עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 47

אשכול: בנובמבר: 6 הרוגים על דו-גלגלי

צפייה משולבת

  1. #1
    עורך ראשי FullgaZ הסמל האישי של אביעד אברהמי
    תאריך הצטרפות
    Sep 2011
    הודעות
    3,340

    בנובמבר: 6 הרוגים על דו-גלגלי

    נובמבר היה חודש קשה נוסף, עם שישה הרוגים על כלים דו-גלגליים; 65 רוכבים נהרגו מתחילת 2020, שעלולה להיות שנת שיא שלילי נוסף מבחינת הרוגים על אופנועים וקטנועים; הפרטים והתאונות הקשות - באייטם המצורף.

    http://fullgaz.co.il/%d7%91%d7%a0%d7...2%d7%9c%d7%99/

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    תסלחו לי על התגובה אבל...
    חוץ מ"קייס מס' 2" שנפל על נהג רכב בן של אלף *ונות, כל השאר נהרגו כתוצאה מטמטום.
    לא מזיל עליהם דמעות.

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי 600 ירושלמי צפיה בהודעה
    תסלחו לי על התגובה אבל...
    חוץ מ"קייס מס' 2" שנפל על נהג רכב בן של אלף *ונות, כל השאר נהרגו כתוצאה מטמטום.
    לא מזיל עליהם דמעות.
    נכון, אבל זה לא יישנה בסוף שיחליטו לעלות עוד את מחירי הביטוח כי רוכבים נהרגים פי 5 מהחלק היחסי שלנו בכביש.
    או שידחפו לנו קורס נהיגה מתקדמת ב-600₪ שיהיה חובה.
    או גם וגם.

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    ציטוט נכתב במקור על ידי matanbar26 צפיה בהודעה
    נכון, אבל זה לא יישנה בסוף שיחליטו לעלות עוד את מחירי הביטוח כי רוכבים נהרגים פי 5 מהחלק היחסי שלנו בכביש.
    או שידחפו לנו קורס נהיגה מתקדמת ב-600₪ שיהיה חובה.
    או גם וגם.
    מה השתנה? מה שהיה הוא מה שיהיה. אם אתה חושב שפעם היינו נהרגים רק פי 2 מהחלק היחסי שלנו בכביש - אז לא.

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי mudale222 צפיה בהודעה
    מה השתנה? מה שהיה הוא מה שיהיה. אם אתה חושב שפעם היינו נהרגים רק פי 2 מהחלק היחסי שלנו בכביש - אז לא.
    בשנת 2019 היחס עמד על 19% (68 רוכבים מסך כולל של 349 הרוגים).
    בשנת 2018 היחס עמד על 13% (44 רוכבים מסך כולל של 316 הרוגים).
    בשנת 2017 היחס עמד על 16.7% (61 רוכבים מסך כולל של 365 הרוגים).
    בשנת 2016 היחס עמד על 11.5% (43 רוכבים מסך כולל של 371 הרוגים).

    השנה נראה שהיחס יהיה באזור ה-25%.

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של כRובי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    על הגז
    הודעות
    851
    ציטוט נכתב במקור על ידי matanbar26 צפיה בהודעה
    בשנת 2019 היחס עמד על 19% (68 רוכבים מסך כולל של 349 הרוגים).
    בשנת 2018 היחס עמד על 13% (44 רוכבים מסך כולל של 316 הרוגים).
    בשנת 2017 היחס עמד על 16.7% (61 רוכבים מסך כולל של 365 הרוגים).
    בשנת 2016 היחס עמד על 11.5% (43 רוכבים מסך כולל של 371 הרוגים).

    השנה נראה שהיחס יהיה באזור ה-25%.
    אני חושב ש-Mudale222 התכוון להרוגים ביחס לכמות האופנועים בכביש. הרכבים הדו גלגליים בישראל הם רק 4% בערך מסך צי הרכב במדינה.
    בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
    אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).

