אתה יודע לקרוא ברושור.
לא נצרך שמן בכלל זה לא הגיוני,הייתי הולך עם המפלס יורד עד הטיפול הבא.
גם לי יצא לטפל בכמה ולהחזיק.
לא זה לא מה שאני אומר.
שמן לא נעלם לפי חודשים,שמן נעלם כשלוחצים הרבה על הגז + יש לך מישהו בשרשור שרושם את זה.
כמה תקין שנעלם? קשה לקבוע אבל מאמין שיש תקן.
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 07-12-2020 בשעה 16:39.
אז תגיד לגוגל שיחפש טוב יותר.
לא מצליח להעלות פה תמונה ולכן אעתיק ואצטט:
"צריכה:
בהתאם לסגנון הנהיגה ותנאי ההפעלה של הרכב, המנוע צורך כמות קטנה של שמן, עד 0.5 ליטר /1000 ק"מ לכל היותר. במהלך 5000 הק"מ הראשונים ייתכן כי הצריכה גבוהה אף יותר"
ולא, זה לא לקוח מספר של פיאט 127 שנת 1976, אלא מספר רכב של שנת 2020. סקודה, למען הדיוק.
הוויכוח פה מיותר. יצרני רכב היום רושמים דברים כמו בציטוט בכל ספר וזה בדיוק בכדי לכסת"ח לעצמם את הטוסיק. תקין/ לא תקין, הוגן/לא הוגן... אין לזה מקום פה. השורה התחתונה היא שיצרנים מודיעים לך שייתכן שהרכב יצרוך שמן.
יתרה מכך, כן ישנה משמעות גדולה לסגנון הנהיגה/רכיבה ומי שלוחץ כל היום יאבד יותר שמן לעומת מקבילו. אין פה קסמים.
מי שחושב שאם הוא קונה היום כלי רכב חדש אז הוא יכול לקרוע אותו כל יום מבלי אפילו לבדוק שמן כי "אנחנו כבר ב2020, הטכנולוגיה התפתחה, התקדמנו, מנועים עושים הרצה בחברה, השמנים איכותיים יותר" וכל שאר ססמאות אז שיעשה לעצמו בדיקת מציאות.
ססמאות וסטיגמות לחוד ומציאות והצהרות יצרנים לחוד.
600, 3 בבוקר ואני עם חצי עין, לא היה כוח להתחיל להעתיק מידע...
הכללים הם ברורים מבחינתי פחות או יותר ואפרוש אותם כאן למיטב ידיעתי והבנתי אבל בתימצות:
1. תמיד תהיה צריכת שמן (גם זעירה) וזה ניתן לחישוב באופן תאורתי.
2. הצריכה תהיה משתנה ובהתאם לשימוש הכלי, איכות וסוג השמן, תנאי מזג אוויר, טמפרטורה חיצונית, סוג ואופי המנוע, אופי ההרצה (במידה ונעשתה עצמאית), איכות פילטרים, איכות דלק, איכות ההצתה ועוד...
3. הצהרת היצרן בהחלט כסתחיסטית ולרוב מתייחסת ל"שימוש סביר" שבטח משוקלל מצריכות שונות.
4. הדרך היחידה לקבוע באמת מה הצריכה היא רק בתכלס בשטח כי גם בייצור יש סטיות (שעדיין בתקן) כך שאין 100% התאמה בין כל מנוע ומנוע בייצור. כלומר גם כלים חדשים ניילון יראו הבדלי צריכה. (מזעריים)
5. אין מודעות לעיניין, המוסכים ברובם יודעים להסביר אכילה כתוצאה מרינגים אבל לא אכילה טבעית\אידוי כי זה לא קריטי. החברות מקסתחות בתואנה של "תבדוק שמן" ו"צריכה מינימלית"... למוסך אין הרבה מה לעשות עם זה.
6. ניתן לשפר "צריכת שמן" עפ"י התאמת "המלצת היצרן" לנתוני המקום\שימוש.
7. שמן מאבד מתכונותיו לאורך זמן\שימוש לכן ניתן יהיה לראות צריכה נמוכה לאחר טיפול וגבוהה לפני טיפול (באופן יחסי כתלות באיכות\סוג השמן).
8. הקפדה על שמן איכותי ופילטרים איכותיים והחלפה תדירה ישמרו על המנוע יותר מאשר משיכת טיפולים, איכות שמן ופילטרים לא ידועה כתלות בשימוש.
9. כן.. זה מבאס לדעת שיש לך כלי שאתה לא יכול כביכול לנצל אותו ב 100% מבלי שיהיו "דאגות"... זה המצב. אם הכלי צורך - נסו להבין למה ולרוב שימוש בסל"ד גבוה לאורך זמן = צריכה גבוהה. במוסך שעבדתי המכונאי הראשי ישר שאל לקוח כיצד הוא רוכב כשהתלונן על זה שנעלם שמן... התשובה היתה פול גז.
ברור שכלים מודרניים אוכלים שמן (לעיתים דווקא יותר מכלים של שנות ה-90, עקב רכיבי מנוע קלים ועדינים יותר, והספק ליטרי גבוה יותר). אגב - לא כולם, יש דגמים שלהם נטיה ברורה לאכילת שמן, ודגמים אחרים שלא צורכים שמן גם בתנאי שימוש קשים.
ברור גם שנסיעה בפול-גז והחלפת שמן לעיתים נדירות מעודדות את צריכת השמן ומגדילות אותה.
עדיין 200 גרם ל-1000 ק"מ, עבור קטנוע שצריכת הדלק שלו היא גג 4 ליטר ל-1000 ק"מ - זה לא מעט. מדובר ב-0.5% מהדלק.
לכן, כל עוד הקטנוע לא עובר התעללות קיצונית - למשל, פול-גז מתמשך למשך דקות ארוכות בכל נסיעה - הייתי משווה לקטנועים אחרים מאותו דגם, ובמידה והם לא צורכים שמן כלל - הייתי אומר שיש בעיה מכאנית בקטנוע הספציפי.
אם הקטנוע עובר התעללות מידי יום ביומו, ו/או קטנועים אחרים מאותו דגם גם מראים צריכת שמן דומה בשימוש בינעירוני - אזי אין כאן בעיה, פרט להרגלי הרכיבה של הפות"ש.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
פחות מכיר את הקטנוע לעומק כך שמבחינתי אני שומר את ההחלטה האם זה "נורמלי או לא" לאלו בעלי הנסיון ומעדיף לבדוק על הכלי הספציפי מה הנתונים כשהוא בשימוש רגוע, סביר וקיצוני ואח"כ להשוות מול בעלי אותו דגם קטנוע העושים שימוש דומה.
פות"ש מדווח שהוא רוכב על טורים של 7-8K על פי בדיקה קלילה לקטנוע הספק מקסימלי ב 7K וזה כבר צריך להגיד הכול לגבי אופי השימוש ("פול גז מתמשך למשך דקות ארוכות")...ייתכן שלקטנוע הספציפי הזה בשימוש כזה הנתון מתאים וייתכן שספציפית בקטנוע של פות"ש יש בעיה ואנחנו יכולים לדון בזה שעות או פשוט לבדוק... אז על פי החישוב שלך זה מסתכם בכ 20 גרם שמן ל 100 ק"מ עכשיו שפות"ש יבדוק לאורך 100 ק"מ כמה הצריכה תחת רכיבה בטורים מקסימליים נמוכים יותר ונשווה תוצאות...
