ברור שכלים מודרניים אוכלים שמן (לעיתים דווקא יותר מכלים של שנות ה-90, עקב רכיבי מנוע קלים ועדינים יותר, והספק ליטרי גבוה יותר). אגב - לא כולם, יש דגמים שלהם נטיה ברורה לאכילת שמן, ודגמים אחרים שלא צורכים שמן גם בתנאי שימוש קשים.
ברור גם שנסיעה בפול-גז והחלפת שמן לעיתים נדירות מעודדות את צריכת השמן ומגדילות אותה.
עדיין 200 גרם ל-1000 ק"מ, עבור קטנוע שצריכת הדלק שלו היא גג 4 ליטר ל-1000 ק"מ - זה לא מעט. מדובר ב-0.5% מהדלק.
לכן, כל עוד הקטנוע לא עובר התעללות קיצונית - למשל, פול-גז מתמשך למשך דקות ארוכות בכל נסיעה - הייתי משווה לקטנועים אחרים מאותו דגם, ובמידה והם לא צורכים שמן כלל - הייתי אומר שיש בעיה מכאנית בקטנוע הספציפי.
אם הקטנוע עובר התעללות מידי יום ביומו, ו/או קטנועים אחרים מאותו דגם גם מראים צריכת שמן דומה בשימוש בינעירוני - אזי אין כאן בעיה, פרט להרגלי הרכיבה של הפות"ש.