    הכרובלוג
    יום מסלול - המדריך המלא

  7. #7
    בסך הכל נהרגו נהרגו על כבישי ישראל מתחילת השנה 271 בני אדם, מה שאומר שרוכבי דו-גלגלי מהווים כ-24% מההרוגים על הכבישים עד כה בשנת 2020, וזאת למרות שחלקם היחסי על הכבישים עומד על כ-5%. כלומר, רוכבי דו-גלגלי נהרגים כמעט פי חמישה מחלקם היחסי על הכבישים


    אלא אם אני מפספס כאן משהו, רוכבים נהרגים הרבה יותר מפי 5 מהחלק היחסי שלהם בכבישים.
    בתאונת אופנוע לרוב מעורב רוכב יחיד על הכלי ובמיעוט מהמקרים גם מורכב, לעומת תאונות רכב שבהן לרוב מעורבים מספר נוסעים ובמיעוט מהמקרים נוסע אחד.
    ככה שהיחס בין סך הרוגים בתאונות אופנוע לסך ההרוגים בתאונות דרכים לא משקף את המציאות.
    היחס הרלוונטי הוא בין סך תאונות האופנוע הקטלניות לסך התאונות הקטלניות. אפשר להניח שבבדיקה כזו, המעורבות של אופנועים בתאונות קטלניות גדולה בהרבה מפי 5 מחלקם היחסי במספר כלי הרכב כולל.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי 600 ירושלמי צפיה בהודעה
    תסלחו לי על התגובה אבל...
    חוץ מ"קייס מס' 2" שנפל על נהג רכב בן של אלף *ונות, כל השאר נהרגו כתוצאה מטמטום.
    לא מזיל עליהם דמעות.
    לא הייתי משתמש בטון תקיף כ"כ לכל המקרים האלה... אנשים מטבעם עושים טעויות, ועל גבי אופנוע - הטעויות האלה עולות יותר. חלק מהתאונות העצמיות כאן הן כנראה תוצאה של שיקול דעת מוטעה, היסח דעת, מיומנות לקורה בחסר - וחבל שזה עולה בחיי אדם.
    בשורה התחתונה, אתה צודק. מתוך 6 תאונות קטלניות, 5 הן תאונות עצמיות - 4 ללא סיבה נראית לעין, והחמישית - תוצאה ודאית של השתוללות נטולת רסן. היחידה שאינה עצמית - אולי ניתן היה למנוע אותה ברכיבה הגנתית וזהירה יותר.
    עוד חודש שבדומה לחודשים הקודמים - מראה שרוב הבעיה היא אצלנו, הרוכבים - וכדאי שנתחיל (כציבור, אם אפשר לקרוא לנו ככה) לקחת אחריות על הרכיבה שלנו כדי לחזור הביתה בשלום. וזה במקום לתלות את האחריות ברשיות, בנהגים, בתשתיות ובכל דבר אחר שהוא לא אנחנו בעצמינו.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    זה ידוע?
    ובנוסף, מכיון שיש הבדל משמעותי בסיכוי לתאונה קטלנית בקרב אופנועים מאשר בקרב רכבים, הרי ששינוי לא מאד משמעותי ביחס הדו גלגלי, יכול לגרור שינוי די משמעותי ביחס ההרוגים.
    מכירות הדו גלגלי היו יציבות בשנים האחרונות (ירידות קלות או עלויות) ומכירות הרכב לדעתי נשארו זהות או עלו ולכן היחס נשאר די זהה.

    עלייה אבסולוטית כן.
    עלייה בסיכוי לתאונה קטלנית - לחלוטין לא ברור. זו הפואנטה.
    אם היחס היה דומה לשנים האחרונות הייתי מסכים איתך, אבל הייתה קפיצה בכל המדדים שנמדדים (כמות אבסולטית, אחוז מסך ההרוגים והיחס בינהם) ולכן המסקנה היא שזה לחלוטין ברור שיש עלייה בסיכוי לתאונה.
    עכשיו אפשר להתווכח על כמה ואיך, אבל המגמה ברורה והיא כלפי מעלה.

