תסלחו לי על התגובה אבל...
חוץ מ"קייס מס' 2" שנפל על נהג רכב בן של אלף *ונות, כל השאר נהרגו כתוצאה מטמטום.
לא מזיל עליהם דמעות.
תסלחו לי על התגובה אבל...
חוץ מ"קייס מס' 2" שנפל על נהג רכב בן של אלף *ונות, כל השאר נהרגו כתוצאה מטמטום.
לא מזיל עליהם דמעות.
בשנת 2019 היחס עמד על 19% (68 רוכבים מסך כולל של 349 הרוגים).
בשנת 2018 היחס עמד על 13% (44 רוכבים מסך כולל של 316 הרוגים).
בשנת 2017 היחס עמד על 16.7% (61 רוכבים מסך כולל של 365 הרוגים).
בשנת 2016 היחס עמד על 11.5% (43 רוכבים מסך כולל של 371 הרוגים).
השנה נראה שהיחס יהיה באזור ה-25%.
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
נניח לצורך הדיון 5% מסך כלי הרכב ונניח שהמספר הזה לא השתנה מהותית בשנים האחרונות.
אז החישוב הוא אחוז הרוגים בפועל חלקי החלק היחסי בכביש.
בשנת 2016 היחס הוא פי 2.3.
בשנת 2017 היחס הוא פי 3.3.
בשנת 2018 היחס הוא פי 2.6.
בשנת 2019 היחס הוא פי 3.8.
השנה אנחנו נגיע ליחס של פי 5 (כנראה).
יש כאן בעיה.
יש נתונים שבלי להתחשב בהם, לא ניתן להסיק דבר מהמספרים מעל.
יש הבדל משמעותי במספר הנוסעים הממוצע ברכב, לבין מספר הרוכבים הממוצע על אופנוע.
אז כאמור לחלק מספר הרוגים של רוכבי אופנוע, במספר ההרוגים הכללי לא מהווה מדד מוצלח לייצג את הסיכוי להיות מעורב בתאונה קטלנית, אופנוע מול רכב.
אבל ניחא. לטובת הדיון בואו נקרא לסיכוי להיות מעורב בתאונה קטלנית "סלמתק", יהיה ערכו אשר יהיה עבור רכב ועבור אופנוע, אף שהאמור מעל משפיע על האמור מטה בהמשך.
עכשיו עולה שאלה חשובה.
לאורך השנים האחרונות, מה קצב הגידול של כלי רכב על הכביש, מול קצב הגידול של אופנועים על הכביש?
אם קצב הגידול היה זהה, או כמעט זהה בכל שנה - אז באמת אפשר להניח שה"סלמתק" של רוכבי אופנוע עלה לאורך השנים כי יחס ההרוגים שלהם עלה
(בהנחה שמספר הנוסעים ההממוצע ברכב-אופנוע נותר זהה) .
אם קצב הגידול של אופנועים על הכביש היה גדול מזה של רכבים לאורך השנים - אז בהכרח חלק (גדול מאפס ועד 100%) מהעלייה ביחס מספר ההרוגים של רוכבי אופנוע נובע מהשינוי ביחס הזה, ולא מגידול ב"סלמתק" של רוכבי אופנוע.
אם קצב הגידול של כלי רכב על הכביש היה גדול מזה של אופנועים לאורך השנים - ועדיין יחס ההרוגים של רוכבי אופנוע עדיין גדל גם הוא, אז אפשר להניח שה"סלמתק" של רוכבי אופנוע גדל הרבה יותר מהיחס שבא לידי ביטוי במספר ההרוגים.
בקיצור, צריך שמישהו ברלב"ד יעשה סדר וייתן תמונה ברורה, שנה אחר שנה, אחרת אנחנו משחקים בקקי.
בסך הכל נהרגו נהרגו על כבישי ישראל מתחילת השנה 271 בני אדם, מה שאומר שרוכבי דו-גלגלי מהווים כ-24% מההרוגים על הכבישים עד כה בשנת 2020, וזאת למרות שחלקם היחסי על הכבישים עומד על כ-5%. כלומר, רוכבי דו-גלגלי נהרגים כמעט פי חמישה מחלקם היחסי על הכבישים
אלא אם אני מפספס כאן משהו, רוכבים נהרגים הרבה יותר מפי 5 מהחלק היחסי שלהם בכבישים.
