עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 45

אשכול: אופנוע תיור לרוכב נמוך הכולל מערכות בטיחות

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2020
    הודעות
    21

    אופנוע תיור לרוכב נמוך הכולל מערכות בטיחות

    שימוש

    סולידי בנהיגה, בן 58 ורוצה להגשים חלום ישן. יש רישיון לא מוגבל מהתקופה שעוד לא הייתה הגבלה ולא נהגתי על אופנוע כ 30 שנה

    אין מגבלת תקציב

    נסיעות בעיר ולמרחקים קצרים ( עד 10 ק"מ). פעם בשבועיים שלושה טיול סופ"ש

    האם אופנוע ויסטרום 650 או ורסיס 650 יתאימו לי כרוכב לא מנוסה בגובה 168.

    אני יודע שיש גם סוזוקי 650sv שיתאים לי לכאורה מבחינת גובה מושב 785 ס"מ, אבל הוא אופנוע מיושן טכנולוגית וכביש "טהור" ועם אפס אביזרי בטיחות.

    כנ"ל ההונדה 750nc שיש לו כאן הרבה ממליצים, אבל מאותגר טכנולוגית ובטיחותית הוא לא, למעט יתרון האוטומט וחולשת המנוע היחסית שתורמים בעקיפין לבטיחות, אבל בוודאי שלא נותנים ריגוש של אופנוע.

    מעדיף אופנוע עם מערכות בטיחות מתקדמות. הבעיה שרוב אופנועיי התיור למתחילים ( לפחות בארץ) אינם כוללים מערכות בטיחות מתקדמות ( למעט ABS ואולי בקרת משיכה).

    רק הדגמים גדולי הנפח, הכבדים ( החזקים והגבוהים לפחות עבורי), כוללים מערכות בטיחות מתקדמות כדוגמת - ויסות בלימה בפניה, קלאצ מחליק, קוויק שיפטר, פנסים מתכווננים בפניה, בקרת ווילי וכד')

    אולי עדיף כבר קטנוע גדל נפח 350 עד 400 סמ"ק?

    תודה
    נערך לאחרונה על ידי ophir555; 26-12-2020 בשעה 21:50.

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    בעיני הכי חשוב מבחינת בטיחות לפי סדר יורד:
    קורס רכיבה מתקדמת
    ABS
    כוח
    נראות
    בקרת החלקה
    ABS בפניה
    תאורת פניה


    אם אתה לא צעיר מתלהב יש לך יתרון גדול. אפשר לוותר על בקרת משיכה אם לא תפתח חזק בכביש חלק ולא תצא מפניות בכוח. בלי הגבלת תקציב אפשר לבדוק באיזה מהאדוונצ'רים מציעים קיט הנמכה. אדוונצ'ר לטיולים זה אחלה. רק לעיר מבחינתי, נייקד.
    קורס רכיבה הוא הדבר הכי חשוב מבחינה בטיחותית ואין שום אמצעי להמחיש עד כמה הידע והתרגול ימנעו ממך מצבים מסוכנים ויגבירו את ההנאה.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    המערכת הכי חשובה לטעמי היא ABS ולכל אופנוע מודרני כמו אלו שציינת יש אותה. מעבר לזה, בהספקים שאנחנו מדברים עליהם, אני לא רואה באמת שימוש לכל הבקרות האלו. זה סתם מייקר את הכלי.

    מבחינת גובה - ה-NC החדש שיגיע בשנת 21 נמוך מהדגמים הקודמים ויתאים לך יותר. כל אופנוע 650 בגדול יעשה את העבודה לדרישות הלא-גבוהות שלך.

    ואתה מדבר על חוסר ריגוש מצד אחד מה-NC אבל מצד שני זורק קטנוע כאופציה?

  4. #4
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה

    ואתה מדבר על חוסר ריגוש מצד אחד מה-NC אבל מצד שני זורק קטנוע כאופציה?
    מה שחשבתי.
    וגם, התנהגות של קטנועי 300-400 בסיבובים היא בד"כ פחות טובה.

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי ophir555 צפיה בהודעה
    שימוש

    סולידי בנהיגה, בן 58 ורוצה להגשים חלום ישן. יש רישיון לא מוגבל מהתקופה שעוד לא הייתה הגבלה ולא נהגתי על אופנוע כ 30 שנה

    אין מגבלת תקציב

    נסיעות בעיר ולמרחקים קצרים ( עד 10 ק"מ). פעם בשבועיים שלושה טיול סופ"ש

    האם אופנוע ויסטרום 650 או ורסיס 650 יתאימו לי כרוכב לא מנוסה בגובה 168.

