המסקנה מהפיצ'רים של המערכת שצריך להדליק אורות, לרכב מהר ביחס לתנועה ולהביט יותר במראות. את מספר הפעמים שעקפו אותי בהפתעה אפשר לספור על יד אחת.
לצערי לחברה הזאת אין כל סיכוי. רעיון עצמו לא מקורי. יותר מזה - יש כבר ממושים סיניים (INNOV לדוגמא). כמערכת אפטר-מרקט היא לא נוחה במיוחד - מספיק לקרוא תגובות קודמות. ולהכנס כ-factory fit אין להם שום סיכוי: כאמור רעיון לא מקורי ומימוש לא כזה מדהים.
לדוקאטי יש כבר מערכת מבוססת LIDAR בדגמים החדשים.
המסקנה מהפיצ'רים של המערכת שצריך להדליק אורות, לרכב מהר ביחס לתנועה ולהביט יותר במראות. את מספר הפעמים שעקפו אותי בהפתעה אפשר לספור על יד אחת.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
מערכות מקוריות עובדות הרבה יותר יעיל ממובילי. במקום צפצוף במעבר נתיב יש רטט בהגה. לגבי שמירת מרחק ההתראה מגיעה כשבאמת צריך אותה כי ברגע שמרימים את הרגל מהגז המערכת מבינה שראית את הסכנה ולא מצפצפת. כשהיא מצפצפת זה כי באמת צריך.
התיקון היגוי באמת לא נעים ובהרבה מקרים גם לא פועל. את הבלימה האוטונומית עדיין לא יצא לי להרגיש.
מה מתאים לכל רוכב, זה בכלל לא ויכוח, יש רוכבים שונים עם דרישות שונות ויש גם כאלה שרכבו עם המערכת ומרוצים מאוד מאיך שהיא נבנתה ועובדת בפועל.
ההתרעות שתיארת- התממשקות לדיבורית והתרעה אחורית, כבר בפיתוח אצלינו ביחד עם התרעות נוספות ופיצ'רים מתקדמים אחרים שיהיו באפליקציה שלנו ויספקו חווייה לרוכב.
נשמע שעשיתי טעות כשהצטרפתי לחברה, אשמח אם תוכל לשלוח לי (לינקים, אפשר בפרטי) תגובות קודמות עליה.
ההשוואה לINNOVV היא לא מעשית, כי צמד מצלמות, טוב ככל שיהיה, לא מספק אפילו רבע מהפיצ'רים של ריידויז'ן, שהקלטה אוטומטית היא הבסיס שלה והיא מערכת בטיחות, לא מצלמות דרך בלבד.
דוקאטי לא לבד, גם BMW הכריזו שיכניסו מערכת מבוססת חיישנים שונים, אבל זה יהיה רק בדגמי סופר פרימיום, חלקם בכלל עתידיים, ורק במצב של ACC בפעולה, בכמה כבישים בישראל אתה רואה את עצמך מפעיל ACC ועוקב אחרי רכב כדי שהמחשב ישלוט לך על הגז והברקס? הם לא המציאו שום דבר, זו מערכת ACC של BOSCH שכבר הודיעה שלא תעבוד בפניות או מול עצמים עומדים (רכבים בפקק, או רכב תקוע), אז כמה זה שימושי? נדע בעתיד.
גבע מריידויז'ן.
רכיבה מודעת ולהיות בשליטה מלאה, זה הכי טוב, אין ספק בכלל. הבעיה מתחילה כשהנהג ברכב לפניך פספס את הפניה כי לא הבין מה הווייז רוצה ואז הוא דופק ברקס או מכניס לרברס כי על ה*ין כל שאר הרכבים (בישראל כמו בישראל) או מקסימום חותך 2-3 נתיבים כדי להצליח לחתוך את הזברה ולהגיע לנתיב שלו...
תודה אביעד על הסיקור ותודה לכל המגיבים, אנחנו אוהבים פידבק ומעריכים ביקורת בונה עד מאוד. השתדלתי להתייחס לחלק מהשאלות והטענות שעלו בתגובות.
המערכת נבנתה ופותחה לאורך 3 שנים ועם המון רוכבים שייעצו בשלבים כאלה ואחרים על אופן העבודה שלה ועל איך היא צריכה להתנהג. לכולנו כאן ברור שאוטו ואופנוע, נהג ורוכב, שונים כמו שמים וארץ בדרך ההתנהגות ובצרכים וכך גם פותחה המערכת.
יש המון דעות קדומות על מערכות אחרות שמגיעות מעולם הרכב ומציקות ומצפצפות, המערכת שלנו נבנתה כך שהיא לא תגנוב פוקוס מהנהג, אלא תעזור לו לקבל החלטות קריטיות בזמן אמת ותגרום לו להיות מודע יותר למה שקורה בסביבתו. ברור לנו שהמערכת לא מתאימה לכולם ואנחנו לא מנסים לשכנע אף אחד, רק לתת מידע ולדייק בעובדות.
שם פה סרטון קטן מאחת הרכיבות שלי שמטרתה להראות את ההתנהגות בכביש עמוס יותר ובכביש פתוח
https://youtu.be/8eyEA374Mbw
תודה שהגבתם וקראתם את הסיקור,
גבע מריידויז'ן.
אכן, לפי הסרטון שצירפת המערכת נראית הרבה פחות מציקה ממה שדמיינתי.
אישית- אהבתי מאוד את הפיצ'ר שמתריע כשעוקפים אותך, זה נחמד מאוד.
פחות הבנתי את הקטע של אזהרת שמירת מרחק. כל פעם שיש רכב מלפנים האור האדום דולק. נראה לי (שוב, אישית) מיותר לגמרי.
בכל מקרה, שיהיה בהצלחה והסרטון שצירפת זה משהו שהיה חסר בכתבה.
לא הבנתי מה רצית להגיד פה. שני מערכות הן מבוססות מצלמה (vision-based), כנגד מערכת מבוססות מכ"מ. זה לא חשוב למי יש יותר פיצרים, כי יש גבול מה אפשר להסיק מניתוח תמונה של מצלמה אחת.
שים לב שאין כאן השוואה כלשהי בין מערכות - רק רציתי להצביע על ממושים מתחרים של אותו רעיון, גם בלי הצלחה מסחררת.
למערכת ב-TIER1 יש יתרון עצום בחיבור ל-CANBUS ודרכו לכל מחשבי אופנוע. כך גם אפשר להפוך מערכת כזאת לאקטיבית
בטויוטה שלי זה עובד מצוין, גם במהירויות נמוכות.
אני מאחל לכם הצלחה. באמת.
אני בדקתי את המערכת בגשם השני השנה, למצלמות יש ציפוי הידרופובי שדוחה מים כך שאין טיפות שמסתירות, כמובן שקשה לרכב. אם אתה לא מצליח לראות בגלל תנאי מזג האויר, גם למצלמה יהיה קשה, צריך לקחת את זה בחשבון. חשוב לשים לב שסופה, אתה לא בדיוק רוכב כמו בקיץ, אלא בזהירות יתרה והפעלת עזרים שיגרמו לך לבלוט בכביש.
לגבי אור קבוע לשמירת מרחק- זה אכן ניתן לשינוי. מה שאתם רואים בוידאו זה "רגישות" ממוצעת של המערכת, היא מתריעה כשהרוכב מתקרב לכדי 0.5 שניות מפגיעה ברכב שלפניו, זה תלוי מרחק ותלוי מהירות. זה לא יעבוד במהירות נמוכה, כמו שראיתם בסרטון, אבל כל רוכב יוכל להגדיר את רמת הרגישות שהוא רוצה לפי סוג הנסיעה וסגנון הרכיבה שלו, באמצעות האפליקציה.