חזק.
רק שתדע שושנה. כל החיים חלמתי לחלטר בתור סנטה.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
שושנים,
נראה לי שלא יצא לך לרכב על מנוע חשמלי של כלי חזק.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
לCDים אין דחיסה דיגיטלית בכלל ויש גם שירותי סטרימינג באיכות lossless.
אנשים משתמשים היום בתקליטים בגלל הערך הנוסטלגי שלהם ולא בגלל איכות צליל עודפת שאין להם.
זה קצת כמו הטרנד של אנשים שמתגלחים עם סכיני גילוח דו צדדיות וקצף גילוח על מברשות משערות סוס, שלא לדבר על כאלה שקונים מגברי אודיו עם שפופרות ואקום...
ולא מזלזל בערכה של הנוסטלגיה.
גם להם יש מגבלה תיאורטית, היא רק לא נובעת מקצב הדגימה (תדר נייקוויסט, בלה בלה) אלא מהתכונות המכניות של המחט ומתגובת התדר של מערכת ההגברה.
אבל כן, אנחנו בקושי מסוגלים לשמוע תדרים מעבר ל20kHz (וגם זה בעיקר ילדים) וזה מה שהגדיר את קצב הדגימה של הCDים.
ואגב, קיים גם תקן לאודיו על DVD באיכות גבוהה בהרבה (96kHz על 24 ביט לעומת 44kHz על 16 ביט של CD) ונתמך על ידי קוראי DVD שהיו בתפוצה רחבה אבל אף אחד לא קנה כאלה דיסקים. לא היה בזה צורך ולא היה לזה ביקוש.
הטבע (והומו-ספיאנס הוא חלק ממנו) אנלוגי. זו הסיבה שיותר נוח לנו לקבל מידע אנלוגי (המוח שלנו הוא אנלוגי – מדי יום מתים אלפי תאי מוח ואנחנו לא שוכחים, בניגוד למה שקורה במדיום זיכרון דיגיטלי). לכן, לדוגמה, מדי מהירות ו/או סל"ד מוצגים בד"כ בצורה אנלוגית ולא דיגיטלית. לעניין השמע – נכון שתחום התדרים ששומעים הוא עד 20 קילוהרץ, אבל הרמוניות שמעל תדירות זו מגיבות (מתאבכות) עם גלים בתדירות נמוכה יותר ומשנים את הצליל בתחום השמיעה. זו הסיבה שתקליט אנלוגי תמיד יישמע אחרת מדיסק (בלי קשר לדחיסה) בתדירות הדגימה הסטנדרטית אם, כמובן, הוא מחובר למגבר המסוגל להגביר כראוי את הסיגנל (מנורות, שהן אנלוגיות, בדרגת ההגברה האחרונה עוזרות) ולרמקולים (מכשיר אנלוגי בבסיסו) המסוגלים להשמיע את הצלילים הללו. אז נכון, מחיר של מערכת כזו דומה למחיר רכב יוקרתי, אבל מי שיש לו אוזן טובה יכול בהחלט לשמוע את ההבדל. והכי מצחיק – ה-high end של תחום המחשוב – מחשבים קוונטיים – מייצרים סיגנל שנראה כמו סיגנל אנלוגי. אז נראה לי שאולארצ'יק (בחור אנלוגי בעולם דיגיטלי) יפסיק להיות מתוסכל.
לעניין נושא השרשור – מנוע חשמלי הוא עוד דרך להפוך אנרגיה שאינה מכאנית לאנרגיה מכאנית. כמו כל מכשיר דומה, יש לו את היתרונות והחסרונות יחסית למכשירים אחרים (כמו מנוע "פיצוץ פנימי"). הבעיה היא לא המנוע אלא האנרגיה להנעתו. הטענה שחשמל הוא נטול זיהום וזול מגוחכת בהתחשב בדרך שבה מיוצר החשמל, הזיהום מייצור (ומאוחר יותר השמדה או מחזור) של הסוללות ומחיר הבנזין (כ-80% מהמחיר הוא מס) לעומת מחיר החשמל (מכיל רק מע"מ). בעיני, הכרזה שהחל מ-2030 ייובאו רק רכבים חשמליים (לאור הטכנולוגיה הקיימת היום) היא עצובה ומצחיקה כאחד, ומראה על חוסר ההבנה והפופוליזם של המכריז. מעל 40% מהאנרגיה בארץ הולך לכלי רכב. זה אומר שחברת החשמל (או חברות החשמל) תצטרכנה לייצר את האנרגיה הזו. מכיוון שההכרזה לא לוותה בהכרזה על הקמת חוות אנרגיה ירוקה (שמש, רוח) ואמצעים לצבור את האנרגיה הלא רציפה הזו, די ברור שהחשמל הזה ייוצור גם הוא משריפת פוסילים. ומה עם פריסת רשת טעינה ארצית? וציוד של חברת החשמל לטיפול בכמויות החשמל הללו? כל אילו פוגעים בטבע. שלא לדבר על האפקט הסביבתי של הסוללות. בהתאמה לנושא "בא לברך ונמצא מקלל".
אז אולי יעשו רוטציה כמה שנים מנוע חשמלי וכמה שנים מנוע בעירה.
או שידחו את שנת 2030 ל-2040
או שפשוט נמשיך לרכב ולנסוע על מנועי בנזין.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אם אני לא טועה רכב היום פולט 90 אחוז פחות מזהמים מרכב מלפני 50 שנה ככה שמנועי בעירה פנימית יתקדמו משמעותית.
יש בהחלט מקום להשקיע בפיתוח מנועי בעירה פנימית אבל המחוקקים מיאשים כל יצרן עם מחשבה כזאת.
מזדה הפתיעה עם פיתוח הsky active x שזה מנוע "היברדי" של בנזין ודיזל מה שמראה שיש עוד מקום להתפתח.
נניח וימציאו גם מנוע שעובד על דלק רגיל ועל בנזין ועל מה שלא תרצה ושהוא לא מזהם
מה תעשה כשאותו משאב ייגמר? לא נראה לי שיש מלאי אינסופי של שאריות דינוזאורים בתחתיות האוקיינוסים
דרך אגב, רוצים להתחיל מנועים עם דלק אצות,
מתחדש, יעיל וכמעט לא מזיק
(סליחה אם כבר דנתם בזה, לא קראתי את כל השרשור ואם דיברתם על זה אשמח לדעת באיזה עמוד כדיי שאקרא)