיבולת. לצורך שמירה על הסוללה.
גם בקליפורניה , שיש שם פריסה טובה של עמדות וכמות גדולה של רכבי טבלה בכבישים, בימים של חופשות שבהם כולם נוסעים (יום העצמאות למשל) ישנם תורים לעמדות הסופרצארגר.
בנוסף זאת לא טעינה מלאה ב10 דקות אלא ל80% סוללה. עד כמה שאני זוכר , וזה מספיק לך להגיע לפחות לעמדה הבאה או הביתה.
Sent from my Nokia
עם כל הכבוד לרכבים עם מנוע בנזין ש BMW מייצרת כבר הרבה שנים, בתחום רכבי החשמל היא הוציאה רכב אחד ונרדמה בעמידה.
את הרף בתחום קובעת טסלה. ששם גם המחירים הרבה יותר שפויים , גם הטווח גדול יותר , ובתוספת של הסופר צרגר (זמין לרכבים טסלה בלבד) זמן טעינה מהיר יותר.
לא סתם זמן ההמתנה כיום עומד על חצי שנה לטסלה בארץ.
Sent from my Nokia
כל הטיעונים שלכם נכונים. חשמל בטריה זיהום טווח הכל טוב ויפה
אבל נראה לי שהסוף של המנוע בעירה קרוב מתמיד.
המצב היום כל אחד מאיתנו רוכב על "תחנת כח" קטנה שעובדת על שריפת דלק. בכל העולם(הנאור,איפה שיש כסף) הפסיקו לשרוף דלק על מנת לצמצם את הזיהום. גם בתחנות הכח.
אנחנו כבני אנוש אם מאפשרים לנו אנחנו נוטים להזניח או לא לטפל כל עוד זה לא מקולקל. (עולה כסף) ואז הזיהום אף גדול יותר.
אז להעביר את הזהום למקום אחר(תחנת כח) שאני מקווה ששם הם יודעים לנהל את הזהום טוב יותר מאדם פרטי. נראה לי די הגיוני ומתבקש.
לעניות דעתי גם הסוללה כפי שהיא היום אינה פתרון ארוך טווח.
אני רואה שמשקיעים מאמצים כבירים לעבר מימן. (יוצא מים מהאגזוז, והשימוש "רגיל" כמו שאנחנו מכירים היום,תחנות דלק של מימן).
לצערי הפקת המימן עדיין מזהמת מאוד אבל עובדים על אפשריות לקצור את המימן בדרכים יעילות וירוקות יותר.
ימים יגידו.
https://www.toyota.co.il/hydrogen/
https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.8216775
הבעייה שבערים צפופות עוברים להסעת המונים, כי אם לכל תושבי המדינה יהיה אוטו אחד הפקק יתחיל מפתח הבית שלך ולא יסתיים אף פעם
ולא משנה איזה מנוע יש לך, הצפיפות על הכביש לא תאפשר תנועה.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!