ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
כולם היום מנסים ליצר "זול"... לקניה לפחות.
השאלה מי היום מנסה ליצר "ייחודי" מחוץ לקטגוריות הפרמיום. בקטגוריית האדוונ'צרים הבינונים - בעיניי, רק טנרה 700 עונה להגדרה הזאת, ולא בזכות תצורת המנוע (אולי אפשר לצרף לכאן את הויסטרום 650 האלמותי, ולהגיד תודה לסוזוקי שהם לא ממהרים להחליף אותו בטווין-מקבילי-כמו-כולם).
לפני רבע מאה הקטגוריה הזאת כללה מגוון של גישות, כל אחת עם היייחוד ומכלול התחושות שלה: מסינגלים גדולים (טנרה 660, DR BIG, FREEWIND, ב.מ.וו F650), דרך טווין מקבילי "קונבנצינלי" (KLE, סופר-טנרה), וי-טווין (טראנסאלפ, אפריקה, קאג'יבה אלפנט, גוצי NTX), טווין מקבילי 270 (TDM) - אז היום הכל נהיה דומה ואחיד יותר.

לפי שוק הרכב, אפשר לנבא שזה יגמר בכך שחווית הרכיבה על דגמים שונים מאותה קטגוריה תהפוך להיות דומה מאוד, כשעיקר ההבדלים יהיו בתחומי העיצוב והמיתוג.
אותי באופן אישי זה מבאס, ואני לא מצליח להתנחם בזה שלפחות הכלים שותים פחות דלק (בפועל זה זניח) ומתומחרים בצורה תחרותית יותר מבעבר.
הבנתי שהבעיה העיקרית עם טווין מקבילי (לפחות אצלי) זה הויברציות. אבל במנועים יותר מודרניים מהעשור האחרון, למשל של ה-NC (לא יודע לגבי אפריליה / ימאהה / אחרים), אין שום זמזום בכלל עד 130..

אז אם פתרו את הבעיה הזאת, מה היתרון של V twin בעצם?

אגב, במקבילי אפשר להבנתי לשחק עם סדר העבודה של הבוכנות בשביל לקבל גיוון ברעש / תחושה. בבימר זה הפוך אאל"ט, לא יודע מה היה ב-NC /אחרים

לי מוזר שאין יותר מנועים כמו של הגוצ'י שמבצבץ בזווית לצדדים, או משהו כמו של הגולדווינג, בוקסר של 2 בכל צד. באלה קל לטפ"ש, הם לא מבצבצים מטר לכל צד כמו בוקסר רגיל, ואין בוכנה שתקועה בדיוק מתחתיך..