    אני יודע שיש גם סוזוקי 650sv שיתאים לי לכאורה מבחינת גובה מושב 785 ס"מ, אבל הוא אופנוע מיושן טכנולוגית וכביש "טהור" ועם אפס אביזרי בטיחות.

    כנ"ל ההונדה 750nc שיש לו כאן הרבה ממליצים, אבל מאותגר טכנולוגית ובטיחותית הוא לא, למעט יתרון האוטומט וחולשת המנוע היחסית שתורמים בעקיפין לבטיחות, אבל בוודאי שלא נותנים ריגוש של אופנוע.

    מעדיף אופנוע עם מערכות בטיחות מתקדמות. הבעיה שרוב אופנועיי התיור למתחילים ( לפחות בארץ) אינם כוללים מערכות בטיחות מתקדמות ( למעט ABS ואולי בקרת משיכה).

    רק הדגמים גדולי הנפח, הכבדים ( החזקים והגבוהים לפחות עבורי), כוללים מערכות בטיחות מתקדמות כדוגמת - ויסות בלימה בפניה, קלאצ מחליק, קוויק שיפטר, פנסים מתכווננים בפניה, בקרת ווילי וכד')

    אולי עדיף כבר קטנוע גדל נפח 350 עד 400 סמ"ק?

    תודה
    אף אחד לא מתקין בקרת וילי בכלים כאלה, מהסיבה הפשוטה שלא צריך. אתה צריך ממש להשתדל כדי לסחוט וילי מאופנוע 600 מתון וכבד...
    אלא אם אתה פריק של טכנולוגיה למען טכנולוגיה, בהחלט תוכל להסתפק באופנוע עם ABS בלבד.
    לא ציינת מה התקציב שלך, אבל בהנחה ואתה מסתכל על אופנועים חדשים - תוכל לבדוק את הב.מ.וו F750GS.
    אופנוע מתון ולא מאיים, עם מושב לא גבוה ואופציה להנמכה נוספת. אלקטרוניקה מיותרת יש בשפע. חדש עולה כ-80, תוכל לנסות למצוא משומש בן שנה-שנתיים.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2020
    הודעות
    21
    ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
    המערכת הכי חשובה לטעמי היא ABS ולכל אופנוע מודרני כמו אלו שציינת יש אותה. מעבר לזה, בהספקים שאנחנו מדברים עליהם, אני לא רואה באמת שימוש לכל הבקרות האלו. זה סתם מייקר את הכלי.

    מבחינת גובה - ה-NC החדש שיגיע בשנת 21 נמוך מהדגמים הקודמים ויתאים לך יותר. כל אופנוע 650 בגדול יעשה את העבודה לדרישות הלא-גבוהות שלך.

    ואתה מדבר על חוסר ריגוש מצד אחד מה-NC אבל מצד שני זורק קטנוע כאופציה?

    בגלל הפונקציונאלית של רוב השימוש בעיר ומעט טיולים. אולי אני טועה אבל נראה לי שקטנועים מסוימים ( לא נפחי הביניים כמו 350 - 400 אלא יותר בכיוון של TMAX 560 או אינטגרה או פורזה 750 החדש שטרם נחת במחוזותינו, כן יספקו יותר פאן מאשר NC. אבל שוב כיון שלא התנסיתי בהם ( למעט TMAX בן 8), אין לי מושג

    בכל אופן , תודה על התשובה

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2020
    הודעות
    21
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    אף אחד לא מתקין בקרת וילי בכלים כאלה, מהסיבה הפשוטה שלא צריך. אתה צריך ממש להשתדל כדי לסחוט וילי מאופנוע 600 מתון וכבד...
    אלא אם אתה פריק של טכנולוגיה למען טכנולוגיה, בהחלט תוכל להסתפק באופנוע עם ABS בלבד.
    לא ציינת מה התקציב שלך, אבל בהנחה ואתה מסתכל על אופנועים חדשים - תוכל לבדוק את הב.מ.וו F750GS.
    אופנוע מתון ולא מאיים, עם מושב לא גבוה ואופציה להנמכה נוספת. אלקטרוניקה מיותרת יש בשפע. חדש עולה כ-80, תוכל לנסות למצוא משומש בן שנה-שנתיים.
    שלום

    ציינתי שאין בעיה תקציבית

    נראה לי שאחת הבעיות של רוכבים מתחילים זה נושא העברת הילוכים נכונה ואז חשוב הקלאצ מחליק לדג', או בלימה בפניה חשוב abs מתקדם שגם יודע לקרוא את זוית האופנוע להבין שהוא בפניה כך שהרוכב לא מאבד שליטה וכד' ולכן נתתי מספר דוגמאות של מערכות בטיחות מתקדמות. לא בהכרח שאני צריך או רוצה את כולם. מה שנקרא nice to have

    בכל אופן תודה

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי ophir555 צפיה בהודעה
    שלום

    ציינתי שאין בעיה תקציבית

    נראה לי שאחת הבעיות של רוכבים מתחילים זה נושא העברת הילוכים נכונה ואז חשוב הקלאצ מחליק לדג', או בלימה בפניה חשוב abs מתקדם שגם יודע לקרוא את זוית האופנוע להבין שהוא בפניה כך שהרוכב לא מאבד שליטה וכד' ולכן נתתי מספר דוגמאות של מערכות בטיחות מתקדמות. לא בהכרח שאני צריך או רוצה את כולם. מה שנקרא nice to have

    בכל אופן תודה
    שאלה:
    אם אתה כל כך חושש מהתפעול של המכונה - למה שלא תקנה אופנוע קטן וקל לשליטה, בנפח 300-400 סמ"ק - וכעבור חצי שנה- שנה תתקדם לאיזה אופנוע שתרצה, כבר בלי להגביל את עצמך לכלים "מתונים"?
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    ציטוט נכתב במקור על ידי ophir555 צפיה בהודעה
    שלום

    ציינתי שאין בעיה תקציבית

    נראה לי שאחת הבעיות של רוכבים מתחילים זה נושא העברת הילוכים נכונה ואז חשוב הקלאצ מחליק לדג', או בלימה בפניה חשוב abs מתקדם שגם יודע לקרוא את זוית האופנוע להבין שהוא בפניה כך שהרוכב לא מאבד שליטה וכד' ולכן נתתי מספר דוגמאות של מערכות בטיחות מתקדמות. לא בהכרח שאני צריך או רוצה את כולם. מה שנקרא nice to have

    בכל אופן תודה
    קלאצ' מחליק ו ABS בפניה יספקו יתרון יחסי קטן ומשני המצבים שבהם היתרון היחסי יתממש ניתן להימנע בקלות. נכנסים לפניה בהילוך ומהירות שמתאימים למידע שמתקבל מהעיניים. אימון המבט הנכון (שימוש בראיה מרחבית וממוקדת) בכל סיטואציית רכיבה ובכל סוג של כביש, מסלול ושטח הוא הדבר הכי משתלם מבחינה בטיחותית. מבט שמתקבע על סכנה כמעט הרג אותי -פעמיים. אחורי שננעל בגלל קלאץ' לפני פניה משתחרר די מהר וקל לשליטה.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  10. #10
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    שאלה:
    אם אתה כל כך חושש מהתפעול של המכונה - למה שלא תקנה אופנוע קטן וקל לשליטה, בנפח 300-400 סמ"ק - וכעבור חצי שנה- שנה תתקדם לאיזה אופנוע שתרצה, כבר בלי להגביל את עצמך לכלים "מתונים"?
    1+
    שני הסנט שלי הם שזו העצה הנכונה.
    בטח ובטח אם אין לך בעיית תקציב.
    תתחיל עם כלי עד 500 סמ״ק top of the line.
    בעוד שנה~ תתקדם לכלי הבא בנפח גדול יותר.
    זו טקטיקה שתאפשר לך ללמוד מה אתה באמת רוצה/צריך תוך ניהול סיכונים נבון.
    נערך לאחרונה על ידי פיינשמקר; 28-12-2020 בשעה 00:26.

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    מצחיק אבל הייתי הולך דווקא הפוך, חפש לך רויאל אנפילד משומש, תדאג לו להגנת נגד נפילה
    ותחזור משם, אופנוע נופל, ורוכב חדש מפיל אופנוע יותר, פלסטיקה נשברת ועולה הון תתחיל
    מאופנוע מתון תלמד מחדש הכל, הכביש השתנה מאוד בשלושים השנים האחרונות וגם הזיכרונות
    שלך יותר מתוקים ממה שהיו באמת.

    תראה אם זה באמת מה שאתה זוכר ומחפש, יש מצב שתגלה שזה לא, האנפילד זול, ברזל, ולא צריך
    חוץ מטכניקה כלום. הוא לא מעודד רכיבה חסרת אחריות, אתה גם תגלה שאתה לא מה שאתה חושב
    וזוכר שאתה, לא בגוף ולא בנפש. בקיצור צריך ללמוד הכל מחדש ולהתאים ליכולת.