אני אחדד את אופי הנסיעה שלי למען המגיבים כאן - רוב הנסיעות שהקטנוע עושה הן תל אביב - ראש העין, הנסיעות הללו נעשות לרוב במהירות 120-130 קמ״ש ותחום הסל״ד קרוב יותר ל7 מאשר ל8 , אם זה נקרא ״לקרוע את הקטנוע״ אז אין לי מה לומר - מבאס, השתדרגתי לקטנוע בנפח כזה במטרה להנות קצת יותר מהדרך ומחווית הנסיעה, לפני הקטנוע הזה היה לי גוי רייד 125 ששירת אותי נאמנה במשך 5 שנים, עשה את אותן נסיעות בדיוק ולא הייתה בעיית אכילת שמן מעולם.
אני אוסיף שדיי מתסכל אותי למלא שמן בתדירות כזאת, על הקטנוע נכון לכתיבת שורות אלו 12,500 ק״מ, טיפול 12,000 נעשה כאשר במד האוץ הופיע 10,000 ק״מ ומאז הטיפול מילאתי מעל חצי ליטר שמן בקטנוע- הזוי בעיניי בייחוד לאור העובדה שהיבואן מצהיר על טיפול פעם ב12,000 ק״מ.
מה גם שאת טיפול ה12,000 ק״מ הקדמתי וביצעתי ב10,000 ק״מ כי נדלקה לי נורת שמן על הצג ולאחר בדיקה השמן במדיד היה בקצהו התחתון.
אני באמת מתחיל לחשוב על להפסיק למלא, אולי כשילך מנוע המוסך יתייחס יותר ברצינות
בהחלט מבאס, לרוב הטווח היעיל או תחום הגמישות של המנוע מותאם למהירות "סבירה" (שהיא לרוב בטווחים של 90-110 קמ"ש), רכיבה במהירות גבוהה תגרום ליותר חום = יותר עבודה מאומצת = יותר אפשרות לאיבוד תכונות השמן.
"ההמלצה" למספר ק"מ לטיפול הינה שיערוך של אופי המנוע בשילוב מהירות רכיבה סבירה עם תנאי הסביבה שלא תמיד מותאם למדינות אליו הקטנוע משווק.
במדינות חמות ומדבריות למשל תידרש החלפה תכופה יותר של השמן או שימוש בשמן יותר איכותי או בעל יחסים מתאימים יותר למדינה הספציפית מאשר נגיד קטנוע שמשווק לשוק האירופאי שהוא יותר "קר" כי השמן יעבוד יותר קשה ויאבד מתכונותיו מהר יותר.
היחידי שסופג את העיניין הזה הוא לרוב בעל הכלי עקב חוסר מודעות של מוסכים ומוכרים לנושא.
המוכר רוצה למכור ומעביר את הגלגל למוסך, המוסך רוצה לתקן אבל לרוב לא יתעסק בכאב ראש אל\מול היבואן כי זה עלול לפגוע ביבואן או מנסה והיבואן מדפדף את זה בתואנה שזה או סביר או שימוש בלתי סביר, רק הבעלים נשאר עם טעם חמוץ ומר בפה...במילים אחרות העיניין לרוב תמיד מתפספס והבעלים נאלץ להתמודד עם זה לבד.
רק לצורך העיניין (ואם בא לך בכלל) הייתי מבקש שתנסה לרכב איתו בתחום הסל"ד\מהירות "הסביר" (כלומר לא 120-130 אלא 90-105 קמ"ש) ולראות באם השמן נעלם באותה הכמות, זה ייתן אינדיקציה באם המנוע "אוכל" יתר על המידה או "סביר" ביחס לעצמו.
האופציה השניה שהצעת אפשרית רק דאג לכסת"ח את עצמך באם תבחר בדרך הזו.
BC2B3EAE-1DCD-4B77-B41C-8A5827A9CA61.jpgBC2B3EAE-1DCD-4B77-B41C-8A5827A9CA61.jpg*עדכון*
הקטנוע כרגע עומד על 14,500 ק״מ, אופי הנסיעה התרסן מעט כך שאני משתדל לא לעבור את תחום ה7000 סל״ד, אך אופי זלילת השמן לא השתנה לצערי נכון לכתיבת שורות אלה השמן בחלקו התחתון של המדיד ואני אובד עיצות