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של כRובי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    על הגז
    הודעות
    851
    ציטוט נכתב במקור על ידי matanbar26 צפיה בהודעה
    מכירות הדו גלגלי היו יציבות בשנים האחרונות (ירידות קלות או עלויות) ומכירות הרכב לדעתי נשארו זהות או עלו ולכן היחס נשאר די זהה.
    כן... אבל:
    ב-2012 כשחלה הרפורמה בביטוח חובה והמחירים ירדו בכ-30%, ומייד אח"כ ב-2014 כשההפרדה במיסוי בין קטנועים לאופנועים עברה למיסוי לפי נפח, השתנתה "העוגה" שמרכיבה את התחום הדו גלגלי. משוק שבו 85-90% מהכלים הם קטנועים, התחילה תזוזה לכיוון אופנועים.
    אם ב-2014 84.6% מהכלים היו קטנועים, הרי שב-2015 זה ירד ל-74.5%. ב-2016 כבר 70.4%.
    ב-2017 וב-2018 היה יחס הקטנועים סביב ה-64.5% מסך הכלים הדו גלגליים שנמכרו. השיא היה ב-2019 עם 63.1% קטנועים לעומת 36.9% מהכלים שהיו אפנועים. במספרים זה אומר עבור 2019: שנמסרו קצת יותר מ-11,000 קטנועים וכמעט 6500 אופנועים (לעומת 2014 בה נמסרו קצת פחות מ-2200 אופנועים)
    ב-2020, שנת הקורונה, המגמה התהפכה מעט - קצת יותר מ-66% מהכלים שנמסרו היו קטנועים.
    מה שאני אומר הוא: כמות הכלים שנמכרו אולי נשארה דומה פחות או יותר (בערך 14,000 יחידות בשנה ב-2014 עם שיא של קצת יותר מ-18,000 ב-2018), אבל יש הרבה יותר אופנועים בשוק. נכון, ניתוחי התאונות לא מפרידים בין קטנועים לאופנועים אלא מתמקדים בנפחים בלבד, ותאונות עירוניות קורות גם לקטנועים וגם לאופנועים, אבל כרוכבים אנחנו יכולים רק להעריך שתאונות בינעירונית הן בד"כ של אופנועים.
    לסיכום: יש פשוט יותר אופנועים שם בחוץ בשנים האחרונות. טיבעי, גם אם לא מבוסס עובדתית, יהיה לחשוב שהגידול בתאונות מגיע מזה.
    נערך לאחרונה על ידי כRובי; 02-12-2020 בשעה 06:22.
    בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
    אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).

    הכרובלוג
    יום מסלול - המדריך המלא

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    1,608
    ציטוט נכתב במקור על ידי כRובי צפיה בהודעה
    כן... אבל:
    ב-2012 כשחלה הרפורמה בביטוח חובה והמחירים ירדו בכ-30%, ומייד אח"כ ב-2014 כשההפרדה במיסוי בין קטנועים לאופנועים עברה למיסוי לפי נפח, השתנתה "העוגה" שמרכיבה את התחום הדו גלגלי. משוק שבו 85-90% מהכלים הם קטנועים, התחילה תזוזה לכיוון אופנועים.
    אם ב-2014 84.6% מהכלים היו קטנועים, הרי שב-2015 זה ירד ל-74.5%. ב-2016 כבר 70.4%.
    ב-2017 וב-2018 היה יחס הקטנועים סביב ה-64.5% מסך הכלים הדו גלגליים שנמכרו. השיא היה ב-2019 עם 63.1% קטנועים לעומת 36.9% מהכלים שהיו אפנועים. במספרים זה אומר עבור 2019: שנמסרו קצת יותר מ-11,000 קטנועים וכמעט 6500 אופנועים (לעומת 2014 בה נמסרו קצת פחות מ-2200 אופנועים)
    ב-2020, שנת הקורונה, המגמה התהפכה מעט - קצת יותר מ-66% מהכלים שנמסרו היו קטנועים.
    מה שאני אומר הוא: כמות הכלים שנמכרו אולי נשארה דומה פחות או יותר (בערך 14,000 יחידות בשנה ב-2014 עם שיא של קצת יותר מ-18,000 ב-2018), אבל יש הרבה יותר אופנועים בשוק. נכון, ניתוחי התאונות לא מפרידים בין קטנועים לאופנועים אלא מתמקדים בנפחים בלבד, ותאונות עירוניות קורות גם לקטנועים וגם לאופנועים, אבל כרוכבים אנחנו יכולים רק להעריך שתאונות בינעירונית הן בד"כ של אופנועים.
    לסיכום: יש פשוט יותר אופנועים שם בחוץ בשנים האחרונות. טיבעי, גם אם לא מבוסס עובדתית, יהיה לחשוב שהגידול בתאונות מגיע מזה.
    בהחלט משהו שדורש בדיקה למרות שהתוצאה הסופית הוא חסר משמעות.
    לא כי זה לא משנה, אלא כי זה המצב הנתון וגם אם הוא גרם לעלייה הוא לא ישתנה.

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    לא הייתי משתמש בטון תקיף כ"כ לכל המקרים האלה... אנשים מטבעם עושים טעויות, ועל גבי אופנוע - הטעויות האלה עולות יותר. חלק מהתאונות העצמיות כאן הן כנראה תוצאה של שיקול דעת מוטעה, היסח דעת, מיומנות לקורה בחסר - וחבל שזה עולה בחיי אדם.
    בשורה התחתונה, אתה צודק. מתוך 6 תאונות קטלניות, 5 הן תאונות עצמיות - 4 ללא סיבה נראית לעין, והחמישית - תוצאה ודאית של השתוללות נטולת רסן. היחידה שאינה עצמית - אולי ניתן היה למנוע אותה ברכיבה הגנתית וזהירה יותר.
    עוד חודש שבדומה לחודשים הקודמים - מראה שרוב הבעיה היא אצלנו, הרוכבים - וכדאי שנתחיל (כציבור, אם אפשר לקרוא לנו ככה) לקחת אחריות על הרכיבה שלנו כדי לחזור הביתה בשלום. וזה במקום לתלות את האחריות ברשיות, בנהגים, בתשתיות ובכל דבר אחר שהוא לא אנחנו בעצמינו.
    מסכים לחלוטין, אנשים עושים טעיות = רוכבים עושים טעיות, אבל רוכב מנוסה שמכיר את הכלי שלו מיומן ויש לו פיזיולוגיה בריאה עושה פחות.
    רוכבי GP מקצועיים, רוכבים במצבי קיצון וכאשר מתרחשת תאונה או מצב בלתי צפוי על המסלול, התגובות שלהם למצב מקצועיות ונהדרות,
    בדומה לטייסי קרב, למה? כי הם מיומנים מקצועיים קריי מחשבה ורוכבים נכון. שים לב שיש רוכבים שמועדים לתאונות יותר מרוכבים אחרים,
    פשוט כי שיקול הדעת שלהם לוקה בחסר, או הבנת המציאות שלהם שונה, או שהם רוכבים רכיבת אגו, או לא באמת מכירים את הכלי שלהם
    ושולטים בו. המון סיבות.

    אגב גם תיקון של שגיאת נהיגה של צד אחר היא עניין מקצועי ועניין של מיומנות.

    כשנדע לרכוב נכון ננטרל את תאונות האגו, "אבדן שליטה" רכיבה פרועה, וכד' נראה שכמות התאונות תצטמצם בהרבה. הנתונים המופעים
    בטבלה הזאת לא אומרים כלום רק מידע צהבהב.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של erani99
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    א.י.
    הודעות
    799
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    מסכים לחלוטין, אנשים עושים טעיות = רוכבים עושים טעיות, אבל רוכב מנוסה שמכיר את הכלי שלו מיומן ויש לו פיזיולוגיה בריאה עושה פחות.
    רוכבי GP מקצועיים, רוכבים במצבי קיצון וכאשר מתרחשת תאונה או מצב בלתי צפוי על המסלול, התגובות שלהם למצב מקצועיות ונהדרות,
    בדומה לטייסי קרב, למה? כי הם מיומנים מקצועיים קריי מחשבה ורוכבים נכון. שים לב שיש רוכבים שמועדים לתאונות יותר מרוכבים אחרים,
    פשוט כי שיקול הדעת שלהם לוקה בחסר, או הבנת המציאות שלהם שונה, או שהם רוכבים רכיבת אגו, או לא באמת מכירים את הכלי שלהם
    ושולטים בו. המון סיבות.

    אגב גם תיקון של שגיאת נהיגה של צד אחר היא עניין מקצועי ועניין של מיומנות.

    כשנדע לרכוב נכון ננטרל את תאונות האגו, "אבדן שליטה" רכיבה פרועה, וכד' נראה שכמות התאונות תצטמצם בהרבה. הנתונים המופעים
    בטבלה הזאת לא אומרים כלום רק מידע צהבהב.
    1- אף אחד פה ו 99.99% על הכביש הציבורי בארץ לא רוכבי MOTOGP !!!.. גם אלו שכן מתקרבים ליכולות טייסי קרב ועושים רכיבות מסלול תדיר לא חפים מטעויות. בני אדם 'תה יודע נו..
    2- ולא קשור לרכב נכון מול אגו, מלחמות ניאנדרטלים על הכביש מי יותר מהיר.זה פרופר אופי אישי ומשמעת עצמית !!!
    יש כאלו שרוכבים מצוין חדים ועם יכולות מדהימות, ועדיין עם אגו/רוכבים פרוע או דוחפים לקצה בכבישים הציבוריים (לאידע מה היה אז בתאונה של אביקם בטיול הכביש של מועדון האופנועים למשל ... דוגמא לרוכב מצוין++ עם רזומה ארוך ומדריך רכיבה, על כלי חדש.. ולמה היה שם כ"כ צפוף? - זה מעדות של מישהו שהיה בטיול הזה והיה מקדימה למזלו מדבוקת הרוכבים עם אביקם כשזה קרה), אבל יש כאלו שהרבה פחות מיומנים וממש לא בדיוק מיומנים בכל רזי הרכיבה ועם ניסיון מועט ברכיבה ספורטיבית כלשהי, אבל בלי אגו או שיש משהו אחר שמונע מהם לדחוף את עצמם והכלי לפינות (אי החשק להתחיל לאתגר את עצמם והכלי, רכיבה רגועה/תיור או שפשוט פחד/כל התשובות נכונות - כמוני למשל)
    ........................................ KKK-BITCH
    ......................... We Ride Together, We DIE Together
    ... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast

  14. #14
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    291
    הרלב"ד מדווחים על 63. איפה השניים הנוספים?

    אני יודע שאחד נהרג בשטח ביום הבחירות ולא ספרו אותו.

    מה לגבי השני?

  15. #15
    עורך ראשי FullgaZ הסמל האישי של אביעד אברהמי
    תאריך הצטרפות
    Sep 2011
    הודעות
    3,340
    ציטוט נכתב במקור על ידי 1122 צפיה בהודעה
    הרלב"ד מדווחים על 63. איפה השניים הנוספים?

    אני יודע שאחד נהרג בשטח ביום הבחירות ולא ספרו אותו.

    מה לגבי השני?
    אכן, אחד נהרג בשטח ביום הבחירות והוא לא נספר מכיוון שזה קרה על מסילת רכבת ולא על דרך לפי ההגדרה הרשמית.

    השני זו טעות של הרלב"ד שתתעדכן בדו"ח הבא אחרי שהפניתי את תשומת ליבם לעניין. צריך להיות 64.
    אם יש לך את הדו"ח של שבוע שעבר, תוכל לראות שהסיכום עומד על 62, ועל זה צריך להוסיף שניים נוספים שנהרגו בשבת האחרונה ומופיעים בדו"ח של השבוע.

אשכולות דומים

  1. באוקטובר: 5 הרוגים על דו-גלגלי
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 01-11-2020, 13:31
  2. 2019: שיא במספר הרוגים על דו-גלגלי
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 03-01-2020, 21:01
  3. תגובות: 86
    הודעה אחרונה: 06-11-2019, 14:36
  4. תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 07-12-2018, 11:23
  5. מה עדיף - דו-גלגלי או תלת-גלגלי?
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 09-01-2017, 08:04

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO