עמוד 3 מתוך 3 ראשוןראשון 123
תוצאות 31 עד 43 מ 43

אשכול: הונדה פורזה 300 אוכל שמן?

  1. #31
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי mudale222 צפיה בהודעה
    שמע, אולי אני פאקצה באולם תצוגה.. אבל החזקתי איזה 10+ קטנועים וטיפלתי ביותר.
    הטכנולוגיות התקדמו ב20 שנה האחרונות. עברנו מקירור אוויר\שמן לקירור נוזל ועברנו מקרבורטורים להזרקות ומצערות חשמליות וכו'.
    השיפורים האלה ותוספת החיישנים גורמים לכך שהמנועים היום עובדים בטולרנסים וטמפרטורות הרבה יותר מדויקות וטובות.
    גם הדיוק ברמת החלקים המיכניים והמתכות יותר טוב.
    התוצאה של זה - זה קטנועים (במיוחד שהם חדשים), שנעים בין "לא אוכל שמן בכלל" ל "המפלס יורד עד הטיפול הבא אבל לא צריך לגעת".
    וזה הרוב המוחלט של הכלים החדשים היום.
    אתה יודע לקרוא ברושור.
    לא נצרך שמן בכלל זה לא הגיוני,הייתי הולך עם המפלס יורד עד הטיפול הבא.
    גם לי יצא לטפל בכמה ולהחזיק.

    ציטוט נכתב במקור על ידי mudale222 צפיה בהודעה
    + יש לך מישהו בשרשור שאומר לך שיש לו את הקטנוע הזה עם 30K ולא אוכל שמן.
    עם זה קשה להתווכח.

    לפי מה שאתה אומר כל אחד שקונה קטנוע צריך לקבל אותו עם חבית שמן.
    בחיי, תעצור קטנועים חדשים ברחוב ותשאל אותם אם הם ממלאים 200 גרם שמן כל חודש, חחחחח נראה לי הם יקרעו מצחוק.
    לא זה לא מה שאני אומר.
    שמן לא נעלם לפי חודשים,שמן נעלם כשלוחצים הרבה על הגז + יש לך מישהו בשרשור שרושם את זה.
    כמה תקין שנעלם? קשה לקבוע אבל מאמין שיש תקן.
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 07-12-2020 בשעה 16:39.

  2. #32
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    שמן לא נעלם לפי חודשים,שמן נעלם כשלוחצים הרבה על הגז + יש לך מישהו בשרשור שרושם את זה.
    כמה תקין שנעלם? קשה לקבוע אבל מאמין שיש תקן.
    חיפוש קל בגוגל מדווח על פחות מ 0.05% במכוניות מודרניות ועד 0.5%. נטען שנגזר וניתן לחישוב מתצרוכת דלק או כנתון שיסופק ע"י היצרנית.
    הזמן הכי טוב הוא אחרי הרצה בו התצרוכת היא הנמוכה ביותר ועולה עם הזמן ועם שחיקת החלקים.

  3. #33
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    אז תגיד לגוגל שיחפש טוב יותר.
    לא מצליח להעלות פה תמונה ולכן אעתיק ואצטט:
    "צריכה:
    בהתאם לסגנון הנהיגה ותנאי ההפעלה של הרכב, המנוע צורך כמות קטנה של שמן, עד 0.5 ליטר /1000 ק"מ לכל היותר. במהלך 5000 הק"מ הראשונים ייתכן כי הצריכה גבוהה אף יותר"
    ולא, זה לא לקוח מספר של פיאט 127 שנת 1976, אלא מספר רכב של שנת 2020. סקודה, למען הדיוק.

    הוויכוח פה מיותר. יצרני רכב היום רושמים דברים כמו בציטוט בכל ספר וזה בדיוק בכדי לכסת"ח לעצמם את הטוסיק. תקין/ לא תקין, הוגן/לא הוגן... אין לזה מקום פה. השורה התחתונה היא שיצרנים מודיעים לך שייתכן שהרכב יצרוך שמן.
    יתרה מכך, כן ישנה משמעות גדולה לסגנון הנהיגה/רכיבה ומי שלוחץ כל היום יאבד יותר שמן לעומת מקבילו. אין פה קסמים.

    מי שחושב שאם הוא קונה היום כלי רכב חדש אז הוא יכול לקרוע אותו כל יום מבלי אפילו לבדוק שמן כי "אנחנו כבר ב2020, הטכנולוגיה התפתחה, התקדמנו, מנועים עושים הרצה בחברה, השמנים איכותיים יותר" וכל שאר ססמאות אז שיעשה לעצמו בדיקת מציאות.

    ססמאות וסטיגמות לחוד ומציאות והצהרות יצרנים לחוד.

  4. #34
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    600, 3 בבוקר ואני עם חצי עין, לא היה כוח להתחיל להעתיק מידע...
    הכללים הם ברורים מבחינתי פחות או יותר ואפרוש אותם כאן למיטב ידיעתי והבנתי אבל בתימצות:

    1. תמיד תהיה צריכת שמן (גם זעירה) וזה ניתן לחישוב באופן תאורתי.
    2. הצריכה תהיה משתנה ובהתאם לשימוש הכלי, איכות וסוג השמן, תנאי מזג אוויר, טמפרטורה חיצונית, סוג ואופי המנוע, אופי ההרצה (במידה ונעשתה עצמאית), איכות פילטרים, איכות דלק, איכות ההצתה ועוד...
    3. הצהרת היצרן בהחלט כסתחיסטית ולרוב מתייחסת ל"שימוש סביר" שבטח משוקלל מצריכות שונות.
    4. הדרך היחידה לקבוע באמת מה הצריכה היא רק בתכלס בשטח כי גם בייצור יש סטיות (שעדיין בתקן) כך שאין 100% התאמה בין כל מנוע ומנוע בייצור. כלומר גם כלים חדשים ניילון יראו הבדלי צריכה. (מזעריים)
    5. אין מודעות לעיניין, המוסכים ברובם יודעים להסביר אכילה כתוצאה מרינגים אבל לא אכילה טבעית\אידוי כי זה לא קריטי. החברות מקסתחות בתואנה של "תבדוק שמן" ו"צריכה מינימלית"... למוסך אין הרבה מה לעשות עם זה.
    6. ניתן לשפר "צריכת שמן" עפ"י התאמת "המלצת היצרן" לנתוני המקום\שימוש.
    7. שמן מאבד מתכונותיו לאורך זמן\שימוש לכן ניתן יהיה לראות צריכה נמוכה לאחר טיפול וגבוהה לפני טיפול (באופן יחסי כתלות באיכות\סוג השמן).
    8. הקפדה על שמן איכותי ופילטרים איכותיים והחלפה תדירה ישמרו על המנוע יותר מאשר משיכת טיפולים, איכות שמן ופילטרים לא ידועה כתלות בשימוש.
    9. כן.. זה מבאס לדעת שיש לך כלי שאתה לא יכול כביכול לנצל אותו ב 100% מבלי שיהיו "דאגות"... זה המצב. אם הכלי צורך - נסו להבין למה ולרוב שימוש בסל"ד גבוה לאורך זמן = צריכה גבוהה. במוסך שעבדתי המכונאי הראשי ישר שאל לקוח כיצד הוא רוכב כשהתלונן על זה שנעלם שמן... התשובה היתה פול גז.

  5. #35
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי zx2r צפיה בהודעה
    600, 3 בבוקר ואני עם חצי עין, לא היה כוח להתחיל להעתיק מידע...
    הכללים הם ברורים מבחינתי פחות או יותר ואפרוש אותם כאן למיטב ידיעתי והבנתי אבל בתימצות:

    1. תמיד תהיה צריכת שמן (גם זעירה) וזה ניתן לחישוב באופן תאורתי.
    2. הצריכה תהיה משתנה ובהתאם לשימוש הכלי, איכות וסוג השמן, תנאי מזג אוויר, טמפרטורה חיצונית, סוג ואופי המנוע, אופי ההרצה (במידה ונעשתה עצמאית), איכות פילטרים, איכות דלק, איכות ההצתה ועוד...
    3. הצהרת היצרן בהחלט כסתחיסטית ולרוב מתייחסת ל"שימוש סביר" שבטח משוקלל מצריכות שונות.
    4. הדרך היחידה לקבוע באמת מה הצריכה היא רק בתכלס בשטח כי גם בייצור יש סטיות (שעדיין בתקן) כך שאין 100% התאמה בין כל מנוע ומנוע בייצור. כלומר גם כלים חדשים ניילון יראו הבדלי צריכה. (מזעריים)
    5. אין מודעות לעיניין, המוסכים ברובם יודעים להסביר אכילה כתוצאה מרינגים אבל לא אכילה טבעית\אידוי כי זה לא קריטי. החברות מקסתחות בתואנה של "תבדוק שמן" ו"צריכה מינימלית"... למוסך אין הרבה מה לעשות עם זה.
    6. ניתן לשפר "צריכת שמן" עפ"י התאמת "המלצת היצרן" לנתוני המקום\שימוש.
    7. שמן מאבד מתכונותיו לאורך זמן\שימוש לכן ניתן יהיה לראות צריכה נמוכה לאחר טיפול וגבוהה לפני טיפול (באופן יחסי כתלות באיכות\סוג השמן).
    8. הקפדה על שמן איכותי ופילטרים איכותיים והחלפה תדירה ישמרו על המנוע יותר מאשר משיכת טיפולים, איכות שמן ופילטרים לא ידועה כתלות בשימוש.
    9. כן.. זה מבאס לדעת שיש לך כלי שאתה לא יכול כביכול לנצל אותו ב 100% מבלי שיהיו "דאגות"... זה המצב. אם הכלי צורך - נסו להבין למה ולרוב שימוש בסל"ד גבוה לאורך זמן = צריכה גבוהה. במוסך שעבדתי המכונאי הראשי ישר שאל לקוח כיצד הוא רוכב כשהתלונן על זה שנעלם שמן... התשובה היתה פול גז.
    ברור שכלים מודרניים אוכלים שמן (לעיתים דווקא יותר מכלים של שנות ה-90, עקב רכיבי מנוע קלים ועדינים יותר, והספק ליטרי גבוה יותר). אגב - לא כולם, יש דגמים שלהם נטיה ברורה לאכילת שמן, ודגמים אחרים שלא צורכים שמן גם בתנאי שימוש קשים.
    ברור גם שנסיעה בפול-גז והחלפת שמן לעיתים נדירות מעודדות את צריכת השמן ומגדילות אותה.
    עדיין 200 גרם ל-1000 ק"מ, עבור קטנוע שצריכת הדלק שלו היא גג 4 ליטר ל-1000 ק"מ - זה לא מעט. מדובר ב-0.5% מהדלק.
    לכן, כל עוד הקטנוע לא עובר התעללות קיצונית - למשל, פול-גז מתמשך למשך דקות ארוכות בכל נסיעה - הייתי משווה לקטנועים אחרים מאותו דגם, ובמידה והם לא צורכים שמן כלל - הייתי אומר שיש בעיה מכאנית בקטנוע הספציפי.
    אם הקטנוע עובר התעללות מידי יום ביומו, ו/או קטנועים אחרים מאותו דגם גם מראים צריכת שמן דומה בשימוש בינעירוני - אזי אין כאן בעיה, פרט להרגלי הרכיבה של הפות"ש.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  6. #36
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    ברור שכלים מודרניים אוכלים שמן (לעיתים דווקא יותר מכלים של שנות ה-90, עקב רכיבי מנוע קלים ועדינים יותר, והספק ליטרי גבוה יותר). אגב - לא כולם, יש דגמים שלהם נטיה ברורה לאכילת שמן, ודגמים אחרים שלא צורכים שמן גם בתנאי שימוש קשים.
    ברור גם שנסיעה בפול-גז והחלפת שמן לעיתים נדירות מעודדות את צריכת השמן ומגדילות אותה.
    עדיין 200 גרם ל-1000 ק"מ, עבור קטנוע שצריכת הדלק שלו היא גג 4 ליטר ל-1000 ק"מ - זה לא מעט. מדובר ב-0.5% מהדלק.
    לכן, כל עוד הקטנוע לא עובר התעללות קיצונית - למשל, פול-גז מתמשך למשך דקות ארוכות בכל נסיעה - הייתי משווה לקטנועים אחרים מאותו דגם, ובמידה והם לא צורכים שמן כלל - הייתי אומר שיש בעיה מכאנית בקטנוע הספציפי.
    אם הקטנוע עובר התעללות מידי יום ביומו, ו/או קטנועים אחרים מאותו דגם גם מראים צריכת שמן דומה בשימוש בינעירוני - אזי אין כאן בעיה, פרט להרגלי הרכיבה של הפות"ש.
    פחות מכיר את הקטנוע לעומק כך שמבחינתי אני שומר את ההחלטה האם זה "נורמלי או לא" לאלו בעלי הנסיון ומעדיף לבדוק על הכלי הספציפי מה הנתונים כשהוא בשימוש רגוע, סביר וקיצוני ואח"כ להשוות מול בעלי אותו דגם קטנוע העושים שימוש דומה.
    פות"ש מדווח שהוא רוכב על טורים של 7-8K על פי בדיקה קלילה לקטנוע הספק מקסימלי ב 7K וזה כבר צריך להגיד הכול לגבי אופי השימוש ("פול גז מתמשך למשך דקות ארוכות")...ייתכן שלקטנוע הספציפי הזה בשימוש כזה הנתון מתאים וייתכן שספציפית בקטנוע של פות"ש יש בעיה ואנחנו יכולים לדון בזה שעות או פשוט לבדוק... אז על פי החישוב שלך זה מסתכם בכ 20 גרם שמן ל 100 ק"מ עכשיו שפות"ש יבדוק לאורך 100 ק"מ כמה הצריכה תחת רכיבה בטורים מקסימליים נמוכים יותר ונשווה תוצאות...

  7. #37
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2020
    הודעות
    19
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    א': הוא צודק.
    ב': למוסך בהחלט יש מה לעשות עם זה, השאלה היא האם הם ירצו.
    קשה לי להאמין שצריכת שמן כזאת נחשבת תקינה למנוע שמכיל אולי קילו וחצי שמן (ומתהדר במרווח טיפולים של 12 אלף, עלק. חשבון פשוט מראה שחצי מהמרווח הזה הוא יסע בלי שמן כלל עם צריכה כזאת).
    לכן, באופן כמעט חד-משמעי מדובר בבעיה, ולאור זה שהקטנוע חדש - זאת כנראה בעיה בייצור. אולי סגנון הרכיבה של הבחור (שנוהג לרכב קרוב למנתק בכביש בינעירוני) תורם לזה, וגורם לצריכת שמן כה גדולה - אבל עדיין זה נשמע כמו כשל.
    ישנו סיכוי קטן שהבחור לא בודק שמן נכון ומוסיף מעל הדרוש, ואז השמן הזה יזרק מהנשם לקופסת האוויר. בכל מקרה אחר, המצב אינו תקין.
    מה המוסך יכול לעשות?
    ראשית, הוא צריך לבדוק האם השמן נוזל החוצה מהמנוע או נשרף בתוכו.
    במידה ויש נזילה - צריך לתקן אותה ולבדוק האם הקטנוע הפסיק לצרוך שמן.
    במידה ואין - צריכים להיות סימני שמן שרוף על הפלאג. במקרה כזה, ישנה תקלה בגומיות השסתומים או בבוכנה/רינגים/צילינדר.

    המוסך ממש לא חייב לרכב על הקטנוע 1000 ק"מ ולמדוד צריכת שמן כדי לעשות את הבדיקות האלה.
    אני לא מתיימר להיות איזה דוקטור ולא אתחיל לפרט את תחום עיסוקי בענף הרכב, אבל לבדוק שמן וגם למלא אני יודע

  8. #38
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2020
    הודעות
    19
    ציטוט נכתב במקור על ידי zx2r צפיה בהודעה
    פחות מכיר את הקטנוע לעומק כך שמבחינתי אני שומר את ההחלטה האם זה "נורמלי או לא" לאלו בעלי הנסיון ומעדיף לבדוק על הכלי הספציפי מה הנתונים כשהוא בשימוש רגוע, סביר וקיצוני ואח"כ להשוות מול בעלי אותו דגם קטנוע העושים שימוש דומה.
    פות"ש מדווח שהוא רוכב על טורים של 7-8K על פי בדיקה קלילה לקטנוע הספק מקסימלי ב 7K וזה כבר צריך להגיד הכול לגבי אופי השימוש ("פול גז מתמשך למשך דקות ארוכות")...ייתכן שלקטנוע הספציפי הזה בשימוש כזה הנתון מתאים וייתכן שספציפית בקטנוע של פות"ש יש בעיה ואנחנו יכולים לדון בזה שעות או פשוט לבדוק... אז על פי החישוב שלך זה מסתכם בכ 20 גרם שמן ל 100 ק"מ עכשיו שפות"ש יבדוק לאורך 100 ק"מ כמה הצריכה תחת רכיבה בטורים מקסימליים נמוכים יותר ונשווה תוצאות...
    אני אחדד את אופי הנסיעה שלי למען המגיבים כאן - רוב הנסיעות שהקטנוע עושה הן תל אביב - ראש העין, הנסיעות הללו נעשות לרוב במהירות 120-130 קמ״ש ותחום הסל״ד קרוב יותר ל7 מאשר ל8 , אם זה נקרא ״לקרוע את הקטנוע״ אז אין לי מה לומר - מבאס, השתדרגתי לקטנוע בנפח כזה במטרה להנות קצת יותר מהדרך ומחווית הנסיעה, לפני הקטנוע הזה היה לי גוי רייד 125 ששירת אותי נאמנה במשך 5 שנים, עשה את אותן נסיעות בדיוק ולא הייתה בעיית אכילת שמן מעולם.
    אני אוסיף שדיי מתסכל אותי למלא שמן בתדירות כזאת, על הקטנוע נכון לכתיבת שורות אלו 12,500 ק״מ, טיפול 12,000 נעשה כאשר במד האוץ הופיע 10,000 ק״מ ומאז הטיפול מילאתי מעל חצי ליטר שמן בקטנוע- הזוי בעיניי בייחוד לאור העובדה שהיבואן מצהיר על טיפול פעם ב12,000 ק״מ.
    מה גם שאת טיפול ה12,000 ק״מ הקדמתי וביצעתי ב10,000 ק״מ כי נדלקה לי נורת שמן על הצג ולאחר בדיקה השמן במדיד היה בקצהו התחתון.

  9. #39
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2020
    הודעות
    19
    אני באמת מתחיל לחשוב על להפסיק למלא, אולי כשילך מנוע המוסך יתייחס יותר ברצינות

  10. #40
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    ציטוט נכתב במקור על ידי Guymito צפיה בהודעה
    אני באמת מתחיל לחשוב על להפסיק למלא, אולי כשילך מנוע המוסך יתייחס יותר ברצינות
    ברור. זה ממש יעזור לך.
    פשוט תמכור אותו חודש לפני סוף האחריות.

  11. #41
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי Guymito צפיה בהודעה
    אני באמת מתחיל לחשוב על להפסיק למלא, אולי כשילך מנוע המוסך יתייחס יותר ברצינות
    אם אתה עוד באחריות אז לך על זה.
    רק אל תשכח לשים ליטר שמן משומש בקטנוע כדי שכשהוא ייתקע, לפני שהגרר מגיע, תמלא שמן

  12. #42
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    ציטוט נכתב במקור על ידי Guymito צפיה בהודעה
    אני אחדד את אופי הנסיעה שלי למען המגיבים כאן - רוב הנסיעות שהקטנוע עושה הן תל אביב - ראש העין, הנסיעות הללו נעשות לרוב במהירות 120-130 קמ״ש ותחום הסל״ד קרוב יותר ל7 מאשר ל8 , אם זה נקרא ״לקרוע את הקטנוע״ אז אין לי מה לומר - מבאס, השתדרגתי לקטנוע בנפח כזה במטרה להנות קצת יותר מהדרך ומחווית הנסיעה, לפני הקטנוע הזה היה לי גוי רייד 125 ששירת אותי נאמנה במשך 5 שנים, עשה את אותן נסיעות בדיוק ולא הייתה בעיית אכילת שמן מעולם.
    אני אוסיף שדיי מתסכל אותי למלא שמן בתדירות כזאת, על הקטנוע נכון לכתיבת שורות אלו 12,500 ק״מ, טיפול 12,000 נעשה כאשר במד האוץ הופיע 10,000 ק״מ ומאז הטיפול מילאתי מעל חצי ליטר שמן בקטנוע- הזוי בעיניי בייחוד לאור העובדה שהיבואן מצהיר על טיפול פעם ב12,000 ק״מ.
    מה גם שאת טיפול ה12,000 ק״מ הקדמתי וביצעתי ב10,000 ק״מ כי נדלקה לי נורת שמן על הצג ולאחר בדיקה השמן במדיד היה בקצהו התחתון.
    בהחלט מבאס, לרוב הטווח היעיל או תחום הגמישות של המנוע מותאם למהירות "סבירה" (שהיא לרוב בטווחים של 90-110 קמ"ש), רכיבה במהירות גבוהה תגרום ליותר חום = יותר עבודה מאומצת = יותר אפשרות לאיבוד תכונות השמן.
    "ההמלצה" למספר ק"מ לטיפול הינה שיערוך של אופי המנוע בשילוב מהירות רכיבה סבירה עם תנאי הסביבה שלא תמיד מותאם למדינות אליו הקטנוע משווק.
    במדינות חמות ומדבריות למשל תידרש החלפה תכופה יותר של השמן או שימוש בשמן יותר איכותי או בעל יחסים מתאימים יותר למדינה הספציפית מאשר נגיד קטנוע שמשווק לשוק האירופאי שהוא יותר "קר" כי השמן יעבוד יותר קשה ויאבד מתכונותיו מהר יותר.
    היחידי שסופג את העיניין הזה הוא לרוב בעל הכלי עקב חוסר מודעות של מוסכים ומוכרים לנושא.
    המוכר רוצה למכור ומעביר את הגלגל למוסך, המוסך רוצה לתקן אבל לרוב לא יתעסק בכאב ראש אל\מול היבואן כי זה עלול לפגוע ביבואן או מנסה והיבואן מדפדף את זה בתואנה שזה או סביר או שימוש בלתי סביר, רק הבעלים נשאר עם טעם חמוץ ומר בפה...במילים אחרות העיניין לרוב תמיד מתפספס והבעלים נאלץ להתמודד עם זה לבד.

    רק לצורך העיניין (ואם בא לך בכלל) הייתי מבקש שתנסה לרכב איתו בתחום הסל"ד\מהירות "הסביר" (כלומר לא 120-130 אלא 90-105 קמ"ש) ולראות באם השמן נעלם באותה הכמות, זה ייתן אינדיקציה באם המנוע "אוכל" יתר על המידה או "סביר" ביחס לעצמו.

    האופציה השניה שהצעת אפשרית רק דאג לכסת"ח את עצמך באם תבחר בדרך הזו.

  13. #43
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2020
    הודעות
    19
    BC2B3EAE-1DCD-4B77-B41C-8A5827A9CA61.jpgBC2B3EAE-1DCD-4B77-B41C-8A5827A9CA61.jpg
    ציטוט נכתב במקור על ידי zx2r צפיה בהודעה
    בהחלט מבאס, לרוב הטווח היעיל או תחום הגמישות של המנוע מותאם למהירות "סבירה" (שהיא לרוב בטווחים של 90-110 קמ"ש), רכיבה במהירות גבוהה תגרום ליותר חום = יותר עבודה מאומצת = יותר אפשרות לאיבוד תכונות השמן.
    "ההמלצה" למספר ק"מ לטיפול הינה שיערוך של אופי המנוע בשילוב מהירות רכיבה סבירה עם תנאי הסביבה שלא תמיד מותאם למדינות אליו הקטנוע משווק.
    במדינות חמות ומדבריות למשל תידרש החלפה תכופה יותר של השמן או שימוש בשמן יותר איכותי או בעל יחסים מתאימים יותר למדינה הספציפית מאשר נגיד קטנוע שמשווק לשוק האירופאי שהוא יותר "קר" כי השמן יעבוד יותר קשה ויאבד מתכונותיו מהר יותר.
    היחידי שסופג את העיניין הזה הוא לרוב בעל הכלי עקב חוסר מודעות של מוסכים ומוכרים לנושא.
    המוכר רוצה למכור ומעביר את הגלגל למוסך, המוסך רוצה לתקן אבל לרוב לא יתעסק בכאב ראש אל\מול היבואן כי זה עלול לפגוע ביבואן או מנסה והיבואן מדפדף את זה בתואנה שזה או סביר או שימוש בלתי סביר, רק הבעלים נשאר עם טעם חמוץ ומר בפה...במילים אחרות העיניין לרוב תמיד מתפספס והבעלים נאלץ להתמודד עם זה לבד.

    רק לצורך העיניין (ואם בא לך בכלל) הייתי מבקש שתנסה לרכב איתו בתחום הסל"ד\מהירות "הסביר" (כלומר לא 120-130 אלא 90-105 קמ"ש) ולראות באם השמן נעלם באותה הכמות, זה ייתן אינדיקציה באם המנוע "אוכל" יתר על המידה או "סביר" ביחס לעצמו.

    האופציה השניה שהצעת אפשרית רק דאג לכסת"ח את עצמך באם תבחר בדרך הזו.
    *עדכון*
    הקטנוע כרגע עומד על 14,500 ק״מ, אופי הנסיעה התרסן מעט כך שאני משתדל לא לעבור את תחום ה7000 סל״ד, אך אופי זלילת השמן לא השתנה לצערי נכון לכתיבת שורות אלה השמן בחלקו התחתון של המדיד ואני אובד עיצות

אשכולות דומים

  1. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 11-08-2020, 09:40
  2. סבב ה-MotoGP בקטאר בוטל!
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 01-03-2020, 23:47
  3. גוימקס 250 XI אורות דרך
    על ידי ronran בפורום פורום טכני
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 21-01-2018, 18:07
  4. דיוק 125 אוכל שמן
    על ידי אבישי123 בפורום פורום טכני
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 17-09-2016, 21:25
  5. מנוע להונדה פורזה 250
    על ידי ערן בפורום כללי
    תגובות: 14
    הודעה אחרונה: 18-08-2015, 14:09

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO