הטכנולוגיה זזה בקצב איטי בכל מה שקשור לאופנועים, נדבר עוד 10 שנים לפחות
הרי ידוע שיצור הסוללה ואחר"כ התמנה היא יקרה ומזהמת.
הנה אופנוע שעושה את זה אחרת לגמרי https://www.youtube.com/watch?v=ZhlwuSs6uPM
מדובר ביחידת הנעה אשר משתמשת ב HYDROGEN
הבעיה היחידה שאני רואה זה שעדיין אין תחנות דלק שמוכרות HYDROGEN
אני חושב שסוללות הן טכנולוגיה ישנה (משנת 1900). https://en.wikipedia.org/wiki/Histor...ectric_vehicle
האם אנחנו צריכים להתמקד ברכבים עם סוללות?
לעניות דעתי זו טכנולוגית ביניים שתחלוף במהרה מהעולם.
גם טויוטה וגם הונדה מוכרות היום בקליפורניה רכבי הHYDROGEN
https://www.hydrogeneurope.eu/hydrogen-cars
ביי ביי סוללות מזהמות
הטכנולוגיה זזה בקצב איטי בכל מה שקשור לאופנועים, נדבר עוד 10 שנים לפחות
hydrogen = מימן בעברית.
סוללות הם טכנולוגיה ישנה מ1900? סוללות ליתיום הופיעו בשנות ה70/80 של המאה ה20. תאי דלק מבוססי מימן הופיעו בשנות ה30 של המאה ה19, כ150 שנה לפי סוללות ליתיום.
יש כמה סיבות טובות לזה שלא מתדלקים שום דבר במימן:
א' אין מימן חופשי על פני כדור הארץ - צריך לפרק אותו מחומרים אחרים ובשביל לפרק אותו צריך להשקיע הרבה אנרגיה שמגיעה ממקורות מזהמים. בכלל, המימן שמופק היום הוא בעצמו תוצר של נפט ולא מופק ממים.
ב' מימן הוא היסוד הבסיסי ביותר. הוא הגז הכי גזי ביקום. בשביל לטפל בו צריך לדחוס אותו בצורה אגרסיבית מאוד לתוך תאי לחץ מאסיביים = אנרגיה מבוזבזבת ממקורות מזהמים ומשקל עצום של מיכל. ההנזלה שלו מחייב ירידה לטמפרטורה של מינוס 240 מעלות וזה שוב מחייב השקעה של המון אנרגיה.
ג' הוא גז נפיץ מאוד. האופנוע החליק ונשפך קצת דלק - לא קרה כלום. האופנוע החליק, מיכל המימן התבקע, מימן התחיל לדלוף בלחץ עצום לסביבה, ניצוץ מההחלקה פגש במימן - אתה וכל הסביבה שלך הולכים ישר לאבו-כביר במצב צבירה פחם א-לה הינדנבורג : https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94...rg_burning.jpg
היי גון דאוו.
1.רכב שנוסע על סוללות נמצא איתנו משנת 1900 ראה ויקיפדיה (https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car) בתחילת שנות ה2000 היה רכב חשמלי של פורד מאוד מוצלח וגנזו את הרכב חברות הנפט.
2. מימן מופק מחומרים מזהמים ואנרגיה מתחדשת ישנם פיתוחים טכנולוגים שניתן להפיקו בעלות שולית וללא זיהום כלל. יש מהשמש יש מהים ועוד מפתחים דברים (https://www.weforum.org/agenda/2019/...-already-begun) יש פיתוח ישראלי מאוד מבטיח חפש ביוטיוב..
3. הדחיסה שאתה מדבר עליה כבר טופלה עובדה שיש רכבים שנוסעים על הכבישים. ב1994 מרצדס הציגו רכב שמונע על ידי מימן.
4.הנה רשימת הרכבים שנוסעים על כבישי העולם שמונעים בעזרת מימן
https://en.wikipedia.org/wiki/List_o..._cell_vehicles
ואם תרצה לקנות אחת הנה רשימה של יצרניות שמוכרות לך את הרכב עוד היום (אולי לא בארץ אבל בהחלט בעולם) מה שמפריח לחלוטין את כל הטענות שלך. שהיו נכונות לשנת 1950 שהשתמשו בפצצות מימן. https://www.androidpit.com/best-hydrogen-powered-cars
מדוע לא רואים רכבי מימן מסתובבים? כי עדיין אין מספיק פריסה של תחנות מימן
מחיר הרכב יקר מאוד לקניה.
הייתי מאוד שמח לנסוע על הטיוטה מיראי (מימן) https://youtu.be/8Lpt_9UqzOI
הנה משומשת https://www.edmunds.com/used-toyota-mirai/
אז לבוא ולומר שלא מתדלקים כלום במימן זה
לדעתי טכנולוגית הסוללות הינה זמנית ביותר עד שהמימן יתפוס תאוצה .
הנה בוחן רכב של מיראי שאומר מה הוא חושב על הרכב
https://www.consumerreports.org/vide...9-quick-drive/
האא ובישראל הקטנה שלנו תכף יתחילו לנסוע בכבישים שלנו מכוניות מונעות במימן
https://www.calcalist.co.il/local/ar...770912,00.html
מה שמפריח את התשובה הלא חכמה שלך.
בלעדי לכלכליסט
יונדאי תבצע בישראל ניסוי נרחב במשאיות המונעות במימן
הניסוי יחל בשנה הבאה וינוהל על ידי כלמוביל וקבוצת תעבורה של משפחת לבנת. בהנעה במימן התוצר הוא פליטת מים נקיים וזיהום הסביבה נמוך. כיום אין תשתית לתדלוק כזה בישראל, אבל משרד האנרגיה יבחן עמדות טעינה ממימן, שיופק מגז טבעי
תומר הדר וליאור גוטמן06:5624.09.19
תגיות:יונדאימשאיותמימןמשפחת לבנתזיהום סביבתימשרד האנרגיהגז טבעי
יונדאי העולמית עתידה לבצע בישראל במהלך השנה הבאה ניסוי רחב היקף במשאיות המונעות במימן, כך נודע ל"כלכליסט".
אשכרא צריך לפתוח מדור מדע בדיוני בפורום.
Sent from my iPhone using Tapatalk
שימוש נרחב במימן כדלק בעל אפס פליטות צובר תאוצה באסיה
Petroleum Economist / יוני 2018
ממשלות ומשקיעים ביפן, קוריאה הדרומית ואוסטרליה פונים יותר ויותר למימן כתחליף ארוך טווח לדלק פחמימנים, דלק שמתאים יותר לעולם ששואף לאפס פליטות פחמן.
טווח השימושים הפוטנציאלי של המימן כולל צורות מגוונות של שימוש באנרגיה, מייצור חשמל עד דלק לתחבורה, חימום ועיבוד תעשייתי. לפי ‘המועצה למימן’, שוק המימן הבינלאומי יכול להגיע לשווי של 2.5 טריליון דולר עד 2050, לספק 18 אחוז מסך הביקוש העולמי לאנרגיה סופית, לספק 30 מיליון משרות בעולם ולהפחית את הפחמן הדו חמצני במיליארד טונות בשנה.
לפי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה, המימן טומן בחובו אפשרות לגיוון תמהיל האנרגיה בעולם ולהפחית את הפליטות. חברת ‘של’ צופה שמימן יהיה מוביל האנרגיה העיקרי החל מ-2040. עד סוף המאה ה-21, מימן יוכל כנראה לספק רבע מכלל הביקוש לאנרגיה לתחבורה.
הגשמת היעד של מועצת המימן דורשת השקעות של כ- 25 מיליארד דולר בשנה, עד סוף 2030, כדי להכפיל את ייצור המימן, לספק תשתית להפצתו וציוד כגון כלי רכב חשמליים על בסיס תאי דלק מימן ((FCEV, רכבות, ציוד חימום ורכיבים שעלותם פוחתת.
כעשרים מדינות שבראשן יפן, קוריאה הדרומית, גרמניה, סין ומדינת קליפורניה בארה”ב, יוזמות פתיחת שוק שיתרחב באמצעות שותפויות ציבוריות-פרטיות ותמריצים ייעודיים.
סין הציבה לעצמה יעד להתקנת 1,000 תחנות תדלוק במימן (HRS) עד 2030, שישרתו מעל מיליון כלי רכב. סין מתעדת, עוד לפני שנת 2025, להפוך את העיר ווהאן למוקד מסחר במימן.
אני לא מבין איך זה לא ברור לכם. 0 זיהום ניתן למחזר כמעט הכל ....
כתבה משנת 2008
אמונתה של ב.מ.וו במנוע המימן נובעת ממספר סיבות. ראשית, הזיהום המינימלי הישיר והעקיף כשגם תהליכי ייצור המימן יכולים להיות ממשאבים טבעיים כמו אנרגיה סולארית, רוח וכדומה. בנוסף, גם בתום חייו של המנוע ניתן למחזר את חלקיו שלא כמו בסוללות מנועים חשמליים אשר יוצרות זיהום נוסף. ב.מ.וו מציינים גם את העובדה כי בניגוד למנועי חשמל, כאן לא צריכים לרשת את מערכת הכבישים בנקודות טעינה.
כמו קודמו, גם מנוע זה ילווה את סדרה 7 ולא כאב טיפוס אלא כרכב הדגמה לאופן בו ניתן להפחית למינימום את הפליטה והזיהום. כיום נעות על כבישי העולם כ-100 מכוניות מסדרה 7 המימנית אותן מעבירה ב.מ.וו בין סלבריטאים כמו שחקני הקולנוע אדוארד נורטון, האלי בארי, הזוג בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי וקמרון דיאז שאף הגיעה עם המכונית הירוקה לטקס האוסקר. כך, מקווים בב.מ.וו לקדם את נושא הטכנולוגיות העתידיות שיעזרו לשמור על הסביבה טוב יותר.
https://cars.walla.co.il/item/1258784
HY.jpg
נערך לאחרונה על ידי ziki; 14-11-2019 בשעה 16:11.
גם אם מה שאתה אומר נכון, הנפט מגלגל טריליונים ובדרך הזקנים יעשו למנוע הזה מה שעשו לחשמלי - דה-לגיטימציה.
גם אם ייצא מנוע המונע על CO2 הוא יקבל השתקה מכל כך הרבה בעלי אינטרס, אם זה על-ידי מתנקש או ארגז מזומנים כדי שהפיתוח לא ייצא מהמעבדה.
אכן פה אתה צודק. אבל השוק משתנה
ראה את הרכבים החשמליים הם הצליחו למרות קרטל הדלק.
עד 2030 לא יורשו למכור רכבים מזהמים בהמון ערים בעולם. גם בישראל יש תוכנית כזאת .https://www.calcalist.co.il/local/ar...747223,00.html
שטייניץ מכריז רשמית: מ-2030 תיאסר מכירת מכוניות בנזין וסולר, ייצור החשמל בפחם ייפסק
שר האנרגיה שטייניץ הציג את החזון למשק האנרגיה. לדבריו, "ברגע שנפרוץ את הדרך ויהיו כ-200 אלף מכוניות חשמליות על הכביש רק פראייירים יסעו במכוניות בנזין או סולר"
ליאור גוטמן12:0209.10.18
נרצה או לא התנור שכולנו רוכבים עליו היום יעלם ואיתו תגיע המהפכה.
https://www.sailor.co.il › wp-content › uploads › 2015/09 › mecona-web-1
מנוע בעירה פנימית הוא מנוע חום השורף דלק, והופך את אנרגיית החום הנוצרת בשריפה לאנרגיית לחץ, אשר מנוצלת ... נצילות מכנית- מנוע שריפה פנימית מנצל 37% מהאנרגיה שבדלק
הונדה מפתחת אופנוע שיפלוט מים. זה מדהים כמה מידע יש במרשתת.
https://motorbikewriter.com/honda-pl...en-motorcycle/
ושוק המימן שאף אחד לא משתמש בו מגלגל סכום אסטרונומי של 115 בליון דולר.
As of 2019, there is only one known natural hydrogen gas deposit in the world, and it has been discovered in Mali. It is currently in its early production stage.[2] Since hydrogen is globally required for essential chemical processes, the production of hydrogen plays a key role in any industrialized society.[3] The hydrogen generation market is expected to be valued at $115.25 billion USD in 2017.[4] As of 2019, roughly 70 million tons of hydrogen are produced annually worldwide for various uses, such as, oil refining, and in the production of ammonia (Haber process) and methanol (reduction of carbon monoxide), and also in as a fuel in transportation. Hydrogen is also produced as a by-product of the chlor-alkali process.[5]
הרבה כותרות מפוצצות ללא עובדות בשטח.
בסופו של דבר, הדבר יחידי שקובע זה האם ניתן לייצור תעשייתי גלובלי והאם יש היתכנות כלכלית.
עד שלא נראה "טסלה" של מכוניות\אופנועי מימן, הכול ישאר בגדר תיאוריות ובולשיט.
ראיתי ב10 שנים האחרונות אני חושב איזה 300 מאמרים שהבטיחו שהם המציאו את הסוללה הבאה, אם ביצועים משופרים אורך חיים ארוך ומחיר זול... ומכול זה יצא נאדה בינתיים.
זיקי, לגבי הסוללות - רשמתי ליתיום והייתי מדויק. סוללת ליתיום לא דומה למצברי עופרת חומצה מלפני 100 שנה והיא הרבה יותר מתאימה למכוניות מבטריות עתיקות.
סוד כמוס: אפשר פשוט להחליף את הדלק במימן, לעשות כמה התאמות למנועים ולהתחיל לרוץ עם זה. למאזדה יש מנועים כאלה, ב.מ.וו הראתה כאלה במהלך השנים והאמת המרירה היא שזו טכנולוגיה בת למעלה מ200 שנה (https://en.wikipedia.org/wiki/De_Rivaz_engine)... 200 שנה ולא משתמשים בה...
הבאת פה שורה של קישורים לכתבות יח"צ וזה בסדר אבל יש מרחק עצום בין כתבות יח"צ לבין טכנולוגיה שימושית וכמו שמודלה רשם, גם המרחק בין מאמרים אקדמיים עם אבסטרקט ואינטרו מרטיטים, לבין טכנולוגיה שימושית, הוא עצום לא פחות.
ולא לשכוח שאדי המים שמכוניות המימן האלה פולטות, הם גז חממה אגרסיבי הרבה יותר מפחמן דו חמצני.
היפנים שמובילים בתחום מדברים על תא דלק לא על מנוע מימן.
תא דלק זה רכב חשמלי עם מצבר שמטעינים אותם עם מימן, מאחורי הקלעים כל היצרנים מסכימים שטכנולוגית המצברים היום היא טכנולוגית מעבר ויש בזמן האחרון הרבה השקעות לכיוון תא דלק.
מה שמפחיד את השלטונות זה הקלות שבה כל אחד יוכל באמצעים פשוטים יחסית ליצור מימן בעזרת מתקן דמוי דוד שמש על הגג.