ציטוט נכתב במקור על ידי matanbar26 צפיה בהודעה
. ידוע שיחס הדו גלגלי לא השתנה באופן משמעותי (נע סביב 5-7 אחוז).
זה ידוע?
ובנוסף, מכיון שיש הבדל משמעותי בסיכוי לתאונה קטלנית בקרב אופנועים מאשר בקרב רכבים, הרי ששינוי לא מאד משמעותי ביחס הדו גלגלי, יכול לגרור שינוי די משמעותי ביחס ההרוגים.

ציטוט נכתב במקור על ידי matanbar26 צפיה בהודעה
2. אתה מחשב יחס הרוגים בין רוכבים לכלי רכב אז למה זה משנה כמה נהגים יש ברכב, זה מספר אבסולוטי של הרוגים (ואם כבר הנתון הזה אמור להשפיע לטובת הרוכבים כי כמו שציינת ברכב יש יותר מנוסע אחד ברוב המחקרים).
הפוך גוטה.
זה שיש בממוצע יותר נוסעים ברכב מאשר שיש בממוצע רוכבים על אופנוע משמע שאם מביטים על מספר זהה של הרוגים, זה משקף פחות תאונות רכב מאשר תאונות אופנוע.
כלומר לאורך כל תקופת זמן, סבירות נמוכה יותר לתאונה קטלנית ברכב תייצר סך זהה של הרוגים לזו שמייצרת סבירות גבוהה יותר לתאונה קטלנית באופנועים.
ולכן אם תגלה שיש פי X יותר הרוגים בתאונות אופנוע מחלקם היחסי בכביש, הרי שהסיכוי לאופנוע להיות מעורב בתאונה קטלנית גדול מפי X.

ציטוט נכתב במקור על ידי matanbar26 צפיה בהודעה
בסופו של יום, אלו הנתונים שיש וקל לראות שיש עליה בכמות הרוכבים שנהרגים (אפילו על סמך הנתון הכי יבש של כמות הרוגים בשנה יש עלייה מתמדת).
עלייה אבסולוטית כן.
עלייה בסיכוי לתאונה קטלנית - לחלוטין לא ברור. זו הפואנטה.