מריח לי כמו השסתומים של הוורסיס.
לא תמוה בכלל אם אתה לוקח בחשבון חוסר מקצועיות\הבנה...
כרגע אין הרבה אופציות, אז לפני שכולם מתחילים לצדד בכל צד:
- חובת הוכחה חלה על שני הצדדים ובנתיים רק צד אחד היה יותר אינפורמטיבי, אל תצפו שכל בעל מוסך יידע להוציא התנסחות של עורך דין בפייסבוק.
- לא מצויין איזו יד הכלי, אם הכלי יד ראשונה קשה להאמין שלא יעלו על זה בהרכבה או בבדיקה שלפני מסירה\אחד הטיפולים ולכאורה אין הוכחה על טיפולים.
- באם הכלי יד שניה אזי ייתכן שזו אשמת הלקוח\ מוסך הנוכחים באם הכלי היה תקין אצל הבעלים הראשון.
- באם הבעלים קנה אותו יד שניה יש סיכוי שעיניין התחיל עם הבעלים הקודם שטיפל בו באופן לקוי.
המצב האחרון (כהרחבה למה שARIEL1985 כתב) זה מצב שנתקלתי בו הרבה פעמים עם אופנועים שונים שבהם הקונה לא לוקח את הכלי לבדיקה ומסתמך על המילים היפות של המוכר ומגלה אח"כ שקיבל חתול בשק ואז המוכר יגיד לו "אצלי הוא היה עשר" או "מה אחי זה חרא סיני... דבר עם החברה..."
ולגבי "טיפול דאמפרים": מגדילי ראש בודקים אותם עם כל פירוק גלגל ואם צריך אז מגרזים.
היה לי כמה וכמה אופנועים שיש בהם גומיות בנאבה של הגלגל האחורי. האמת, לא חושב שהיה לי אופנוע בלי כאלה, זה עד כדי כך בסיסי.
האופנוע היחיד שאי פעם דרש התעסקות איתן זה GPX בן 25 שנה (הוא היה בן 20 אז, פייר) שהן התייבשו קצת מרוב גיל וההמלצה בפורום האמריקאי הייתה להכניס ספייסרים מפלסטיק של חד"פ בין הגומיות לתושבת גג"ש כדי להמעיט את החופש בפתיחת גז. עשיתי את זה ומאז לא הייתה שום בעיה.
יש לי אופנועים בלי 20-25 שנה עם מאות אלפי קילומטרים שלא דורשים שום נגיעה בספייסרים האלה ואני מתקשה להבין איך אפשר בכלל להרכיב את הגלגל בצורה שהספייסרים לא יתיישבו טוב, באמת, זה גיאומטרית לא מסתדר.
לא מאמין שהTRX, כמה סיני שהוא לא יהיה, דורש לגעת בגומיות האלה יותר מאופנוע יפני מקביל בן זמננו, שזה בערך פעם בחיי האופנוע, במקרה הרע.
על פניו זה נראה כמו פשלה של הלקוח בתחזוקה, פייר. לא ברור לי איך אפשר היה ליסוע עם זה, אבל ראבאק, אנשים נוסעים בכל מיני צורות (יצא לי ליסוע כמה מאות קילומטרים עם קליפר תפוס, פשוט לא ידעתי אחרת)
אבל התגובה של המוסך מבאסת. יכלו לכתוב הרבה פחות ולקבל הרבה יותר ולצאת מקצועיים ולא מתלהמים.
אוקיי זה חדש לי.
אבל כן הדאמפרים לא נראים כשייכים לאופנוע איכותי בייצור סדרתי.
מעבר לזה אפשר להוסיף שהנזק כנראה לא רק בגלגל האחורי אלא בתיבת ההילוכים.
הדאמפרים נועדו להגן על התיבה וכל ה RUNNING GEAR ממכות העברת כח בכניסה של מצערת.
ואם כבר באופנועי שטח למיטב זכרןני יש גם דאמפרים שמשולבים בסל המצמד.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
בכל סלסלת קלאץ יש קפיצים כדי לתת שיכוך (לא אלו שלוחצים על הפלטות) הדאמפרים בגלגל עוזרים גם לחיי השרשרת.
עדיין לא מובן לי איך הם טוענים שהם היו שחוקים וזה היה באחריותו להחליף אותם.
אף מוסך לא חושב על לבדוק דאמפרים כתחזוקה מונעת ואני שמטפל בבית מעולם לא נתקלתי שהם צריכים טיפול (אני מביא למוסך את הג'נטים להחלפת צמיגים)
בהחלט, רק שזה מאשים וזה מתגונן בלהאשים חזרה ובגדול זה מפספס מהמקצועיות, מהנתונים, ובכלל מהשיח עצמו בנושא.
החלפתי פעם אחת גומיות עגולות לאחר שנגזרו הברגים עצמם שתופסים את הגג"ש האחורי בקליבלנד 250, עד היום לא יודע איך הוא גזר אותם אבל בהתחשב שהכלי "סיני" זה עוד בסדר יחסית ל"עייפות החומר" וגם זה קרה אחרי כמה שנים טובות.
במוסך הקודם המכונאי הראשי היה בודק ומגרז באם צריך (לרוב כאלו סטייל ה GPX מאשר עגולים). הגירוז מאריך להם את החיים, בפועל מחליפים איך שיש קצת חופש למעט אם יש אופציה כמו הנ"ל (שעובדת מצויין גם בכלים אחרים).
בעבר שמעתי שמועה שהוציאו בדו"שים את הגומיות כדי לקבל קצת יותר כוח בגלגל האחורי, לא ברור לי עד היום באמת מה עשו ואיך עשו ואם עשו, וכנראה הכוונה היתה על להחליף ג'נט לכזה בלי שיכוך. לא רואה אופציה אחרת שלא נגמרת בנזק לג'נט או לכלי אם זה רק להסיר את הגומיות וסע.
קצת מבאס שאי אפשר יותר לראות את הפוסט וכיצד זה מתפתח.
אגב, גם אני למדתי מהפורום של ה GPX את הטריק הנ"ל![]()
זה לא נראה שהם טוענים שהדאמפרים שחוקים אלא יותר שהוא הוציא אותם כי הם פשוט לא קיימים.
אם אתה תסתקל על חשוקי AFTER MARKET אתה תראה שיש מעט מאד מהם שמשתמשים בדאמפרים המקוריים כי המקורי יחסית כבד וגדול. ולכן החישוקים מגיעים
עם דאמפרים קטנטנים בהשוואה למקור, ואת אלה צריך להחליף באינטרוול מסויים.
אבל...שוב כאן זה נראה שהדאמפרים נעלמו בסגנון האטרפרייז סקוטי בין מי אפ שאומר שהם לא התקנו ע"י היצרן וזה פשוט בדיחה עצובה.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
בטנרה 660 2008 ומעלה צריך להחליף דמפרים כל פעם שמחליפים שרשרת וגלשגש שזה יוצא בערך כל 18 אלף ק"מ.
אני הגעתי למצב שהדמפרים הפכו לאבקה.
קשה להאמין ששחיקה של דמפר תגרום לכזה נזק.
בסופו של דבר כמו שנאמר זה מקרה קלאסי של חכם יותר מצודק. גם אם זה נכון שהדמפרים הם הגורם , באופנוע מודרני של היום בטח בסגמנט הזה אין צורך בהחלפה כזו דחופה, אם נכון שהוא הוריד , גם עליהם לבדוק ולהוכיח שהוא נסע עללא דמפרים מספיק זמן. זה לא נראה מקרה של רוכה שקח את האופנוע למסע ראלי במדבר ללא דמפרים.
ועוד בעיק ליבואן קטן שמתתמודד עם מותג שמסתתר תחת הצל הגדול של איכות סינית (+איטלקית שלא ידעה יותר מדי איכויות בפני עצמה) , היה צריך לתת לדעת להכיל את המקרה.