יש לי בורג ריקון שמן אכול טיפה מהצדדים.. יש רעיונות איך לפתוח? אולי מפתח צינורות יעזור?
https://ibb.co/2tGHV9H
 
			
			יש לי בורג ריקון שמן אכול טיפה מהצדדים.. יש רעיונות איך לפתוח? אולי מפתח צינורות יעזור?
https://ibb.co/2tGHV9H
לא נראה שיש שם משהו קשה במיוחד.
בוקסה איכותית ולא סינית \ פלייר פטנט \ דיסק\דרמל ואז מברג ישר עם פלייר עליו \ ריתוך.
בהצלחה
אם בוקסה לא נכנסת נסה מפתח חצי פתוח\רינג, אתה יכול לתת מספר דפיקות קלות על הבורג באיזור השפה שיעזרו לשחרר קצת סטרס + ייסדרו קצת את האיזור שנמעך.
אופציה נוספת היא שיוף קל עם שופין באיזורים שמפריעים, מהתמונה נראה שהשפה נמעכה בחלק העליון של ראש הבורג ובאיזור שאפשר לגשת אליו.
בין כה וכה וודא שהמפתח או הבוקסה (במידה והצלחת להכניס) יהיו צמודים כמה שיותר לתחתית ראש הבורג כיוון ששם האיזור הכי תקין ושהם יושבים טוב לפני נסיון פתיחה.
מכיוון שהמעיכות הן בכיוון פתיחה ייתכן שהבורג סגור יתר על המידה כך שאולי תאלץ להשתמש במברג אימפקט (ידני).
אופציה נוספת:
במקרה שהבורג מלא ולא חלול ניתן לקדוח ולדפוק לקדח בוקסה אלן ואז לפתוח עם רצט או מברג אימפקט, לחילופין במקום בוקסה אלן - להשתמש בחולץ.
אני מניח שההברגה היא M14 (שווה לבדוק בספר רכב) וגודל אלן מתאים צריך להיות פחות מ 12 או 12 מקסימום אבל זו הערכה ובמידה ותאלץ לבצע זאת שווה לוודא מידות כדי למנוע טעויות.
נערך לאחרונה על ידי zx2r; 01-10-2020 בשעה 13:18.
 
			
			זה כמעט בטוח, בגלל זה עדיפות להשתמש במברג אימפקט או פטיש אוויר למכה הראשונית.
יש עוד כמה אפשרויות, אתה יכול לחמם עם בלואר (פן חזק או ברנר) את האיזור ו\או לחילופין לקרר מאוד את הבורג (יש ספריי הקפאה, אפשר גם פשוט להשפריץ מלא מתרסיס ניקוי קרבוקטורים וזה עושה אפקט דומה), שניהם יגרמו להבדלי טמפ' ושיחרור מאמצים.
אבל כל זה לא שווה אם אין לך נקודה עיגון\אחיזה טובה שתעביר את המומנט לפתיחה, לכן, נסה לראות מה מתאים לך ואיזה ציוד\כלים יש לך שמאפשרים את הנ"ל.
יכול להיות שסידור הפאות + מפתח רינג שיושב טוב + מספר מכות עם פטיש על המפתח בכיוון הפתיחה יעשו את העבודה.
 
			
			הייתי משיג על הדרך בורג ריקון חדש + שייבה, בנוסף, בדוק את ההברגה הפנימית לאחר פתיחה ווודא שהיא תקינה.
יש סט בוקסות חליצה בדיוק בשביל זה (נדמב לי של סטנלי הכי נפוץ) . וזה סט שכדאי שיהיה בארגז כלים של מכונאי חובב. אז הנה תירוץ.
לגבי הבורג,
קנה חדש, וגם שייבה.
 
			
			ברור שיש בורג חדש ויש גם גומי אין שייבה השאלה היא האם ההברגה בפנים יכולה לההרס ועדיף כבר להשאיר אותו ככה ולא לפתוח.
תלוי מי סגר ואיך סגר, פתיחה לרוב פחות מועדת לפורענות בהיבט הזה אבל זה תלוי מה המצב בפועל של ההברגה\בורג. ייתכן שכבר סגרו מספר פעמים לא טוב ובגלל זה הידקו חזק או השתמשו בלוקטייט, אם יש שייבה בין הבורג למנוע זה כבר סמן טוב. בגדול לא תוכל לדעת עד שלא תפתח, אם יצאו שבבי אלומיניום זה כבר סימן לא טוב ותאלץ להתקין טיימסרט (תותב הברגה) במקום ההברזה שהלכה.
אם אתה מעדיף שבעל מקצוע יעשה את זה כי זה גדול עלייך- זה כבר משהו אחר ולרוב יש גם את כל הכלים לפתוח ולסדר באם צריך.
לנסות עם שיקול דעת זה גם טוב רק חשוב לדעת מתי לא להרוס יתר על המידה אבל גם משם אפשר לצאת רק שזה יותר עבודה.
אם לחדד:
לפתוח - קיבלת כמה אופציות שיעזרו, לך מהקל והפשוט אל המסובך והקשה אלא אם כן יש לך ביטחון במה שאתה עושה. אם חסרים לך כלים אתה יכול לבדוק השאלה דרך הפורום, ו\או אם יש חבר פורום בעיניין אז יוכל לקפוץ אלייך או אתה אליו לעזרה בנושא.
לגמי מה אח"כ - הסבירות נמוכה מאוד אבל קיים סיכוי קלוש שההברגה ניזוקה בעבר ואת זה תוכל לדעת רק אחרי שתפתח, אם העיניין מעלה בך חשש, קח למוסך ושיסגרו לך פינה בנושא.
נערך לאחרונה על ידי zx2r; 01-10-2020 בשעה 17:10.
-להוציא את הבורג השני ועם ג'בקה
-לחרוץ בו חריץ ואז דפיקות עם פטיש ומברג קו נגד השעון
-אם הולך קשה לחמם היטב לפני
 
			
			עדכון: ניסתי לפתוח עם פלייר פטנט בקושי יש מקום לפתוח אותו והבורג עשוי מחומר ממש חלש שהוא פשוט אוכל אותו עוד יותר . זה נראה אבוד?
https://ibb.co/3TnPNgy
אבוד זו שאלה טובה... כרגע לפחות למדת מה לא לעשות במצב כזה.
אם אין נק עיגון טובה ואין מקום לזוז לא מנסים לפתוח, לכן טרייבל המליץ להוציא את הבורג ליד (יותר מקום לזוז + יותר אפשרות תפיסה), לחמם את המקום (ישחרר מאמצים ויקל על הפתיחה) ואז לפתוח. (לי אישית אין מושג מה הבורג ליד תופס או מכיל)
תוכל עדיין לחרוץ ולשחרר בדפיקות - מומלץ עם חימום. (ייתכן שיש עוד דרכים)
לפני שאתה ממשיך נסה לרשום כאן מה אתה רוצה\מתכוון לעשות ואילו כלים יש לך ונוכל לתת הכוונה יותר מדוייקת לפעולות.
 
			
			הבורג השני הוא גם של השמן ואני לא מתכוון לפתוח אותו סתם אם אני לא יצליח ולפתוח את הבורג האכול. ולגבי החימום והקירור של המקום אני לא מתעסק בדבר כאלו אין לי כלים כאלו ואני לא רוצה לעשות סדק במנוע