בתאונת אופנוע לרוב מעורב רוכב יחיד על הכלי ובמיעוט מהמקרים גם מורכב, לעומת תאונות רכב שבהן לרוב מעורבים מספר נוסעים ובמיעוט מהמקרים נוסע אחד.
ככה שהיחס בין סך הרוגים בתאונות אופנוע לסך ההרוגים בתאונות דרכים לא משקף את המציאות.
היחס הרלוונטי הוא בין סך תאונות האופנוע הקטלניות לסך התאונות הקטלניות. אפשר להניח שבבדיקה כזו, המעורבות של אופנועים בתאונות קטלניות גדולה בהרבה מפי 5 מחלקם היחסי במספר כלי הרכב כולל.
לא הייתי משתמש בטון תקיף כ"כ לכל המקרים האלה... אנשים מטבעם עושים טעויות, ועל גבי אופנוע - הטעויות האלה עולות יותר. חלק מהתאונות העצמיות כאן הן כנראה תוצאה של שיקול דעת מוטעה, היסח דעת, מיומנות לקורה בחסר - וחבל שזה עולה בחיי אדם.
בשורה התחתונה, אתה צודק. מתוך 6 תאונות קטלניות, 5 הן תאונות עצמיות - 4 ללא סיבה נראית לעין, והחמישית - תוצאה ודאית של השתוללות נטולת רסן. היחידה שאינה עצמית - אולי ניתן היה למנוע אותה ברכיבה הגנתית וזהירה יותר.
עוד חודש שבדומה לחודשים הקודמים - מראה שרוב הבעיה היא אצלנו, הרוכבים - וכדאי שנתחיל (כציבור, אם אפשר לקרוא לנו ככה) לקחת אחריות על הרכיבה שלנו כדי לחזור הביתה בשלום. וזה במקום לתלות את האחריות ברשיות, בנהגים, בתשתיות ובכל דבר אחר שהוא לא אנחנו בעצמינו.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
מכירות הדו גלגלי היו יציבות בשנים האחרונות (ירידות קלות או עלויות) ומכירות הרכב לדעתי נשארו זהות או עלו ולכן היחס נשאר די זהה.זה ידוע?
ובנוסף, מכיון שיש הבדל משמעותי בסיכוי לתאונה קטלנית בקרב אופנועים מאשר בקרב רכבים, הרי ששינוי לא מאד משמעותי ביחס הדו גלגלי, יכול לגרור שינוי די משמעותי ביחס ההרוגים.
אם היחס היה דומה לשנים האחרונות הייתי מסכים איתך, אבל הייתה קפיצה בכל המדדים שנמדדים (כמות אבסולטית, אחוז מסך ההרוגים והיחס בינהם) ולכן המסקנה היא שזה לחלוטין ברור שיש עלייה בסיכוי לתאונה.עלייה אבסולוטית כן.
עלייה בסיכוי לתאונה קטלנית - לחלוטין לא ברור. זו הפואנטה.
עכשיו אפשר להתווכח על כמה ואיך, אבל המגמה ברורה והיא כלפי מעלה.
כן... אבל:
ב-2012 כשחלה הרפורמה בביטוח חובה והמחירים ירדו בכ-30%, ומייד אח"כ ב-2014 כשההפרדה במיסוי בין קטנועים לאופנועים עברה למיסוי לפי נפח, השתנתה "העוגה" שמרכיבה את התחום הדו גלגלי. משוק שבו 85-90% מהכלים הם קטנועים, התחילה תזוזה לכיוון אופנועים.
אם ב-2014 84.6% מהכלים היו קטנועים, הרי שב-2015 זה ירד ל-74.5%. ב-2016 כבר 70.4%.
ב-2017 וב-2018 היה יחס הקטנועים סביב ה-64.5% מסך הכלים הדו גלגליים שנמכרו. השיא היה ב-2019 עם 63.1% קטנועים לעומת 36.9% מהכלים שהיו אפנועים. במספרים זה אומר עבור 2019: שנמסרו קצת יותר מ-11,000 קטנועים וכמעט 6500 אופנועים (לעומת 2014 בה נמסרו קצת פחות מ-2200 אופנועים)
ב-2020, שנת הקורונה, המגמה התהפכה מעט - קצת יותר מ-66% מהכלים שנמסרו היו קטנועים.
מה שאני אומר הוא: כמות הכלים שנמכרו אולי נשארה דומה פחות או יותר (בערך 14,000 יחידות בשנה ב-2014 עם שיא של קצת יותר מ-18,000 ב-2018), אבל יש הרבה יותר אופנועים בשוק. נכון, ניתוחי התאונות לא מפרידים בין קטנועים לאופנועים אלא מתמקדים בנפחים בלבד, ותאונות עירוניות קורות גם לקטנועים וגם לאופנועים, אבל כרוכבים אנחנו יכולים רק להעריך שתאונות בינעירונית הן בד"כ של אופנועים.
לסיכום: יש פשוט יותר אופנועים שם בחוץ בשנים האחרונות. טיבעי, גם אם לא מבוסס עובדתית, יהיה לחשוב שהגידול בתאונות מגיע מזה.
נערך לאחרונה על ידי כRובי; 02-12-2020 בשעה 07:22.
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
מסכים לחלוטין, אנשים עושים טעיות = רוכבים עושים טעיות, אבל רוכב מנוסה שמכיר את הכלי שלו מיומן ויש לו פיזיולוגיה בריאה עושה פחות.
רוכבי GP מקצועיים, רוכבים במצבי קיצון וכאשר מתרחשת תאונה או מצב בלתי צפוי על המסלול, התגובות שלהם למצב מקצועיות ונהדרות,
בדומה לטייסי קרב, למה? כי הם מיומנים מקצועיים קריי מחשבה ורוכבים נכון. שים לב שיש רוכבים שמועדים לתאונות יותר מרוכבים אחרים,
פשוט כי שיקול הדעת שלהם לוקה בחסר, או הבנת המציאות שלהם שונה, או שהם רוכבים רכיבת אגו, או לא באמת מכירים את הכלי שלהם
ושולטים בו. המון סיבות.
אגב גם תיקון של שגיאת נהיגה של צד אחר היא עניין מקצועי ועניין של מיומנות.
כשנדע לרכוב נכון ננטרל את תאונות האגו, "אבדן שליטה" רכיבה פרועה, וכד' נראה שכמות התאונות תצטמצם בהרבה. הנתונים המופעים
בטבלה הזאת לא אומרים כלום רק מידע צהבהב.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
1- אף אחד פה ו 99.99% על הכביש הציבורי בארץ לא רוכבי MOTOGP !!!.. גם אלו שכן מתקרבים ליכולות טייסי קרב ועושים רכיבות מסלול תדיר לא חפים מטעויות. בני אדם 'תה יודע נו..
2- ולא קשור לרכב נכון מול אגו, מלחמות ניאנדרטלים על הכביש מי יותר מהיר.זה פרופר אופי אישי ומשמעת עצמית !!!
יש כאלו שרוכבים מצוין חדים ועם יכולות מדהימות, ועדיין עם אגו/רוכבים פרוע או דוחפים לקצה בכבישים הציבוריים (לאידע מה היה אז בתאונה של אביקם בטיול הכביש של מועדון האופנועים למשל ... דוגמא לרוכב מצוין++ עם רזומה ארוך ומדריך רכיבה, על כלי חדש.. ולמה היה שם כ"כ צפוף? - זה מעדות של מישהו שהיה בטיול הזה והיה מקדימה למזלו מדבוקת הרוכבים עם אביקם כשזה קרה), אבל יש כאלו שהרבה פחות מיומנים וממש לא בדיוק מיומנים בכל רזי הרכיבה ועם ניסיון מועט ברכיבה ספורטיבית כלשהי, אבל בלי אגו או שיש משהו אחר שמונע מהם לדחוף את עצמם והכלי לפינות (אי החשק להתחיל לאתגר את עצמם והכלי, רכיבה רגועה/תיור או שפשוט פחד/כל התשובות נכונות - כמוני למשל)
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast