כמו שציינו פה - השמן מאבד מתכונותיו עם הזמן ועם השימוש ובייחס גם לאקלים ולעבודה.
כלי עומד - שמן סופח לחות שלא משתחררת כי לא מניעים אותו
רכיבה מאומצת - מקצרת את חיי השמן (מאמץ גבוה = חום גבוה)
רכיבה בתנאי אבק/זיהום - מקצרת את חיי השמן
רכיבה בעומס חום - מקצרת את חיי השמן
בגדול: אופנוע של חובב מצערת בב"ש יצטרך החלפות שמן תכופות יותר מאשר של אופנוע של רגוע מצערת במרכז.
שמן סינטטי מלא יחזיק יותר משמן חצי סנטטי והכוונה ביחזיק יותר זה ישמור על תכונותיו לאורך זמן יותר מאשר חצי סנטטי.
בגדול אם השמן שיש בכלי איכותי והכלי משמש לרכיבות רגועות ומטופל בזמן - אפשר לסחוב עד ל6K, אם אתה חושש שזה יקרה רק בעוד 7-8 חודש ומעלה, שווה לעשות רק החלפת שמן עכשיו. האידאל לטעמי בארץ הוא מינימום של החלפת שמן אחת בשנה (פלוס מינוס) אם הכלי לא מבצע את הק"מ הדרושים לטיפול, מכיר כלים שמגיעים פעם ב 3 שנים כי הם לא זזים מספיק. בכל מקרה אם אתה מחליט לסחוב תשתדל לפני שאתה חוזר לשימוש רגיל איתו להחליף שמן.