    ואחרי חצי שנה, שנה, כשתצבור ניסיון ביטחון ותבין מה קורה תחליט אם אתה ממשיך להונדה 500 קצת
    יותר משוכלל או חוזר לרכב אספנות נוצץ מפואר ויציב על הכביש.

    ממליץ לך גם לקחת כמה שעור רכיבה אצל מורה.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    מצחיק אבל הייתי הולך דווקא הפוך, חפש לך רויאל אנפילד משומש, תדאג לו להגנת נגד נפילה
    ותחזור משם, אופנוע נופל, ורוכב חדש מפיל אופנוע יותר, פלסטיקה נשברת ועולה הון תתחיל
    מאופנוע מתון תלמד מחדש הכל, הכביש השתנה מאוד בשלושים השנים האחרונות וגם הזיכרונות
    שלך יותר מתוקים ממה שהיו באמת.

    תראה אם זה באמת מה שאתה זוכר ומחפש, יש מצב שתגלה שזה לא, האנפילד זול, ברזל, ולא צריך
    חוץ מטכניקה כלום. הוא לא מעודד רכיבה חסרת אחריות, אתה גם תגלה שאתה לא מה שאתה חושב
    וזוכר שאתה, לא בגוף ולא בנפש. בקיצור צריך ללמוד הכל מחדש ולהתאים ליכולת.

    ואחרי חצי שנה, שנה, כשתצבור ניסיון ביטחון ותבין מה קורה תחליט אם אתה ממשיך להונדה 500 קצת
    יותר משוכלל או חוזר לרכב אספנות נוצץ מפואר ויציב על הכביש.

    ממליץ לך גם לקחת כמה שעור רכיבה אצל מורה.
    אבל הוא רוצה טכנולוגיה שתגן עליו... לא לתפעל אופנוע עם הידיים והרגליים כמו בתקופת האבן
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    תבדוק אם הקטמ אדוונצ'ר 390 מתאים לך בגובה.
    למעט סימן השאלה של גובה מושב, הוא צריך להתאים לך מאוד. מכלולים טובים, מערכות אלקטרוניות מתקדמות, קל משקל, לא מאיים ומנוע חזק מספיק.

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי JohnnyDough צפיה בהודעה
    תבדוק אם הקטמ אדוונצ'ר 390 מתאים לך בגובה.
    למעט סימן השאלה של גובה מושב, הוא צריך להתאים לך מאוד. מכלולים טובים, מערכות אלקטרוניות מתקדמות, קל משקל, לא מאיים ומנוע חזק מספיק.
    הוא טיפה'לה גבוה, כמו הורסיס 300 בערך. זה לא באמת גובה שמאיים על רוכב מעל 1.65, אבל אם הבחור כ"כ חושש מהתפעול - יש מצב שעדיף לו להתחיל עם ספורט-טורינג, כמו ה-CBR500/נינג'ה 400/YZF-R3 (שבפועל אלה אופנועי ספורט-טורינג מתונים).

    ואגב, אני די מסכים עם שושני. אנפילד הימליאן יכול היה להיות אחלה אופנוע ראשון בשביל הבחור, רק שלדעתי הוא לא בכיוון בכלל. אם כבר, אז באמת אדוונצ'ר 390/ורסיס 300 יקרצו לו יותר.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  15. #15
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    הוא טיפה'לה גבוה, כמו הורסיס 300 בערך. זה לא באמת גובה שמאיים על רוכב מעל 1.65, אבל אם הבחור כ"כ חושש מהתפעול - יש מצב שעדיף לו להתחיל עם ספורט-טורינג, כמו ה-CBR500/נינג'ה 400/YZF-R3 (שבפועל אלה אופנועי ספורט-טורינג מתונים).

    ואגב, אני די מסכים עם שושני. אנפילד הימליאן יכול היה להיות אחלה אופנוע ראשון בשביל הבחור, רק שלדעתי הוא לא בכיוון בכלל. אם כבר, אז באמת אדוונצ'ר 390/ורסיס 300 יקרצו לו יותר.
    למה דווקא הימליאן ולא נניח אינטדספטור 650? הוא נמוך יותר.

    ואם כבר קטמ, למה לא דיוק 390?

אשכולות דומים

  1. הרפורמה בהטבות מס על מערכות בטיחות תתעכב
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 13-11-2018, 09:04
  2. תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 15-04-2018, 20:44
  3. תגובות: 22
    הודעה אחרונה: 10-11-2016, 22:30
  4. תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 05-06-2016, 17:25
  5. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 14-11-2015, 01:12

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO