לא אוהב לצדד ביבואנים
אבל נראה לי שהם צודקים.
תשובתם הייתה שבעל האופנוע תיחזק בעצמו ולא דאג להחליף את הגומיות (דאמפרים) ומשם הכשל.
לתחושתי (זו רק תחושה אז יתכן שאני טועה) שהם צודקים.
Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
נתקלתי.
הפוסט המקורי:
https://www.facebook.com/groups/1422...63184720613860
תגובת היבואן:
https://www.facebook.com/groups/1422...3376280594704/
![]()
לא אוהב לצדד ביבואנים
אבל נראה לי שהם צודקים.
תשובתם הייתה שבעל האופנוע תיחזק בעצמו ולא דאג להחליף את הגומיות (דאמפרים) ומשם הכשל.
לתחושתי (זו רק תחושה אז יתכן שאני טועה) שהם צודקים.
Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
ממתי צריך להחליף דאמפרים ב-19 אלף ק"מ?!
אלא אם פספסתי משהו, ובעל האופנוע פירק אותם על דעת עצמו - אז מדובר ברכיב שאין שום סיבה שישחק ב-19 אלף ק"מ, והבעלים לא אמור להניח שהרכיב נפגם.
אם הוא לא התעסק באיזור הזה ולא החליף שרשרת - אין שום סיבה שיבדוק האם הדמפרים פגומים וירוץ להחליף אותם.
קיצר, נשמע כמו "איכות סינית במיטבה". אולי לא של הג'אנט, אבל של הדמפרים - בהחלט.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
בנוסף ההתעקשות על צמיג גמור לא ממש ברורה לי ומראה שהם מחפשים דברים שלא קשורים כדי להכפיש את הלקוח.
גם לא מובן, הגומיות שחוקות או לא היו בכלל?
לי זה נראה שהג'נט נשבר והבחור רכב ככה כמה קילומטרים מה שגרם לגומיות להיקרע ולעוף.
מי שמוכר כלי סיני צריך להיות חכם לא צודק, היו צריכים לבלוע את הצפרדע בכל מקרה.
בהתחלה גם הרמתי גבה
לא זוכר שהחלפתי אי פעם דמפרים.
מה שראיתי בפייס שישנן סליב גומי סביב הברגים שמקבעים את הגלגל"ש.
כנסו לפוסט יתכן שאני טועה.
Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
היבואן צודק, הגאון ניסה לטפל בעצמו בכלי והניח (או שניסה לחסוך) שאין צורך בדמפרים.
שיקח אחריות על המעשים שלו.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
הלקוח ממש לא תמיד צודק אבל..
"נמצאו הוכחות״ ואז פוסט כל כך ארוך אבל בלי מלה על מה מצאו.
האמת לא זאת הבעיה, אלא שבן אדם מכניס כלי למוסך ובמקום להתעסק בתקלה מחפשים הוכחות אם אולי הוא עשה או לא עשה משהו שבגינו אפשר להתנער ממנו.
כן מצאו לנכון לפרט מצב הצמיגים הלא תקין לכאורה, שרק מחזק את התחושה שחיפשו להכפיש את הלקוח, למרות שברור שלתקלה הספציפית הזאת אין לכך קשר.
"המשיך לסוע ללא החלפה של הגומיות השחוקות"
"המחסור בגומיה גרם לפגיעה קשה"
שיחליטו שם על איזה קו הגנה הם הולכים![]()
"בנוסף חשוב לציין שהאופנוע לא טופל בעבר אצלנו במוסך המרכזי ואיננו קיים במאגר" אומר את הכול, כל שאר הדברים (צמיג\שרשרת וכו' ) בא לחזק את ההזנחה בטיפול בכלי.
לא משנה כרגע באם בעל הכלי טיפל בעצמו או שהגיע למוסך מדרכה וטיפל שם, עצם הפוסט של בעל הכלי שלא כולל כלום מלבד "גלגל נשבר באמצע רכיבה" ודגם הכלי אומר דרשני... הרי תמיד הכלי אשם.
הייתה תקופה שאם היית מחליף אגזוז למכונית למשל והיו מתנערים מאחריות אם הייתה תקלה בכל מקום אחר ברכב, אפילו במזגן או תיבת הילוכים. עד שהיה איזה תקדים משפטי שהמוסך צריך להוכיח שלהחלפה, טיפול עצמי/לא מורשה וכו׳ יש קשר ישיר לתקלה.
פה יש במקרה הטוב עדויות נסיבתיות, שרשרת, צמיגים.. טוב שלא אמרו שגם הכלי לא היה שטוף.
לא יודע מה היה או לא היה, אבל התגובה של היבואן לא ברמה. האמת עדיף במקרים כאלה לשתוק.
ראשית דאמפרים נמצאים בכל אופנועי הכביש, בכל היפנים שאני מכירים מדובר בחלק ללא תחזוקה.
בכלי מסלול גם יש דמפרים עם החלפה של הדאמפרים בפרקי זמן ידועים - אבל שוב שם מדובר בכלי מרוציםץ
שנית לא כ"כ הבנתי את טענת היבואן.
הטענה של היבואן היא שהאפנוע יצא את שערי החברה ללא דאמפרים בגלגל האחורי,
ולכן כתוצאה מחוסר תחזוקה נשבר החישוק האחורי.
זאת טענה מעט מפתיעה.
זה שקול לאמר שהאופנוע יצא ללא שמן מנוע וכתוצאה מכך שהאופנוע לא תוחזק המנוע נתפס.
שלישית היבואן צועק חמס על הזנחה ומצביע לגלגל אבל הגלגל לא מציג שחיקה יוצאת דופן לפחות כזאת שיש לה קשר להלמים שיקבל החישוק - ראה וידאו.
שלוש אם משהו רצה לדעת למה לא להתקרב לאופנועים איטלקיים - מספיק לקרוא את תגובת היבואן ולהתבונן בגומיה העלובה שמגיעה על הבאנלי ,בכלי יפני או אירופאי מתוצרת סבירה זה לא היה עובר.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
משהו בכל הסיפור הזה לא מסתדר לי.
ב19 אלף קילמוטר אין שום תחזוקה ראויה לציון, אפילו באופנוע הזה עם מרווח הטיפולים המצחיק שלו (לפי הספר רכב כל 3 אלף בדיקות וכל 6 החלפות שמן/פילטר/פלאג).
בOWNERS MANUAL אין מילה על הגומיות האלה, וזה לא נשמע לי הגיוני בשום צורה, אפילו באופנוע סיני, שיש צורך להחליף את הגומיות האלה באופן מתוזמן או אפילו יזום.
טענות היבואן על הזנחה במקרה הזה שוות לתחת וחבל שהם בחרו להגיב ככה.
השאלה המעניינת היחידה פה לטעמי היא האם הגומיות האלו נעלמו לפני או אחרי התקלה? דהיינו, יש מצב שהגלגל נשבר והגומיות עפו כבר אחרי שהתושבת של הגג"ש יצאה החוצה. או שהגומיות פורקו ע"י הבעלים מסיבה כלשהי והגלגל נשבר כתוצאה של נסיעה בלעדיה?
זה לא נשמע לי סביר בשום צורה שניתן היה ליסוע עם האופנוע ללא הגומיות האלו, החופש בין תושבת הגג"ש לג'אנט היה יוצר אפקט מזעזע, אפילו הרוכב הכי חאפר בעולם היה מרגיש. מה שכן ייתכן זה שהמנגנון הורכב ללא הגומיות ונשבר מיד עם תחילת נסיעה והלקוח ניסה לזרוק את זה לפתחו של היבואן. מה שמביא אותי לשאלה - למה פורק המנגנון אם לא על מנת להחליף שרשרת או גלגל, מה שביבירור לא נעשה כי שניהם הגיעו למוסך היבואן במצב חרבנה.
גם אם נניח שהגומיות האלו אכן נשחקות כ"כ מהר שצריך להחליף אותן תוך פחות מ20 אלף ק"מ, וזה מצויין בהנחיות הטיפול שהיבואן מפיץ - עדיין התגובה שלו לא משהו. פשוט ניתן היה לרשום שהלקוח לא קיים את ההנחיות בטיפול באופנוע הספציפי ואלו הן ההשלכות, לא צריך לנסות להכפיש את הלקוח על הזנחה כשבבירור אין קשר.
בקיצור, אלא אם הלקוח הרכיב את המנגנון ללא גומיות בעצמו ומיוזמתו - היבואן פישל.
ואם כן - בכל מקרה התגובה עלובה למדי.
עריכה ותוספות
אחרי חיטוט בפוסט המקורי וכל השרשור סביבו -
יש סיכוי טוב שהתקלה נגרמה עקב התקנה לקויה של הגלגל האחורי ע"י הלקוח או מישהו אחר שטיפל באיזור (החליף צמיג למשל).
יש בחור שציין שהחליפו באופנוע שלו צמיג אחורי במקום לא משהו והרכיבו לא טוב, מה שגרם לבלאי של הגומיות. בביקור שלו במוסך המרכזי עלו על הבעיה והחליפו אותן, ככה שזה בהחלט אפשרי שהתקלה נבעה מתחזוקה לקויה של הלקוח.
אם זו אכן הסיטואציה, היבואן בסדר מבחינה טכנית, אבל התגובה שלו לא משהו בכלל.
וכן, תמוה שאפשר בכלל להרכיב גלגל אחורי בדרעק הזה בצורה שתגרום לכזו שחיקה. WTF?
נערך לאחרונה על ידי Vaderom; 10-11-2020 בשעה 23:13.
אני לא בא לצודד באחד מהצדדים אבל.
בתור מכונאי שעובד מספיק שנים בענף. יצא ויצא לי להיתקל אצל כל היצרנים ובדגמים שונים של אופנועים וקטנועים. במצב של נזקים שלא הגיוניים בכלל שנגרמים המון לפני הזמן שהחלק אמור להתקלל להתבלות שאני יוכל להגדיר את זה בתור בלאי סביר. בחלק מהפעמים זה קורה בגלל פאק בייצור. (וקצת חוסר מזל) אבל מנגד לרוב קוראים בעיות כאלה לאופנועים בגלל לקוחות ורוכבים חולגיאנים שמשחיתים את האופנוע. ואני לא מבין למה. חלק מהרוכבים האלה פשוט דביילים וכלום לא יעזור. וחלק חושבים שיש אחריות לכלי והכלי חדש אז אפשר להרוג אותו ולא יקרה לו כלום. ויש את הסוג האחרון שסתם מתקמצנים וחושבים אולי שבלי לטפל אפשר לרכב וזה חבל על הכסף לטפל בכלי. והלקוחות האלה לרוב מוצאים איזה מוסך זול שיזרום איתם בזול ועוזר להם לקלקל את הכלי אבל בזול...
במקרה שעכשיו אנחנו רואים יש מצב שזה פאק נקודתי בכלי הזה. אבל איפה הרוכב שמרגיש מכות מהגלגל האחורי בתחילת נסיעה? שומע רעשים של מתכת מוזרים? מה אין מוסכים בישראל? גם לא חסרים מוסכים זולים.